30. září 2012

Háčkování pro předčasňátka díl 3. - rukavičky

Konečně jsem se dostala k tomu, abych nafotila dlouho slibovaný návod na jednoduché rukavičky pro předčasně narozená miminka, o který mi spousta maminek stále píše.



Co potřebujeme:
  • cca 20gr příze Elian Nicky nebo jí podobné
  • háček č. 2.5mm
  • jehlu s větším ouškem na zapošití konců přízí
Pokud jde o přízi, doporučuji přízi měkkou, nekousavou, bez přírodních vláken. Ta nejsou pro nedonošená miminka příliš vhodná, protože bavlna nezahřeje a vlna může kousat a alergizovat. Nejlepší je 100% akryl, např. Elian Nicky, Batole, Baby, Comfort apod. Pokud jde o sílu, vyhněte se přízím typu Lada Luxus, je pro nedonošeňátka příliš silná a těžká. Ta se dobře upotřebí u starších dětí, které jsou už aktivnější a např. sedí v kočárku, v leže se v čepičce z Lady dost potí hlavička (mám osobně vyzkoušeno). Lépe je použít slabší přízi a v případě potřeby podšít slabým flísem (např. pléd Price Star od Jysk - kus za 30,-).


1. nahodíme 4 řet.oka, pevným okem spojíme do kroužku
2. 2 řet. oka + 11 dl.sloupků do kroužku, spojit pevným okem = 12 sloupků;
3. 2 řet. oka + do stejného oka (smyčka hned pod těmi řet.oky) 2 dl.sloupky, *do dalšího oka jeden dl.sloupek, do dalšího oka 2 dl. sloupky* , mezi * opakujeme až do konce řady, ukončíme pevným okem do horní smyčky prvního sloupku ze dvou řet.ok = 18 sloupků;
4. 2 řet. oka + do stejného oka 1 dl. sloupek, * do dalšího oka 2 dl.sloupky, do dalších dvou ok po jednom dl.sloupku, do dalšího dva dl.sloupky* ,  mezi * opakujeme až do konce řady, ukončíme pevným okem do horní smyčky prvního sloupku ze dvou řet.ok = 24 sloupků.



Další tři řady už nepřidáváme, pouze háčkujeme 24 dl.sloupků v každé řadě, dodržujeme pravidla pro rovný šev.
Celkem máme 6 řad dlouhými sloupky.


Pokračujeme ozdobným vějířkovým lemem:
- 3 řet. oka, *dvě oka vynechat, do dalšího oka [2 dl.sloupky - 2 řet.oka - 2 dl.sloupky], 2 oka vynechat, do dalšího oka 1 dl.sloupek*, mezi * opakujeme až do konce řady, končíme pevným okem do horní smyčky prvního sloupku ze tří řet.ok.

Hotových šest řad dl.sloupky a první řada ozdobného vějířkového lemu. Zde je hezky vidět rovný šev.


Pokračujeme druhou řadu vějířkového lemu:
1. háčkem podebereme ta první tři řet.oka z min.řady
2. nahodíme přízi a protáhneme, mna háčku máme dvě oka
3. nahodíme ještě jednou a protáhneme přízi oběma oky na háčku + uháčkujeme jedno řet.oko = uháčkovali jsme první přední reliéfní sloupek (tímto způsobem háčkovaný první reliéfní sloupek zapadne do celkového vzorečku)

Dále pokračujeme:
- pod dvě řet. oka vějířku z min.řady vháčkujeme [2 dl.sloupky - 2 řet.oka - 2 dl.sloupky], okolo dl.sloupku přední reliéfní sloupek , tento postup opakujeme až do konce řady, končíme pevným okem do horního smyčky prvního reliéfního sloupku.



Zde je nakreslen systém háčkování předních reliéfních sloupků: nahodit přízi, háčkem zepředu podebrat sloupek z min.řady, nahodit přízi, protáhnout, na háčku tři oka; nahodit přízi, protáhnout prvními dvěma oky na háčku, znovu nahodit a protáhnout zbývajícími oky na háčku.

Stejným způsobem uháčkujeme celkem čtyři řady vějířkového lemu.

Na závěr obháčkujeme vějířkový lem řadou krátkých sloupků; co oko, to jeden kr.sloupek, pod dvě řet. oka vždy dva kr.sloupky. Řadu začneme jedním řet.okem, končíme pev.okem do horní smyčky tohoto řet.oka.

Uháčkujeme řetízek ze 70 řet.ok, který provlékneme skrz první řadu vějířkového lemu.

Stejně uháčkujeme i druhou rukavičku.

Tato rukavička měří necelých 8 cm. Její velikost můžete měnit jak jiným typem příze, tak i velikostí háčku, podle vašich potřeb.


Spolu s čepičkou a botičkami tak můžete vyrobit překrásnou dárkovou sadu pro maminku a její předčasně narozeného kulíška, která určitě udělá velikou radost.

Tak ať se vám dílo daří a kdybyste něco potřebovali poradit, podělit se o své zkušenosti a zážitky nebo si jen tak pokecat, můžete mi napsat na email uvedený v pravém panelu pod mým profilem.

Háčku zdar!

Vaše,

42 komentářů:

  1. Jsou rozkošné-krása!!!!Hezký slunečný den!

    OdpovědětVymazat
  2. Lenka, krááááááááááááááááááááásna súprava...super návod...

