10. června 2012

Jablečné mufinky se skořicí a rozinkami


Recept na tohle těsto jsem se naučila v sedmé třídě základní školy v hodinách tzv. Přípravy na domácnost. Úsměvný předmět. Kluci měli klasický pracák, v dílnách, s nářadím, a my holky tuhle potupnou záležitost. Učily jsme se vařit, péct, šít, vyšívat, plést a háčkovat. Ty poslední dvě činnosti mě jako jediné opravdu bavily a baví dodnes.

Jediné, co se mi podařilo uklohnit, aniž by se mi to připálilo či nedopeklo, byla jablečná buchta. Jednoduchá, rychlá a chuťově výborná.

Recept mám uložený v kuchařce od maminky dodnes. A nedávno jsem ho zase objevila. Ale o buchtu u nás doma nikdo nestál, tak jsem těsto maličko upravila a vpasovala do momentálně populárních mufinkových košíčků.

POTŘEBUJEME:
  • 250g bílé polohrubé mouky (nebo 200 bílé polohrubé mouky a 50g celozrnné mouky)
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 čaj. lžička skořice
  • 100g pískového bílého cukru nebo nerafinovaného hnědého cukru
  • 2 vejce
  • 125 ml polotučného mléka
  • 4 polévk. lžíce slunečnicového oleje (neměla jsem ho, dala jsem olivový z pokrutin a taky dobrý)
  • 2 větší jablka, oloupaná, nastrouhaná na hrubo
  • 100g rozinek (dala jsem směs rozinek Tesco - prodávají 100g balíček a jsou tam namíchané tři druhy)
  • papírové košíčky na mufinky, formu na mufinky
Troubu si předehřejeme na 180°C. Ve větší míse smícháme mouku, prášek do pečiva, skořici a cukr.

V jiné, menší misce smícháme vejce, polotučné mléko a slunečnicový olej. Vlijeme do suché směsi a dobře promícháme.

Vmícháme nastrouhaná jablka a propláchnuté rozinky.


Směs rozdělíme do 12 papírových košíčků na mufinky, které plníme ze dvou třetin, ponecháme jim ještě místečko na "vyběhnutí" během pečení.


 Pečeme cca 25 minut dozlatova. Zda jsou mufinky upečené, zkoušíme naostřenou špejlí.


Necháme vychladnout na kovové mřížce a baštíme! U nás se po nich jen zaprášilo, máme doma oříškového alergika a ten jablíčka a rozinky namísto oříšků kvitoval s povděkem.


DOBROU CHUŤKU!

5 komentářů:

  1. Lenka skvelý recept - určite vyskúšam. Zatiaľ som robila iba čučoriedkové väčšinou. Nellie

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, muffiny já moc ráda. Receptík si uložím a určitě vyzkouším. Krásný zbytek víkendu a děkuji za přáníčko ... Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, jablíčkové nedělám, ráda vyzkouším!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají báječně a pár jablíček doma i mám:-)Díky za receptík!Michaela

    OdpovědětVymazat
  5. Leni vypadají úžasně :o) Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!