27. května 2012

Odešla Zita...


Když mi dnes před polednem manžel do okna kuchyně, kde jsem připravovala oběd, oznámil tuto smutnou zprávu, na chviličku se mi zastavilo srdce...

... odešla Zita... Zita Kabátová...

Ten nezdolný zdroj energie, jehož motto  "Důležité je, aby měl člověk radost z maličkostí... malá radost je taky radost. Třeba to, že se ráno probudím a svítí slunce." se neslo celým jeho životem...

Poslední žijící herečka prvorepublikové filmové éry... pravděpodobně nejslavnější éry českého, resp. československého filmu...

Její hraní nebylo nijak afektivní, pohybovala se vždycky tak přirozeně a nenuceně a stejně tak i hovořila...

Příští rok v dubnu by jí bylo 100 let... jak moc si přála se té stovečky dožít... letos o svých 99. narozeninách prohlásila "Stovka, to je za chviličku!"... ale její čas vyměřený na tomto světě byl bohužel o pár měsíců kratší...

V té nebeské výšině, kam se jistojistě její duše dostane, se připojí k ostatním velikánům své profese a doby... Janu Pivcovi, Růžence Šlemrové, Svatopluku Benešovi, Haně Vítové, Otomaru Korbelářovi, Oldřichu Novému a spoustě, spoustě dalších...

Pro mě éra první republiky skončila až nyní... poté, co odešla ta poslední...

MĚJTE SE TAM NAHOŘE KRÁSNĚ, PANÍ ZITO, MY TADY DOLE NEZAPOMENEM!!!


6 komentářů:

  1. Leni, moc krásně jsi to napsala. Cítím to stejně jako ty. Miluji staré filmy kde chlapi byli opravdovými chlapi a gentlemany a kde slovo a slib bylo závazkem. Jen bych doplnila tvůj výčet herců o pro mne nezapomenutelné herečky Adinu Mandlovou a Natašu Gollovou. Pá drahá Lea

    OdpovědětVymazat
  2. Leničko, jsi skvělá, že si paní Zitě věnovala příspěvek. Moc se ti povedl, krásně napsaný! Podepisuji se pod každé slovo!
    Pohodový večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Leničko také patřím k milovnicím starých časů a filmů.Zita Kabátová a nejen ona, pro mě byla ztělesněním elegance a noblesy.Děkuji za krásný příspěvek.
    Hezký den,Alena.

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasně jsi to napsala....když jsem to včera zaslechla z televize také mě to nenechalo chladnou... :o( Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Lenička, súhlasím s Tebou. Tá doba bola výnimočná. Muži krásne dvorili dámam. Všetko ešte bolo také čisté a romantické.
    Tiež si rada pozriem film z tejto doby.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Lenko,
    tak krásný příspěvek, moc krásně jsi to napsala.
    Nejsmutnější slovo je, že byla opravdu poslední...
    Ale její a další krásné filmy z té kouzelné doby jsou tady pořád s námi!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!