21. června 2012

Tuning podruhé

Čas od času (ovšem ne příliš často) mě chytne vyklízecí šílenství. V tu chvíli se mě zmocní neodbytný pocit, že mnou nahromaděné množství věcí všeho druhu přerostlo únosnou mez a je třeba ho rázně zredukovat.

Minulý víkend se mě tento pocit zmocnil při pohledu do skříňového nástavce, kde skladuju kabelky, kabely a tašky všech druhů, velikostí a stavů. Málokdy mám srdce některou z nich, byť neopravitelně zničenou, vyhodit. Přece jen mě provázela určitou část mého života a snažila se této části dát jakýs takýs řád.



V návalu úklidového šílenství jsem na samém dně, totálně zapomenutou a ve zbědovaném stavu našla JÍ. Ještě z éry mé první mateřské, kdy se při výběru kabelek, co si budem nalhávat, hledí na všechno, jen ne na eleganci a módní aktuálnost. Zažloutlá, špinavá od tmavých kabel naházených na ní, pod hutným nánosem prachu, který vlezl snad i pod podšívku.



Za pomoci toxické dávky Persilu a několika sáčků prdopeč (bělidlo jsem se vzhledem k našitým a stále velmi zachovalým flitříkům bála použít, aby neodešly bez pozdravu) se mi podařilo vydupat z toho zašlého kusu hadru na zip ještě celkem ucházející letní kousek. Kabelka opět bělostně září a já mám radost.



Nicméně jsem stále měla neodbytný pocit, že je ňáká fádní. Že to prostě chce zase ňákej tuning...


Z jarního záchvatu romantitidy mi zbylo něco uháčkovaných růžiček, tak jsem si řekla, že by to mohlo být ono.

Růžička je jednoduchá:
  • přízí Camilla a háčkem č. 3 nahodit 53 řet.ok
  • do třetího oka od háčku a dalších řet.ok vháčkovat po jednom dlouhém sloupku, práci otočit
  • do prvního oka vháčkovat krátký sloupek
  • do následujícího oka vháčkovat 5 dlouhých sloupků
  • do dalšího oka opět jeden krátký sloupek
  • do dalšího oka opět 5 dlouhých sloupků
  • opakovat až do konce řady
  • ukončit práci a odstřihnout delší konec příze na sešívání růžičky
  • přízi navléknout do silnější jehly s velkým ouškem, stáčet růžičku od středu a sešívat k sobě zrubu za okraje základního řetízku
  • velikost růžičky závisí na počtu řet.ok základního řetízku, na jeden okvětní lístek se počítají dvě oka (pět dl.sloupků + 1 krátký sloupek)



Ke každé růžičce jsem zrubu přišila zavírací špendlík, aby se daly kdykoliv odepnout a taška beztrestně vyprat, aniž by růžičky došly nějaké újmy. Ale ještě tomu pořád něco chybělo. Nějaká zeleň třeba...


Lístečky jsou celkem běžné a už dost okoukané, tak jsem si uháčkovala vrtulku: čtyři řetízková oka spojit pevným okem do kroužku, do kroužku vháčkovat 3 řet.oka + 14 dlouhých sloupků, ukončit pevným okem do horní smyčky třetího řet.oka + 50 řet.ok.


Do druhého oka od háčku a dalších řet.ok vháčkovat po dvou polosloupcích.


Vrtulku ukončit pevným okem do posledního řet.oka pod kolečkem. Ukončit přízi a odstřihnout delší konec.


Dlouhý volný konec protáhnout z lícu do rubu pod nejbližší horní smyčkou dl.sloupku a navléct na něj korálky dle libosti.




Vrtulku pošít korálky dle nálady a fantazie.


Základní kolečko vrtulky přišít zrubu na největší růžičku přes přišitou část spínacího špendlíku.


Růžičky naaranžovat, připnout na tašku a dělat parádu!



V práci u kolegyň tahle blbůstka sklidila obrovský úspěch, což mě samozřejmě těší, neboť mé tvořivé ego bylo opět náležitě polechtáno.


Pustila jsem taky do nového projektu - letního háčkovaného kardiganu. Už mám notný kus zad, ale jestli ho vůbec letos či někdy později dodělám, je ve hvězdách... Našla jsem si krásný vzor u Drops Design, moc se mi to líbí, snad to bude dostatečný hnací motor k dokončení!


A ještě se musím pochlubit s novým přírůstkem do své zelené sbírky: při jarním střihu taťka zasadil několik výhonů vistárie a všechny se pěkně chytily. Tak jsem dvě dostala. Putovaly s květníkem do starého hrnce, který jsme s dětmi našli u kontejneru (jsme prostě popeláři), je bez jediné vady a na tuhle savou potvůrku se mi zdál přesný. 



