5. května 2012

Hurá do skleníků!


Slíbila jsem vám pokračování našeho výletu do "staré" botanické zahrady Na Slupi při Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze.


Dneska se podíváme do vlhkého subtropického skleníku, kde v době naší návštěvy ještě zimovaly rostliny, které se v druhé půlce května po "zmrzlých" dávají ven do tzv. oranžírunku, který se nachází hned u vchodu vpravo.

V centrální části pod nejvyšší kopulí se nacházejí různé druhy palem, cykasů, drančinců, rdesen, kapradin a marant.



Při vstupu nás vítají svým nepřeslechnutelným křikem tropičtí papoušci, kteří jsou bohužel umístění v patře nad vchodem, kam není pro návštěvníky přímý vstup a zespodu se velmi špatně fotografují. Dole byli umístěni jen tito dva krasavci, kteří s námi ochotně klábosili a pózovali před objektivem. A bez nároku na odměnu...


Hned u vchodu do vlhkého tropického skleníku jsou tyto krásné rostliny. Myslím, že netřeba jakéhokoliv komentáře..








Kapitolou samy o sobě jsou ovšem nádherně kvetoucí orchideje, některé z nich jsou dokonce původní z českých luk...  opět "no comment"... netřeba...















Mě osobně ovšem nejvíc zaujala tahle obrovitánská parožnatka, která svou velikostí jistě předčí i sloní hlavu... no museli byste to vidět... evidentně je jí tam hodně dobře...


To jsem si zase zavařila foťák...

Tak myslím, že pro dnešek je té krásy celkem dost... příště kouknem k sukulentům a kaktusům, zrovna nááádherně kvetly... tak krásnou sobotu!


3 komentáře:

  1. Krásné fotky, nádherné orchidejky.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky :-) zajímalo by mě, jestli se normální člověk do toho skleníku může dostat. Jsem kaktusář, mám udělaný skleník s kostrou z hliníkových profilů a velkých tabulí ..a tady tento mě zajímá nejen kvůli květinám, ale i kvůli stavbě samotné. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, my se do skleníku dostali normálně v rámci běžné návštěvy, o kaktusech píšu tady http://fizule71.blogspot.cz/search?q=kaktusovo, některé části skleníku byly zavřené, protože se upravovaly, ale jinak bez problémů. L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!