14. května 2012

Romantická


Jsem v zásadě romantická bytost. Ovšem ne permanentně. U mě doma byste nenašli v podstatě nic, co by mému romantickému duchu napovídalo. Tedy aspoň ne na první pohled. Svoje romantické myšlenky a nálady si schovávám.

Ale jednou za čas mě to chytne a pak to musí ven. Nejdřív vytasím svůj milovaný růžičkový hrneček, který jsem dostala od mojí drahé maminky k 35. narozeninám...

Když to nepomůže, a to většinou nepomůže, tak si k němu třeba uháčkuju pár pěkných růžiček. Nedávno jsem našla moc pěkný a jednoduchý návod na krásné růžičky u Lacy Crochet.

Pro ty, kdo neumí anglicky nebo nemají překladač, stručný překlad:

- nahodit 53 řetízkových ok
- do 3. a dalších ok po jednom dlouhém sloupku
- otočit
- do dalšího oka jeden krátký sloupek, do dalšího oka 5 dlouhých sloupků, do dalšího  oka opět jeden krátký sloupek atd. až do konce řady, celkem vyjde 26 okvětních lístečků
- práci ukončit, ponechat si delší konec příze na sešívání růžičky
- růžičku stáčet od středu a za dlouhé sloupky z první řady přišívat po vrstvách k sobě
- chceme-li menší nebo větší růžičku, přidáme nebo ubereme ze základního řetízku sudý počet ok (tj. dělitelný dvěma), na jeden okvětní lísteček se počítají dvě oka (kráký sloupek + samotný lísteček); řadu lístečků vždy začínáme a končíme jedním krátkým sloupkem!

Letos ale tyhle zaručené léky na mojí romantickou "nemoc" nějak nezabírají. Respektive je jich pořád nějak málo. Letošní jaro mě to drží. Romantická slina mě neopouští a já pořád vymýšlím, co bych romantického ještě vyrobila. Abych uklidnila svoje romantiky lačné srdce a zároveň to nepřehnala.

U Mii jsem objevila fotopostup na nááádhernýýý květinkový čtvereček... ten jsem prostě nemohla nevyzkoušet... a jak jinak, než v ryze romantických barvách...


A jelikož mi dost příze zbylo, koumala jsem, jak jí využít a učinit svému romantickému záchvatu za dost.

Nakonec to "odnesl" můj starý diář. No, není moc starý, aktuální pro tento rok, ale už je trošku neustálým používám očesaný. No, hochu, potřebuješ nový kabát!



Je to asi krapet divočina, vzory jsem vymýšlela "za pochodu", ale s výsledkem jsem spokojená... už jsem posbírala pár obdivných pohledů, když jsem se s diářem v novém kabátku vytasila u lékaře nebo v práci.

A protože bych to nebyla já, abych to ještě nějak nedoladila, dostal kabátek na diářek ze zbytků ještě brášku: futrálek na mobilek.


A protože vás znám a je mi jasné, že jste v koutku duše romantické stejně jako já, nafotila jsem při háčkování mobilfutrálku postup. Ale ten dostanete až někdy příště, je vzhledem k množství použitých vzorů trošku obsáhlejší. Už teď se ale můžete těšit!

Romantického jsem toho navyráběla v celkem krátké době teda docela dost. Ale pořád ještě to nebylo ono... pořád mě to drželo a nechtělo se pustit... co by to tak ještě chtělo... něco... něco... něco...

Minulý týden jsme s dcerou, opuštěné našimi chlapy, couraly po obchodním centru a zašly jsme taky do botiček. Chtěla jsem nějaké světlejší botasky pro malou na léto, když počasí nepřeje, aby nemusela chodit v těch podzimních, na kterých je čím dál víc vidět, že zenit mají za sebou. Bohužel jsme štěstí neměly.

Tak jsme se otočily a odcházíme, když v tom jsem periferně něco zahlédla. Otočila jsem se a byly TAM! Úžasné. Smetanové. S kytičkami. A perličkami. A ještě k tomu ve slevě. Z 549,- na 249,-. A v mojí velikosti. Ten správný lék na mojí letošní romantitidu!


V životě jsem nebyla tak rychle zutá. Ačkoliv na nohách Ády a teplejší ponožky, páč venku byl spíš podzim klonící se směrem k zimě než jaro. Obchod je ale osvícený a nabízí jednoduché ťapky na jedno použití.

Botičky seděly. Pohodlné. Příjemné. K riflím nádherné.

Na vedlejší židli si zkoušela humpolácké mokasíny slečna typu rocker. Měla vyndané asi čtvery... černé, hnědé, tmavomodré. Jistě pohodlné, ale bez nápadu. A smutné.

Dcera okolo mě lezla po čtyřech a vykřikovala "Mamííí, ty jsou klásný!" a "Mamííí, to jsou pěkný kolálky, viď!" a "Mamííí, vemeš si je?". "Vezmu, malá, vezmu, to je romantika jak blázen!"

Načež se slečna ke mě otočila, koukla na svoje boty, pak znovu na mě, na moje boty, potom znovu na ty svoje, vzdychla, vrazila ty svoje do krabic, krabice do regálu a šla si pro ty moje romantické. Musela jsem se usmát. Ať si žena vypadá sebedrsněji, v každé je kousek té romantiky, ať si to připustí nebo ne. A pak stačí taková malá chvilička a je to venku. Nic s tím neudělá. Žena zvítězí nad rockerem.


