21. května 2012

Zahradníček strážníček


Léta mají naši na zahrádce tohohle trpaslíka. Když ho táta kdysi přinesl, s mamkou to málem šlehlo. Proboha, co to vlečeš, takovou hrůzu, co s tím budem dělat, takovej nevzhlednej nevímco... atd. atd. Ale taťka o trpaslíkovi do zahrádky dlouho snil. A maminka mu to dlouho rozmlouvala. Jednou se prostě už nezeptal a rovnou ho donesl.

Dostal čestné místo, na okraji staré žulové masivní vany, která slouží jako letoviště pro pokojové rostlinky. Střídání ročních dob, kyselé deště a žhavé sluneční paprsky na něm za ty roky zanechaly své nesmazatelné stopy.

Ale zahradníček stále odolává. Stále stojí na svém čestném místě. Se svým neměnným úsměvem.

A plní svojí funkci. Ač se letos zmrlíci snažili ze všech sil, na zahrádce rodičů kupodivu velkou škodu nezpůsobili.

Když jsem k rodičům minulý týden přijela (maminka mi hlídala nemocnou princezničku), nestačila jsem valit oči... okolo Mikulova, v nejteplejší oblasti naší krásné země, všechno spálené mrazem a u našich na okraji Prahy všechno v jednom květu... neuvěřitelné... no, posuďte sami...


...velkokvětá zahradní azalka...


...jehličnatec, jehož jméno bohužel neznám...



...letitý tis, který nasadil neuvěřitelné množství nových výhonů...


... mohutný jalovec, který už asi nikdy nikdo nepřeskočí...


...klematis, který vloni vypadal na umření...


...ozdobné trávy, které letos přezimovaly venku a vůbec jim to nevadilo...




...rododendrony, které kvetly jak o závod...


...kapradinka, které po loňské tuhé zimě zbyly všeho všudy dva listy...


...vistárka, která přežije snad všechno a před měsícem byla ostříhaná "na kost"...


...a dokonce i muškátek v truhlíku za oknem.

Všechny kytičky a rostlinky přežily. Třešeň, broskve, meruňky i jablůňky už mají pěkné kuličky a úroda bude, zdá se, letos celkem dobrá...

A nikdo mi nevymluví, že zahradníček strážníček na tom má svůj (lví) podíl...


KRÁSNÝ DEN PLNÝ KVĚTŮ!

P.S.: Už teď se můžete těšit na návod na letní děrovaný klobouček s velkou pětivrstvou kytkou! Už je nafocený, jen napsat a poskládat dohromady... háčku zdar!


11 komentářů:

  1. Leničko, moc zdravím a děkuji za milý příběh. Taky věřím, že některé věci kolem nás mají duši a jsem ráda, že to někdo cítí stejně. Pá Lea

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, krásná zahrada... založená před lety, už má svoje kouzlo, romantiku,...
    Moc zdravím, Helena

    PS: úplně se vidím, kdyby mi někdo vnutil trpaslíka :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky. A trpaslík je hezkej, Jendovi se dnes jeden líbil v Penny.

    OdpovědětVymazat
  4. Trpaslíček je tedy šikovný pomocníček--krásně ji uhlídal před zmrzlíky :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky s nádherné zahrady.Na trpaslíčky věřím:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  7. Lení,
    také jako dítko pamatuji, že jednoho podobného trpaslíka měla babička léta ve své nádherné zahradě :-)
    A teď už konečně vím, proč její zahrada tak krásně každým rokem vykvetla ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Leni, Vy prostě nikdy nezklamete. U nás taky stihlo všechno pomrznout, takže jsem se ráda "prošla" po zahrádce Vašich rodičů.
    Taky mám na trpaslíky alergii :-), takže s Vaší maminkou soucítím. Vlastně tyto bytosti nemusí celá moje rodina - ale když takového stréca v čepici jednou naše babička dostala darem, nedalo se nic dělat - též musí být "ozdobou" její zahrádky. :-)

    Zrovna je čas kloboučků a příprav na léto, takže se toho Vašeho nemůžu dočkat a moc se těším!

    Alena H. (Corylus)

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Leničko to jsem ráda,že jsme se poznaly!!!!Hned nabízím blogerské tykání ať to není tak složité!Leni já jsem moc ráda,že jsi dala tak supr návod na háčkování obalu na telefon !Jsem nadšená ,umím plést a šít, vyšívat drátovat a jiné ale TO z háčkem mě moc nenaučili!!!Ještě tak kdyby někdy byla květinka,nebo čtvereček,jůůůůůůůůůůůůůůůůůů to by bylo něco!!!Zahrádka je pravá doufám,že to není žádný park, mám ráda,vesnickou a ještě z kopřivami jak mám já !Ten strážce si klidně zaslouží kámoše za tu ochranu Tvé zahrádky,mě toho moc vymrzlo a nedaří se .Měj se Daja

    OdpovědětVymazat
  10. Leni teď jsem si všimla ,že tady máš ještě i jiné návody,to je fajn !!!Daja

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!