15. června 2012

Mandlička trapička

Naše tříletá zdravotní anabáze vyvrcholila dnes odebráním příliš zvětšené nosní mandle, která se podle všech provedených testů zdá být příčinou všeho.

V životě mi neodebrali tolik krve a nedělali na mě takových testů jako na naší čtyřleté princezničce v posledních třech týdnech.

Zaplať bůh nebo naneštěstí, už ani nevím, vyšly všechny negativně. Krom nosní mandle. Ta z toho jako jediná vyšla vítězně. A tudíž musela z kola ven. Tedy z nosohltanu.

Pominu-li vstávání v 5.00 hod., abychom byli v 6.45 na příjmu, a princezničino neustálé šverkování typu "já tam nechci" a "já chci do školky" a "nebudou mě píchat", na které měla ostatně ve své situaci nárok, všechno probíhalo v relativním klidu.

Sešli se tam celkem tři, dva chlapečci a naše meluzínka. Ve čtvrt na osm dostali všichni po tabletce, aby se zklidnili a uvolnili. No, všichni... až na naše zvíře... omámená byla hezky, ale poslední, na co měla myšlenku, bylo způsobně ležet pod peřinkou...







 Začátek operací se bohužel prodloužil o hodinu, takže po deváté už byl nadlidský výkon udržet jí aspoň na posteli s hromadou hraček. O chození nemohlo být ani řeči, oslabená kolínka si dělala, co chtěla, a nožičky šly každá jinam, bez ohledu na vůli svojí majitelky. Ale sranda, sranda to byla ohromná... 

V devět nastoupil sanitář, co se stará o děti, jejich odvoz na sál a zpět, a sestřička s injekcí morfinu a atropinu, a bylo po legraci... pěkně to štípe, co si budem povídat...

Ale za chvilku opět o ničem nevěděla a převlečená do nemocničního andělíčka většího asi o sto čísel vlála po pokoji s náladou jak po base piv... 





Pak už jen poslední pomazlení s milovaným meďulínkem...


... a už se jelo na sál.


V Krči používají novou metodu vynětí nosní mandle tzv. shaverem. Je to taková minibruska, kterou vybrousí pooperační rány do čista, aby se zmenšilo riziko pooperačních komplikací na minimum, a vyčistí nosohltan od zbytků mandle, aby se nesnažily mrchy dorůst... sice nás to stálo 2.000,-, protože české zdravotní pojišťovny jsou v tomhle jaksi stále zaostalé a namísto, aby platili 2.000,- za použití přístroje, který provede minimálně invazivní operaci, raději zaplatí několikanásobně víc za léčbu pooperačních komplikací...

Byla tam celých 40 minut, bylo to k nepřečkání...


Pak mi vrátili vláčný uzlíček se stopičkami krve u pusinky a nosánku, které na mě otevřelo skleněná očička zaostřená na neurčito, natáhlo ke mě ruce, chraplavě řeklo "Mamiii", otočilo se na bok a chrupalo, jak když ho do vody hodí...


Asi po hodině relativně klidného spánku, za který jsem byla velmi vděčná, protože naši dva spolubydlící to tak dobře nesnášeli a po příjezdu ze sálu poměrně vytrvale a dlouho plakali k neutišení, jí probudilo stádečko mufloních ovcí s jehňaty, které žijí v přilehlém Kunratickém lese a do areálu nemocnice pravidelně chodívají na žebrotu...


 Tak jsme chvilku koukali na muflony a pak na e-book na pohádky...


... a pak zas spali.


Malá sice dvakrát zvracela natrávenou krev, ale to k takovému zákroku patří. Dostali jsme na doma čípek, aby to přešlo.

Po páté přišla paní doktorka na kontrolu a protože jsme byli bez komplikací a teploty, šli jsme domů. Hurá!

Když jsme vyšli z nemocnice a já si říkala, že to nejhorší je za námi, zjevil se u našeho auta na parkovišti hlídač a chtěl po nás 380,-! Málem jsem ho na místě holou pěstí zatloukla do asfaltu...

Bylo to náročné, zatím doma ještě zvracíme zbytky narkózy a krve, ale snad už to bude dobré a všechno zlé je za námi.