To byl ten správný špunt, ta poslední třešnička na mém romantickém dortu... teď už jen, aby přišlo to správné počasí na ty botičky... v ranních teplotách okolo nuly se mi je fakt nosit nechce... přece jen mám léta a revma se chytne raz dva... a pro parádu ve svém věku fakt už trpět nehodlám... ale ono přijde... za chvilku... určitě... a pak vyrazím... romantika na pochodu...

KRÁSNÝ ROMANTICKÝ DEN!



MOJE MILÁ DĚVČATA!
TOLIK KRÁSNÝCH KOMENTÁŘŮ... MOC VÁM ZA NĚ DĚKUJU... VŠECHNY MĚ MOC POTĚŠILY...
PTÁTE SE MĚ STÁLE, JAK TO VŠECHNO STÍHÁM...  MATERIÁL NA PŘÍSPĚVKY SBÍRÁM PRŮBĚŽNĚ A PAK DÁVÁM DOHROMADY... NĚKTERÉ FOTKY JSOU TŘEBA I MĚSÍC, DVA STARÉ.
HÁČKOVÁNÍ MÁM MÍSTO RELAXU... NĚKDO ČTE, NĚKDO JDE SE PSEM, NĚKDO CVIČIT NEBO JEN TAK KOUKÁ NA TV... A JÁ PROSTĚ ŠERMUJU HÁČKEM.
JEŠTĚ JEDNOU DÍKY MOC ZA VAŠÍ PŘÍZEŇ!!!

16 komentářů:

  1. Lenko,
    ty teda jedeš !
    Nestíhám komentovat, natož háčkovat !
    Ale tuhle romantiku prostě musím !
    Ač už jsem také v letech ;-) přiznávám se veřejně jsem ROMANTIČKA !
    Možná také ani né tak v dekoracích, oblečení,... jako v těch jiných věcech - vztazích - kytičky , západy, východy ,místa galantnost, velká gesta ,....;-)
    Tvůj příspěvek je romantika sama a ty botky i s příběhem nemají chybu !

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, to je tedy zas nášup krásných věcí. Kdy to všechno stíháš!? Krásný nový týden ... Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, opět tolik krásných věcí! <3

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, náhodně jsem zabloudila k Tobě. Protože mám podobnou nemoc -HÁČEK, určitě se k Tobě budu vracet, zatím jsem to nestihla prohlédnout vše, ale to, co jsem viděla mě opravdu nadchlo a inspirovalo.Já se sice zaměřuju především na šatník panenky Barbie (některé mám na stránkách ŽENSKÉHO CLUBU),ale pár Tvých nápadů se mně moc líbí. Milada

    OdpovědětVymazat
  5. Super romantický příspěvek ;) za botama bych se taky ohlédla, vypadají úžasně! přesně ten romantický doplněk, nad jakým můj muž kroutí hlavou :o)))

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, můj den měl tedy do romantiky hodně daleko, ale teď, u tebe, jsem si všechno vynahradila. To je krásy, ty barvičky, áááách. Tvoje obaly na nezbytnosti jsou perfektní!
    Měj se moc hezky, romanticky, pa Helena

    PS: a ten příběh je super :o)

    OdpovědětVymazat
  7. Leni já jsem šílený romantik a ty tvoje růžičky a botky....áááách prostě paráda.....zítra si jdu koupit přízi a šup na růžičky....krásný večer Rija

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Leni, jako vždy krása. Hezký den, Simona.

    OdpovědětVymazat
  9. Lenka je to nádherné, všetky tvoje dielka nemajú proste chybu a ten komentár je tiež super. Pekný deň prajem. Nellie

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Leni, tak ten obal na diář a mobil - to je bomba! To budu asi taky romantička, protože se mi hrozně líbí. :) To bych chtěla taky umět, myslím tím, vymýšlet vzory z hlavy. ;) Jsi šikulka a nejen v háčkování. Je to asi o tom, zorganizovat si čas, což mě se teda moc nedaří. Máš můj obdiv!
    Prímový večer,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  11. Lenka, ako vždy náááááááááááááááááááádhera...krásne zladené farby.

    OdpovědětVymazat
  12. Růžičky jsou božííííí!!!Moc zdravím:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Lenko, moc hezky se čte tvé psaní, dnešní den bude hezčí:-), romantičtější. Díky tobě se na to trochu zaměřím. Kytičky jsou nádherné, také je zkouším. Boty - tak ty jsou úžasné a pokud se povede i dobrá cena, je to radost několikanásobná. To já moc dobře znám.
    Líbí se mi tvá kombinace barev a právě to strídání vzorů na obal diáře a na mobil. Už se těším na návod, určitě vyzkouším. Přeji pěkný den. Šárka

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Lenka, dobre, že si sa pripomenula, ocenenie chcem venovať práve začínajúcim blogom. Ale už nemôžem ukladať všetky nové blogy, mám ich totiž 300. Tak si ho prevezmi z môjho blogu. Emily

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!