2. června 2012

Recyklace podruhé - košíček cibuláček

Na začátku bylo prostěradlo...


Obyčejné napínací hladké žerzejové prostěradlo... a protože dobře sloužilo, bylo často používáno... a jako často používáno, po nějakých deseti dvanácti letech zemřelo... v místě nohou se mu začaly tvořit drobné dírečky, které se jednoho krásného rána slily v jednu obrovskou díru...

Bylo mi toho nebožáka líto... takový konec si nezasloužil... i když byl takový konec nevyhnutelný... tato prostěradla se ovšem nevyplatí spravovat... tak jsem se mu snažila vymyslet lepší konec než kontejner na odpadky před domem.


Popadla jsem nůžky a odstřihla tunýlek po obvodu, ve kterém byla provlečená guma...


... a milé prostěradlo pak do spirály rozstříhala na asi jeden kilometr dlouhý a jeden centimetr široký proužek...


... který jsem nataženou dlaní postupně zkroutila do špagetky (mimochodem, tzv. spaghetti příze se dá také koupit, ale je nehorázně drahá a jak jsem tak na ní koukala, nejsem si zcela jistá, jestli není vyrobená taky z nějakého použitého prostěradla)...


... a smotala do jednoho obrovského megaklubka.


A pak už nastoupil háček obří velikosti (cca 6-8, musíte to vychytat podle toho, jak utahujete; já zkusila nejdříve 10, háčkovalo se s ním dobře, ale mezi sloupky byly velké otvory, tak jsem na to vzala šestku), trocha fantazie, obrovská dávka trpělivosti, masáž rukou před háčkováním a už to jelo:

- základní kroužek ze šesti řetízkových ok spojených pevným okem

- 3 řetízková oka namísto prvního dlouhého sloupku (stejné na začátku každé řady) + do kroužku 13 dlouhých sloupků, ukončit pevným okem do horní smyčky třetího řet.oka = 14 ok

- zdvojit každý DS = 28 ok

- zdvojit každý 2. DS = 42 ok

- zdvojit každý 3. DS = 56 ok - DNO JE HOTOVÉ, průměr cca 15cm

- další řada opět DS, tentokrát ale pouze ZA ZADNÍ NIT, vytvoří se vroubek, který oddělí tělo košíčku ode dna a košíček bude lépe stát a držet tvar

- uháčkovat 8 řad DS, bez přidávání

- poslední řadu uháčkovat krátké sloupky pro zpevnění okraje, ukončit práci, odstřihnout přízi

- rozpočítat oka na ucha (1 ucho = 12 řet.ok, nasadit nový konec příze, uháčkovat 12 ŘO, vynechat 12 ok na košíčku a ukotvit pevným okem do okraje košíčku

- do následujícího oka okraje košíčku 1 pevném oko, otočit a pod 12 řet.ok ucha vháčkovat 15 KS (průběžně zaháčkovat volný konec příze ze začátku ucha), ukončit pevným okem do oka následujícího po oku, ve kterém jsme začínali ucho

- stejným způsobem vypracovat i druhé ucho

- zapravit případné volné konce přízí

- POUŽÍVAT HOTOVÝ KOŠÍČEK!


Košíček má průměr dna 15 cm, výšku 15 cm, délku ucha 17 cm.


Sedí v kuchyni, na zemi vedle mrazáku, a hlídá cibuli... mám ho tam už asi měsíc a cibule v něm krásně větrá, nehnije a neklíčí... a když se ušpiní, stačí vzít, hodit do pračky, vyprat na 40°C a zase bude fešák!


Jen při práci často odpočívejte, mě málem umřely prsty... s touto "přízí" je trošku namáhavější práce.


Ale vyplatí se vytrvat, košíček je hotový za jeden večer u TV a výsledek je moc pěkný!

Už mám připravené druhé "mrtvé" prostěradlo, asi z něj bude košíček bramboráček.