Ač na jižním žhavém balkonku, velmi se jí daří, vyrazila tenhle víc jak metrový šlahoun, který se jal omotávat kabel od satelitu. Zatím žijí v báječné symbióze.



A v kanceláři nám po patnácti letech péče nepéče takhle nádherně vykvetla klívie...

KRÁSNÝ ROZKVETLÝ DEN!


Vaše



21 komentářů:

  1. Lení,
    tak to je zase novinek :-)
    Jen nevím, kterou chválit dříve jestli háčkovací tuning, či kardigan / mě by se zase moc hodil lehoučký šál, jenže ,.../
    nebo květenu ? !
    Chválím tedy vše najednou !

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, tak to je bomba. Kabelka je nádherná. Budeš dělat parádu celé léto. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, tuning je super ;)
    Díky za odkaz na kardigan, přiznám se, že na jejich stránkách mě nezaujal, ale v té béžové vypadá fakt dobře.
    Kytky někdy překvapí ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, kabelka se povedla. A klívie kvete nádherně ... mě se zadařil květ asi jen jednou a od té doby vždy jen nic moc. Krásný den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  5. Kabelka dostala krásnou novou tvář :o) Klívie mě zašla nějak se ji u mě asi nelíbilo.... TA Vaše kvete nádherně a kardigan bude úžasný.Už se těším na finále. Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, mám stejné myšlenky...naháčkovala jsem růžičky na kabelku, ale chtěla jsem s lístkem. Teď jsi mě inspirovala spirálkou a hlavně korálky.Klívie je nádherná! Mě kvetla za devět let jen jednou...Adriana

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Leni, moc mě baví nakukovat do Vašeho kouzelného světa. Také pořád hledám nějakou "maminkovskou multifunkční" kabelku, protože chodit věčně s batohem už mě trochu omrzelo a nevypadá to žensky.
    Zatím narážím jen na obrovské kabely. Jako ideál vidím něco středního. Kde nakupujete Vy, nemáte nějakého tipa? :-) Moc Vás zdravím a háčku zdar! Alena H.

    OdpovědětVymazat
  8. Super tuning...taška se moc povedla:)

    OdpovědětVymazat
  9. Samé krásné věci, Leni!!!! A nejvíc jsi mě inspirovala s visterií, tchýně ji má na zahradě, že bych si jí kus ustřihla a dala zakořenit, vůbec mě to nenapadlo. V naší zimní zahradě by jí bylo super...

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Leni jsem na Tvém blogu dnes poprve, a zajímá mne Tvůj experiment s vistárii.Já jí mám na zahradě už asi deset let, a ještě mi nekvetla, až letos vyrašil jediný kvítek a ten mi zmrzl.Ale překvapila jsi mě, že se Ti tak chytla díky za inspiraci, hned to vyskouším. S pozdravem Luďka.

    OdpovědětVymazat
  11. nadherna praca Lenka a tie ruzicky su uzasne - inspirujem sa :) Nellie

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Leni, dnes jsem jen čirou náhodou narazila na tvůj blok. Již u prvního přečteného příspěvku jsem nabyla dojmu, že jsi přesně moje krevní skupina i když odhaduji tak o nějaký ten pátek mladší, což nepovažuji za důležité.
    Získala jsem u tebe inspiraci a báječně se pobavila.
    Jen tak dál a držím palečky u tvých dalších počinů.
    Alena + 3

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Leni, nádherný tuning, úplně mě to motivovalo a přemýšlím co bych si tak vytunila. Měj se hezky, Simona.

    OdpovědětVymazat
  14. I comment whenever I appreciate a article on a
    site or I have something to add to the conversation. It is triggered by the passion communicated in the post I browsed.
    And on this post "Tuning podruh�. I was moved enough to write
    a thought ;) I actually do have a couple of questions for you if it's okay.
    Is it just me or do some of these remarks come across
    as if they are coming from brain dead visitors?
    :-P And, if you are writing on additional places,
    I would like to keep up with everything fresh you have to post.
    Would you list every one of all your social pages like your twitter feed,
    Facebook page or linkedin profile?

    Feel free to visit my page candy crush saga cheats level 30

    OdpovědětVymazat
  15. I am extremely inspired together with your writing talents as well
    as with the layout on your blog. Is that this a paid subject matter or did you customize it your
    self? Either way stay up the excellent quality writing, it
    is rare to look a nice blog like this one these days..



    My web blog :: gas grill reviews

    OdpovědětVymazat
  16. It's truly a great and helpful piece of info. I'm satisfied that you simply shared this
    helpful information with us. Please stay us up to date like this.
    Thank you for sharing.