A malá si snad KONEČNĚ začne užívat trošku toho bezstarostného dětství bez neustálých chorob, léků a doktorů. Jak já jí to přeju!

KRÁSNÝ PÁTEČNÍ VEČER!

MOJE MILÉ, VŠEM VÁM MOC DĚKUJEME ZA PODPORU A ZA TO, ŽE JSTE BYLI V DUCHU S NÁMI... MOC MI TO POMÁHÁ... JINAK MALÁ JE V POŘÁDKU, UŽ ZASE ŘÁDÍ A LÍTÁ... MĚJTE SE KRÁSNĚ, MÁM VÁS RÁDA!!!




14 komentářů:

  1. Leni obě jste statečné holky a já posílám horu síly a kopec zdravíčka!Přeji pokud to jen trošku půjde klidnou noc.Paaa Věra

    OdpovědětVymazat
  2. posílám ♥ a pohlazení...at je uz jen dobre

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, malá je šikulka, jak to zvládla. Snad už to bude dobré! Adriana

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Leni...máte to za sebou. My jsme totéž prodělali, když byly Terezce tři roky a bohužel my jsme to měli s komplikacemi úděsnými. Ale nakonec jsme to také zvládli a vše dobře dopadlo. Přeji i tvojí princezně, aby se co nejrychleji zotavila a usmívala se bez nemocí. Hezký víkend, Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Leni, tak už máte nejhorší za sebou. Už bude jenom líp. ÜÜÜ Uzdravujte se a mějte se mooooc fajn.
    Prímový den pod sluncem,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Lenko!!
    Hladím malou na dálku,
    tak teď už snad bude lépe!!
    Držím palečky
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Leni je to přesně rok co jsem si to ještě jako těhu zažila s Adámkem a tiše závidím že malá to tak krásně snášela, Adam ten byl jako zvíře prořval to a byl vzteklý já se ho snažila s klidem uklidnit ale jako bych házela hrách na stěnu :-( Pak mi sestřička poradila že mám zvýšit hlas že si stejně nebude nic pamatovat a taky že jo. Nic si nepamatoval a sám se pak divil že si ze sálu přivezl krásnou hračku. Jsem ráda že to máme zdárně za sebou a od té doby nejsme nemocní ale kdo ví nosní mandle mohou dorůstat a opět začít dělat neplechu
    Přeji brzké zotavení a do budoucna jen zdravíčko a usměvavé sluníčko .-)

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, tak to je dobře, že je to za vámi a tak jste to zvládly. Ať už je jenom dobře. Pohodový zbytek neděle ... Věra

    OdpovědětVymazat
  9. uff, chudinka malá, ale zvládly jste to parádně! přeji at už je jen líp.

    OdpovědětVymazat
  10. Chudinka malá,tak snad už bude vše v pořádku a malá si opravdu užije to své dětství tak jak se patří....přejeme ji hodně zdravíčka...Leničko,měj se krásně papa Klára♥

    OdpovědětVymazat
  11. Lení,
    jste holky statečné, tak ať po těch všech trápeních s nemocemi, už je jim po tomhle zákroku konec !
    Přeji rychlé zotavení a už jen veselou a zdravou holčičku :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Leničko, pranostiky jsi vložila krásné, ale já se vrátím k vašim mandlím... Děkuji za reportáž, hodně jsem si zavzpomínala, to čekání, než mi Terku vrátili ze sálu... Moc vám přeju, aby tímto bylo všechno zlé za vámi.
    Držím palce, pa Helena

    PS: to parkování, to je dobrý....

    OdpovědětVymazat
  13. Leni tak ted už je určitě malé berušce dobře :o) My si s Klárkou tímhle prošly vloni v létě.Je moc dbře že ji mandličku vzali když je takhle malá -- také jsme si tam prožili nervy děti před náma vozili ze sálu po 30 minutách a Klárka tam byla přez hodinu a něco.Co se dělo nám nechtěli říct jen se ji rána špatně hojila a tak nám po týdnu trápení nasadili ATB a tak Klárka polovinu prázdnin promarodila.Ale hned po operaci když se na 5 minut vzbudila mě povídá --mami to bolí ale já konečně dýchám nosem.Spala nám celé 2 dny jako Šípková Růženka :o)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!