27. března 2012

Projekt se srdcem


Na Zlatého kulíška jsem narazila náhodou, když jsem na internetu hledala návody, nebo spíš rozměry oblečků pro nedonošená miminka. Protože se mi doma průběžně povaluje celkem dost zbytků, řekla jsem si, že by bylo fajn po všech těch dekách, obháčkovaných piksličkách a taškáchnacokoli z nich vyrobit také něco užitečnějšího.
Zlatý kulíšek pořádá občanské sdružení Nedoklubko. Toto sdružení vzniklo před dvaceti lety při  perinatologickém centru pražské podolské porodnice (ÚPMD). Navazuje na činnost neformálního klubu rodičů nedonošených a rizikově narozených dětí.



Nedoklubko se snaží, a musím říct, že podle mě velmi úspěšně, zvednout povědomost české veřejnosti o problematice nedonošených a rizikově narozených dětí a jejich rodin ve společnosti, zlepšit péči, zpřístupnit rodičům nejen těchto dětí potřebné informace a hlavně podpořit psychicky rodiče, kteří po předčasném nebo rizikovém narození svého děťátka procházejí velmi bolestným obdobím. A pro nás, kteří jsme to nezažili, jen velmi velmi těžko představitelným.


Cílem Zlatého kulíška je vyzdvihnout práci všech dobrovolníků, kteří pro nedonošená miminečka vyrábějí různé nedostatkové pomůcky a oblečky, které ta „zrníčka“ můžou potřebovat.
Nápad na Kulíška vzešel od paní Radky Dúcké z Tlumačova, která sama napletla spousty oblečků pro několik nemocnic v celé republice.

 Balíčky zaslané do letošního ročníku Zlatého Kulíška

Tak jsem si řekla, proč se vlastně nepřipojit. Jedna mini čepička je hotová do hodinky, párek minibotiček či miniponožtiček tak za dvě. Postupně jsem se propracovala až k háčkovaným dečkám. Sice zaberou víc času, ale neuvěřitelně hřeje ten pocit, pro koho to vlastně děláte. A ten nic na světě nevyváží.
Kdybyste se také chtěli připojit, všechny rady, tipy a informace najdete na stránkách  http://zlaty-kulisek.nedoklubko.cz/. Nejen o samotném Kulíškovi, ale také o potřebných věcech, použitelných materiálech, velikostech atd. atd. A hlavně o práci dobrovolníků, kterých není nikdy dost...
Já už jsem se připojila, tady je moje první zásilka. Dostane jí nemocnice v Ostravě. Děkuji koordinátorce projektu, paní Romaně Ĺuptáčikové z Chrásti nad Sázavou, za poskytnuté logo a souhlas s uveřejněním informací o Kulíškovi.


Zlatý Kulíšek započal svou historii v roce 2011. V lednu 2012 začal druhý ročník, který bude trvat celý rok. Držím palce, ať není poslední. Ať trvá tak dlouho, jak bude potřeba. Nebo aspoň do té doby, dokud budou nedonošeňátka a rizikáčci přicházet na svět.
Ve svém podtitulu má Zlatý kulíšek „soutěž“. Pro mě to ale není soutěž. Pro mě je to  „projekt se ♥ “.

KRÁSNÉ JARO!


1 komentář:

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!