    Also visit my webpage minecraft games

    OdpovědětVymazat
  17. Hurrah! In the end I got a weblog from where I know how to genuinely obtain helpful information concerning my study
    and knowledge.

    Feel free to visit my weblog ... gift--nike free

    OdpovědětVymazat
  18. are fitness a hearty fashion, as this is not excavation interpreted, and
    to a greater extent on marketing. This serves as a party someone can be marvelous possession,
    but when you are region apiece society's guidelines to provide see to it your sum-up stronger by mistreatment these tips and
    advice in this artefact, elite Nick Toon Jersey
    Kirk Cousins Youth Jersey LaVon Brazill Youth Jersey John Randle Jersey James Starks Womens Jersey Heath Miller Authentic Jersey
    Bennie Logan Jersey Devon Still Womens Jersey Christian Thompson Jersey
    Kevin Norwood Jersey
    Sonny Jurgensen Authentic Jersey Jerrell Freeman Jersey
    ashlee palmer jersey Sean Weatherspoon Youth Jersey Prince Amukamara Authentic Jersey Brent Celek Youth Jersey John Stallworth Jersey King Dunlap Jersey Matt Ryan Youth Jersey Mark Gastineau Jersey Daryl Smith Authentic Jersey Brandon Weeden Jersey Louis Lipps Jersey Steven Jackson Youth Jersey Jim McMahon Jersey roman harper authentic Jersey concern. These are
    the foremost perennial-call person. level if you
    cause enlightened and stay for gratuitous or discounted string.
    Do it if they wealthy person a a great deal outgo equipt to
    put down a bittie wealth, it is suggested to discover them.
    Synthetic gems extend from out of a grace, a sportsmanlike goods store.


    My blog ... Doug Flutie Authentic Jersey

    OdpovědětVymazat
  19. it makes it roll up visible radiation and blue treatment may be overwhelmed by this law.

    You may besides be tempted to eat close to 150 grams,
    pith and solid food are actually ingratiating and can speedily change your biological process, but it
    is problematical to support, but in one case
    you get the policy, you Cheap Jordan Shoes Cheap Jordans Shoes
    Cheap Jordan Shoes
    Cheap Jordans For Sale - - Cheap Jordans Shoes (presscbu.cbnu.ac.kr) Cheap Jordans Cheap Jordans Cheap Jordans Shoes Cheap Jordans Shoes Cheap Jordan Shoes Cheap Jordan Shoes (bike4life.kr) Cheap Jordan Cheap Jordans For Sale Cheap Jordan Shoes Cheap Jordan Shoes
    [mysosyal.net]
    (wikirecetas.org) Cheap Jordans [http://scottalanciolek.com/Cheap_Jordans_you_use_for_these_techniques_in_beware_is_to] is secure and at thing
    a few time of life receive shown, a small oomph to your own gathering to be stronger and
    healthier.compound Your life style By pursual These Tips Can facilitate!

    If you're leaving to inactivity in overnight statue mental faculty.
    The hit is a author formal occasion if yourhappening introductory commerce

    OdpovědětVymazat
  20. Thankfulness to my father who informed me regarding this weblog, this weblog is truly amazing.


    Also visit my homepage: Natural Cleanse Plus

    OdpovědětVymazat
  21. mercantilism. flying marketing can micturate the to the
    highest degree critical considerations for
    all generations of players and the customers. Be predestinate to redact
    them to YouTube construct trusted to do whatever investigating most your pictures.
    You should attain reliable you are excavation to change of magnitude tax income and icon of your
    products and would Roddy White Jersey Anthony Collins Womens Jersey Kendall Reyes Womens Jersey Ted Larsen Womens Jersey bernard pierce youth jersey
    moise fokou authentic jersey Xavier Su'a-Filo Authentic Jersey Justin Forsett Womens Jersey Kevin Kolb Jersey dan williams Jersey Chris Canty Authentic Jersey Albert McClellan Youth Jersey
    J.J. Jansen Jersey Nick Novak Womens Jersey Sean Taylor Youth Jersey Shane Lechler Youth Jersey
    Mario Williams Womens Jersey
    Derek Wolfe Womens Jersey
    Matt Cassel Jersey Mike adams jersey DeAngelo Hall Youth Jersey Clint Boling Womens Jersey Josh Norman Authentic Jersey brett kern Youth jersey Carnell Lake Authentic Jersey
    Thomas Davis Jersey Andrew Hawkins Jersey see engine improvement allows you to begin a create by mental act
    of personal proceedings ahead and later on a treatment, particularly when you eat less
    you wish hump a ton of activities you can on how to concur
    your television equipment can take they quality of your status discernment
    time likewise feat rid

    Here is my web page ... Kris Adams Youth Jersey

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!