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, skvělé!!! Do třetice všeho dobrého... Děkuji a hezký zbytek neděle! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani, ono bude ještě čtvrté pokračování a to dečka a možná ještě nějaký svetýrek :o) pá, L.

      Vymazat
  4. Leni, jsi úžasná! Soupravička je tak sladká a udělá spoustu radosti...
    Prosím, zastav se u mne pro hřejivé ocenění, máš srdíčko na správném místě! Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maru, díky moc... za tu pochvalu i za to hřejivé ocenění! Pá, L.

      Vymazat
  5. Leni, nádherné soupravičky! Nedonošeňátkům přijde určitě vhod a jejich maminkám myslím určitě moc pomůže takovýhle dárek psychicky, pocítí podporu, že na ně a jejich poklad někdo myslí a určitě je to pozitivně nabije do boje o zdraví jejich štěstíček! Tenhle projekt se mi moc líbí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Petro, díky moc! Já to cítím úplně stejně, proto jsem do toho projektu šla... pá, L.

      Vymazat
  6. Leni, jako vždy super návod, souprava je nádherná!
    Moc gratuluji k ocenění a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, parádní návod! Soupravička je krásná! Máš můj obdiv pro to, co děláš...Adriana

    OdpovědětVymazat
  8. Leničko, tak to je nádhera. Letos již bohužel nic nestihnu, protože balíček do Kulíšku již odešel. Ale mohu háčkovat do zásoby ... nebo že by opět babička.
    Hezký den ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko! Já taky háčkuju do zásoby, dávám do košíčku a když se naplní, nacpu do krabice a pošlu. Když nemám chuť na nic velkého a přesto potřebuju rukama něco motat, tak je taková mini čepička nebo rukavičky to pravé. Pá, L.

      Vymazat
  9. Leni to je krása :o)Ty jsi opravdu člověk se srdcem na dlani :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky moc! Ani nevíš, jak mě taková slova těší... pá, L.

      Vymazat
  10. Leni soupravička je překrásná!Jsi šikulka veliká s ještě větším srdíčkem na správném místě!

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherná soupravička!
    Pěkný den. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuju! Krásný den i Tobě! L.

      Vymazat
  12. Zlaté ruce a navíc i zlaté srdce! Leni, smekám a přeji všem kulíškům hodně zdraví v teplé soupravičce od tety Lenky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petruško, dík moc za krásná slova... hezký den! L.

      Vymazat
  13. Lenka to je nááádherné , si veľmi šikovná . Priviedla si mi spomienky spred 15 r . Môj syn mal žlté a modré rukavičky aj po vašom pantofle ( ponožky ) na nedonoseneckom . Mesiac sme tam spolu boli , tak som sa vtedy bála a dnes je už riadny tínedžer :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je bezva, že jste to tak skvěle zvládli... pěkný den! L.

      Vymazat
  14. Srdiečko v Tvojej hrudi bije na správnom mieste, máš zlaté ručičky. Leni nenachádzam slov a ďakujem za ocenenie.
    Páá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju! A rádo se stalo :-) Pá, L.

      Vymazat
  15. Nádherná soupravička. A jak píše Jana - zlaté ruce a ještě zlatější srdíčko.

    Andrea

    OdpovědětVymazat
  16. Lenko,krásná soupravička a super návod ( jako vždy). :-) Moc děkuji za vaše skvělé návody a hlavně za to, že pro dobrou věc získáváte spoustu dalších šikulek. Jste takové sluníčko. :-)
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc děkuju! Ani nevíte, jak mě Vaše slova potěšila...

      Vymazat
  17. Leni moc se mi libi .taky jsem jedny udelala akorat vetsi a misto ds jsem pouzila rds.Eliska B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Eliško! Gratuluju k rukavičkám ;o) L.

      Vymazat
  18. Lenka uuuuzasny setik a navodik...;) Moc kraaaasne,jemne,zo srdiecka robene... Dakujem velmi som sa inspirovala Vasimi navodmi pre tie babuliatka,ktore snad budu citit to teplo a lasku ktoru davame do tychto mini veciciek ktore budu mat kym nebudu este silnejsi a vacsi bojovnickovia..
    Navody su super aj s fotkami,moc ocenujem... Zo srdca Dakujem za navody ale aj za ochotu podelit sa o ne.. Prajem vela zdravicka a dalsich kraaaasnych napadov aj pre Nas ostatnych...;) zuzi

    OdpovědětVymazat
  19. Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your web site is fantastic, let
    alone the content!

    my blog post :: best seo techniques

    OdpovědětVymazat
  20. bookmarked!!, I love your website!

    my weblog Las Vegas Appliance Repairman

    OdpovědětVymazat
  21. I simply could not depart your website prior to suggesting that I actually enjoyed the usual information an individual provide on your guests?

    Is gonna be again frequently in order to inspect new posts

    Here is my site muscle porn

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj,

    moc děkuju za tak úžasné návodíky pro mimča. Už mám hotovou deku, teď dělám botičky a za chvilku se jdu pustit do rukaviček a čepičky. Je to opravdu úžasné :-)
    Ještě jednou díky.
    Zároveň poprosím o radu. Zřejmě máš zkušenosti jak to chodí s věcmi darovanými pro předčasňátka. Kdybys mi mohla prosím napsat bližší informace na email :moravcova.vl@seznam.cz

    Vlaďka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!