25. března 2012

Barevná háčkovaná vajíčka




Velikonoce jsou téměř tady a tak myslím, že neškodí si domov trošku vyzdobit. Tato jednoduchá háčkovaná vajíčka zvládne i začátečník.

Jsou celá háčkovaná pouze krátkými sloupky, háčkují se stále dokola, řady neukončujeme ani nezačínáme. Barvy měníme podle libosti i uprostřed řady.

Použila jsem směsové příze Kája a Kačenka, jednak se dají sehnat v nádherných jasných jarních barvách a jednak jsou silnější, takže práce rychle přibývá. Mě trvá jedno barevné pruhované vajíčko se vším všudy necelých 30 minut.

Dále potřebujete ještě háček č. 4 (mm) na vlnu, silnou jehlu s velkým ouškem a tupou špičkou, polyesterové vlákno na vycpání vajíčka (já jsem si pro tyto účely koupila v Jysk obrovský Basic polštář v akci za 25,-, ale můžete použít i polštář vyřazený, který jste předtím vyprali, nebo výplň ze staré hračky) a korálky, knoflíčky a jiné podobné ozdůbky na zdobení.

Než začneme, tady jsou vysvětlivky použitých sloupků:

PO - pevné oko
ŘO - řetízkové oko


KS - krátký sloupek (háčkem vpíchneme do oka, nahodíme přízi, protáhneme - na háčku jsou dvě oka, znovu nahodíme a přízi protáhneme oběma oky na háčku)

2KSv1 - sháčkujeme dva sousední KS: háčkem vpíchneme do oka, nahodíme přízi a protáhneme, na háčku máme dvě oka; háčkem vpíchneme do dalšího oka (sousedního), nahodíme a protáhneme, na háčku máme tři oka; znovu nahodíme a přízi protáhneme všemi třemi oky na háčku - sháčkovali jsme dva sousední KS.


Začneme na 2 ŘO.


1. řada: do 2.ŘO od háčku vháčkujeme 8KS, řadu neukončujeme PO, pokračujeme 2. řadou
2. řada: (1KS do násl. 3 ok, do 4. oka 2KS) opakujeme dokola (+2 KS = 10 KS)
3. řada: (1KS do násl. 4 ok, do 5. oka 2KS) opakujeme dokola (+2 KS = 12 KS)
4. řada: (1KS do násl. 2 ok, do 3. oka 2KS) opakujeme dokola (+ 4 KS = 16 KS)
5. řada: (1KS do násl. 3 ok, do 4. oka 2KS) opakujeme dokola (+ 4 KS = 20 KS)
6. řada: KS dokola, bez přidávání (20 KS)
7. řada: (1KS do násl. 4 ok, do 5. oka 2KS) opakujeme dokola (+ 4 KS = 24 KS)
8. řada: KS dokola, bez přidávání (24 KS)
9. řada: (1KS do násl. 10 ok, násl. 2KSv1) opakujeme dokola (- 2 KS = 22 KS)
10.řada: (1KS do násl. 9 ok, násl. 2KSv1) opakujeme dokola (-2 KS = 20 KS)
11.řada: (1KS do násl. 8 ok, násl. 2KSv1) opakujeme dokola (- 2 KS = 18 KS)
12.řada: (1KS do násl. 1 oka, násl. 2KSv1) opakujeme dokola (- 6 KS = 12 KS)


Po uháčkování 12. řady vajíčko pevně vycpeme polyesterovým vláknem. Buďte pečliví a vycpávejte rovnoměrně, aby se vajíčko co nejvíce podobalo skutečnému.

13. řada: 2KSv1 dokola, dokud se vajíčko nahoře neuzavře.

Přízi ukončíme PO a zatáhneme pomocí jehly případný zbylý otvor. Konec příze zapravíme pomocí jehly do středu vajíčka.

Na zavěšení můžeme přiháčkovat řetízek.

Vajíčka můžete háčkovat pruhovaná či jednobarevná a zdobit výšivkou, korálky nebo knoflíčky. To už je na vaší fantazii.

KRÁSNÉ JARO A HÁČKU ZDAR!


7 komentářů:

  1. Leni, ja som pred Veľkou nocou skúmala a pátrala ako uháčkovať vajíčka. Nič som nenašla a tak som ani nič neurobila. Ja totiž potrebujem návod, lebo inak nie som schopná nič uháčkovať. Proste neviem improvizovať. A teraz musím povedať, že som hľadala na nesprávnych miestach. Veď ty tu máš toľko neskutočne krásnych návodov. Si neuveriteľne šikovná. Ďakujem, že sa s nami podelíš. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko,moc děkuju! Tak pro příště už budeš vědět, kam kouknout :o) a budu moc ráda, když to bude ke mě :o) hezký den! L.

      Vymazat
  2. The reason for looking aat some of theze older medical journal articles or
    varikous nutrition books is that while thee U.
    The take-home bleachingg trays are not as effective
    and results typically take longewr to see. Well there is one way that haas become very popular and is fast becoming recognised in the UK.


    Take a look att mmy homepage: Best home Teeth whitening kit

    OdpovědětVymazat
  3. Hi there Dear, are you really visiting this web page daily,
    if so then you will absolutely obtain nice knowledge.


    Also visit my page :: Prosolution

    OdpovědětVymazat
  4. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.

    You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something informative
    to read?

    My web-site ... jar candles - http://filipinogaydating.com/blogs_post.php?id=113894 -

    OdpovědětVymazat
  5. Také mě tvoje stránky překvapili, ráda háčkuju podle návodu.. Ted na Velikonoce tvořím , jinak to máš vše moc hezké :-) Soňa.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!