11. května 2012

Mamince



"Je tisíce hvězd na nočním nebi, tisíce mušlí na březích moře, tisíce ptáků v oblacích, tisíce motýlů na loukách, tisíce kapek rosy po ránu, ale jen jedna matka na celém světě."
G. Cooper


"Matka je někdo, kdo může zaujmout místo kohokoliv jiného. Její místo však nemůže zaujmout nikdo."
Mermillod


"Matka znamená potravu a lásku. Teplo a zemi. Být od ní milován znamená žít, mít kořeny, být doma."
E. Fromm

"Kdo byl kdysi matčiným miláčkem, provždy si v životě zachová onen pocit dobyvatele, onu důvěru v úspěch, které k němu skutečně někdy vedou."
S. Freud


"Matka je kořen zapuštěný v hlubinách vesmíru, odkud čerpá své šťávy, kašna, z níž tryská živá voda, která je také živným mlékem, teplým pramenem, bohatým na omlazující síly."
S. de Beauvoirová


"Matka je osoba, která si všimne, že zbyly jen čtyři kusy dortu pro pět lidí, a která hned prohlásí, že dorty neměla nikdy ráda. "
autor neznámý


"K nim přicházíme vždycky z velké dálky, ať z domu přes ulici nebo z města na rovníku, vždycky nás budou vítat jako ztracené. Pamatují se ještě na tu dobu, kdy jsme žili tak neskonale blízko jejich srdci, že nikdy nebudeme žít blíž. Proto milujeme své matky."
E. Petiška


"... Když padala již únavou, a večer spát nás odnášela, tu rukou drsnou od popela stlala nám měkce pod hlavou. V hořáku ještě přede plyn a nad pelestí přechází nám, podobaje se pavučinám, velikánský stín maminčin. Dnes už tak šťastně neusínám."
J. Seifert


"Když se maminka usmála, byla její tvář ještě líbeznější a všechno kolem se rozjasnilo. Kdybych tak v těžkých okamžicích života zažil ještě jen záblesk tohoto úsměvu..."
N. Tolstoj

"Když bolí věci, které neznáme, tu každé dítě, plaché jak laň, na hlavě musí cítit teplou  dlaň."
Rúfus

VŠECHNO NEJLEPŠÍ, MAMI...


5 komentářů:

  1. Leni, krásné citáty. S dovolením přidám básničku, kterou mi syn recitoval ve čtyřech letech ke dni matek. Už si ji moc nepamatuju, ale vím, že mi vhrkly slzy do očí...byla nějak takto: "Maminka, to je můj polštářek pro sladké spaní, je to můj korálek, co nikdy nepustím z dlaní. Má sladká pohádka i lžička medu, maminko, mám tě rád, líp říct to nedovedu...." Přeju hezký víkend! Adriana

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké, Leni. Zítra patří objetí a poděkování všem našim mámám.
    Přeju hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, krásná slova. S dovolením jsem si jeden citát půjčila k sobě na blog. Krásnou neděli ... Věra

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!