4. června 2012

Čáry máry na asfalt

Jako dítě jsem milovala malování křídami na asfalt. Maminka mi je nestíhala kupovat. Tehdy se ovšem prodávaly pouze ty klasické, školní, které se rychle vymalovaly. Tak jsem měla spotřebu i několik kilo za rok. Dokonce jsem se zúčastňovala i různých soutěží v malování na asfalt a vyhrála několik cen. Jo, to jsem bývala ještě šikovná...


Dneska už se dají koupit silné křídy v kyblíčku, určené přímo k malování na asfalt a beton, které se tak rychle neotírají a déle vydrží.

No, ačkoliv...


V sobotu bylo celkem slušné počasí, tak jsme po poledni vyrazili za barák na asfaltový plácek, abychom ho trošku vylepšili a rozveselili.



Dětičky kreslily jak vzteklé a brzy zbylo z téměř nových kříd jen pár špačků na dně...


Tak asi budu muset za chvíli pro nové...


S Vašíčkem jsme si zavzpomínali: nakreslil panáka a dobrou hodinu jsme házeli kamínkem a skákali. Bolely mě všechny svaly, co mám i nemám...


Týnka malovala svoje momentálně nejoblíbenější: barevné fleky a postavičky alá hlavonožec. Prý jsem to já, tatínek, Vašíček a ona. Raděj jsem se neptala, kdo je kdo. Nemuselo by se mi to líbit...


Jelikož bylo pekelné sucho, křídový prach lítal všude a lepil se na všechno a na všechny. A jak děti ťapkaly okolo, bylo všude spousta otisků jejich tenisek...


... byly to docela hezké vzorečky.


 Pak jsme sebou sekli na zadní schodiště u domu...


...vyzunkli zásoby vody se šťávou...



...odpočinuli si a chvilku si zablbli na zábradlí.


Než jsme se vydali domů, obhlédli jsme naše skromné panelákové zahrádky, o které se svědomitě stará několik pilných sousedek v pozdně důchodovém věku. Jsou to holky čiperné a já jsem ráda, že tyto ouhorečky nenechávají ladem. Zvlášť teď na jaře je na ty rozkvetlé betonové záhonky krásný pohled!


Řeknu vám, byla to hodně příjemná relaxace. Ráda jsem "padla" do věkové kategorie svých dětí a kreslila na zem s nimi. Výmluvně zdvižené obočí občasných kolemjdoucích mi bylo ukradené.

Kdo by to byl řekl, že čmárání na asfalt přinese člověku takovou duševní svěžest.

KRÁSNÝ DUŠEVNĚ SVĚŽÍ DEN!


7 komentářů:

  1. Mo hezké obrázky, děti taky rády malují křídama okolo domu.

    OdpovědětVymazat
  2. Leni taky jsem ráda malovala křídama na chodník. Párkrát mi rodiče koupili mastné pastely, ale ty nešly vůbec vyprat. Děti vypadjí moc spokojeně. Měli jste krásný den. Rija

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, krásně jste si to užili. Moji kluci také rádi malují. Teď zrovna máme před vchodem na chodníku českou a anglickou vlajku - docela mě tím Vašík překvapil. Děti mají úžasné schopnosti - stačí párkrát vidět a už si to pamatují. Krásný večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Musel to být prima prožitý den :o) Joj skákání panáka nae oblíbená dětská hra :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Leničko, tak snad konečně vložím komentář... vždycky ho napíšu a pak se to nějak zasekne, či co... a nic.
    Léta jsme měli pomalovaný chodník, super zábava, zrovna včera jsem dala neteřím křídy...
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, taky jsem minulý týden po "sto" letech malovala na asfalt. Byl u nás dětský festival a my soutěžili v malování na téma "pohádkové tancování". Nic jsme nevyhráli a pořád nám přes to někdo šlapal...Hezký večer! Adriana

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Leni, tak mi teď se synem malujeme na beton a frčí jen auta takže jak jsem je neuměla malovat začínám být mistr. :-) Dcera je celá maminka, nemýlím se že? Simona

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!