A doporučuju nechat si udělat masáž rukou i po háčkování...

HÁČKU ZDAR!!!


********************************************************

MOJI DRAZÍ... VŠEM MOC DĚKUJI ZA NÁDHERNÉ KOMENTÁŘE... NETUŠILA JSEM, ŽE PROSTĚRADLOVÁ RECYKLACE BUDE MÍT TAKOVÝ ÚSPĚCH... JSEM RÁDA, ŽE JSEM VÁS INSPIROVALA... KRÁSNOU NEDĚLI VŠEM!


43 komentářů:

  1. Super nápad :) moc se mě to líbí..Už vím co udělám až mě (umře) prostěradlo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je bomba nápad, určitě si ho ukládám a vyzkouším. Jsi šikulka

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, super nápad! Prostěradel na "hadry" mám doma dost....A návod je opět dokonalý! Hezký víkend přeju! Adriana

    OdpovědětVymazat
  4. tak to je paráda. Ale už jenom to nařezat a smotat do klubka musela být dřina :]

    OdpovědětVymazat
  5. Perfektní nápad a přišel akorát včas - zrovna jsem dneska jedno prostěradlo chtěla "pohřbít", pak mi ho zabylo líto a řekla jsem si, že ho dám manželovi aspoň do garáže na hadry. Toto je ale mnohem lepší nápad :-) Jdu masírovat ruce a pak honem na to :-))

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, parádní nápad, také bych chtěla vyzkoušet. Škoda, že já mám doma pouze froté prostěradla. Budu muset rozhodit sítě po příbuzenstvu. Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Předevčírem jsem jedno umřelé prostěradlo vyhodila.....Tohle mě tedy vůbec nenapadlo ---košík je fakt super.Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Leni, super nápad a krásný a užitečný výsledek. Simona

    OdpovědětVymazat
  9. Super nápad, už jsem viděla "přízi" z triček, ale z prostěradla ne.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Lenka - skvely napad, tak plachtu by ma na to nenapadlo pouzit, normalne by som ju hodila do kosa a tak sa s tvojim dovolenim inspirujem :) Je to fakt nadherne. Pekny vecer Nellie

    OdpovědětVymazat
  11. Leničko skvělý nápad z prostěradla mě to ještě nenapadlo!Michaela

    OdpovědětVymazat
  12. Určite vyskúšam...dík za inšpiráciu...

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Lenka, výborný nápad spojiť už neužitočné na krásne využiteľnú vec. Veľmi pekný košíček, krásna farba a určite ešte vydrží dlho. Škoda, že neviem háčkovať, určite by som si niečo také vyrobila.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  14. No to je super !!! Tak takové prostěradla mám doma nejméně tři:-) Top bude košíčků:-)

    OdpovědětVymazat
  15. To vypadá super! Na košíky se už taky dlouho chystám, z prostěradla asi ne, ale ze silnější vlny. Ale kdybych měla prostěradlo navíc, určitě bych si dala říct. Máš parádní nápady, díky,
    prímový den pod sluncem,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  16. Bezva nápad. Tímto způsobem recykluji stará trička. Dělám předložky do koupelny. Mám tři děti a tak je měním snad každé dva dny. Ten košíček si taky udělám. Předložek už mám relativně dost :-). Romana

    OdpovědětVymazat
  17. Po lete jdu na to !!! ze tricek znam ale ze bych hackovala z prosteradla na to jsem musela prijit az tady a kolik mi jich lezi "vyslouzilych" jen je prehazuju z mista na misto a opravdu se nevyplati je zasivat.... Fimena

    OdpovědětVymazat
  18. Tyjo, to je super nápad a vypadá skvěle! Jste moc šikovná :-)
    ilona

    OdpovědětVymazat
  19. tak to je naprosto parádní nápad!!! moc ráda vyzkouším:-))

    OdpovědětVymazat
  20. ...super nápad, len netuším ako sa to prosteradlo rozstriháva do špirály, prosím ťa nemohla by si poradiť ako na to? Ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diano, děkuji... je to jednoduché, do spirály, tj. dokola, v jednom rohu začneš a stříháš stále dokola po obvodu prostěradla směrem ke středu, vytváříš tak jeden dlouhatánský pruh. Kdybys ještě potřebovala poradit, tak raději napiš na email havlicek.lenka@seznam.cz. Pá, L.

      Vymazat
  21. Naprosto božííí. Nemám slov!!!

    OdpovědětVymazat
  22. Úžasný..možná nám umře prostěradlo dřív než se mu chtělo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :o) tak tomu rozumím, já nedávno zavraždila jedno, co by ještě nějakou dobu určitě mohlo žít ;o) krásný večer, L.

      Vymazat
  23. Právě jsem vytvořila košíček ze starého úpletového svetříku. Mám z něj radost jako malá holka. Už je plný čajových svíček Moc děkuji za inspiraci.
    Lenka K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to je super! I takto se dá starý svetr zužitkovat, škoda ho vyhazovat. Hezký den, L.

      Vymazat
  24. Jen nechápu jak uháčkovat přechod od dna ke stěnám, aby se vytvořil vroubek :-(

    OdpovědětVymazat
  25. Dobrý deň,Lenka tak musím aj ja vychváliť tento nápad hlavne to ,že Vás napadlo použiť plachtu :DDD tvar toho Vášho košíčka som si hned zamilovala, priadzu zo starého trička mám prichystanu už dlhšie a mám návod od Renatky -Craftomania :D na prenádherný ružový koberček, ale táto Vaša plachta je vychytavka a košíček príde na rad hned po koberčeku :DDD Pekný deň Erika

    OdpovědětVymazat
  26. Pěkný den, taky potřebuji recyklovat. Mám hned dvě prostěradla. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  27. Tak jsem rozstříhala mako cíchu, byla to pěkná fuška. Ale košíček už mám hotový. Díky za inspiraci. Jindra

    OdpovědětVymazat
  28. Parádní nápad!
    Šel by takový košík i z froté prostěradla? Jedno umřeté tady mám, chodím kolem něho, už málem skončilo v popelnici. Tak bych to zkusila...

    OdpovědětVymazat
  29. Díky za nápad. Posbírám "mrtvá" prostěradla a vytvořim předložku do koupelny. Supr nápady díky moc

    OdpovědětVymazat
  30. Pozdě :-( - u mě takováto prostěradla posloužily ještě při lakování pletených výrobků a pak letěly do popelnice. Kdybych to jen tušila, že se dají takto využít, nikdy bych je takhle nezničila. Moc fajn nápad :-)

    OdpovědětVymazat
  31. tiež mám 2 napínacie plachty, ktoré pomerne rýchlo doslúžili, už sa teším na január, toto bude musieť dovtedy počkať, lebo najprv musím stihnúť uháčkovať vianočné darčeky :D

    OdpovědětVymazat
  32. úžasné, tleskám!!! Helena

    OdpovědětVymazat
  33. krásný.. bezva nápad. sice mi žádné prostěradlo neumírá, ale uvažuju, že nějaké zavraždím :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Výboný nápad a krásná vaše práce jako vždy :-).Už mám vypraná dvě stará prostěradla,vrhnu se do stříhání a háčkování.Snad se mi zadaří:-D

    OdpovědětVymazat
  35. Who doesn’t love free football video games?


    Feel free to visit my web-site: legal drugs (http://www.legaldrugsforsale.com)

    OdpovědětVymazat
  36. Hello my loved one! I wish to say that this post is amazing,
    great written and come with approximately all important infos.
    I would like to peer more posts like this .


    my web page ... free reverse cell phone lookup

    OdpovědětVymazat
  37. Velice pěkný nápad s tím košíčkem . Mám též dvě prostěradla na vyhození, tak je zužitkuji ! Děkuji vám ! Zdena z Ústí nad Labem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!