23. září 2012

S TVÁŘÍ K NEBI

Čas od času chytnu vzpomínkovou slinu. A to pak sedím a hodiny a hodiny probírám fotky, které jsme ukořistili v průběhu času. Když dojdou ty papírové, zanořím se do hlubin paměti našeho externího disku o kapacitě půl terra (když jsme ho přede dvěma lety kupovali, byl to jeden z největších, co se tehdá dal sehnat; dnes se to ovšem při naší virtuální sběratelské vášni všeho druhu začíná jevit jako zoufale málo) a klikám, probírám, vzpomínám.

Onehdá jsem narazila na složku s názvem "NEBE". Hm, nebe, copa to asi je... no, divili byste se, opravdu tam bylo spousta fotek s jediným námětem: NEBE. Kdo by to čekal...

Mě totiž ta nekonečná modrá masa nad našimi hlavami děsně bere. 

S hlavou zvrácenou nazad vydržím do té dálavy čučet dlouhé desítky minut. 

A když se tam zrovna nežení všichni čerti, je to neuvěřitelná podívaná.


Červánky, které umí vykouzlit v této podobě jen jarní východ slunce.


 Nebo drak, který vznikl prouděním horkého vzduchu za parného léta.


Či nefalšovaný tryskáč, který zvěstuje příchod parádní letní bouřky po několika peprně horkých dnech.


Lehoučká a nadýchaná cukrová vata, která se jen tak mimoděk povaluje po obloze v babím létě.


Neuvěřitelně pestrá paleta barev západu slunce koncem září, která dává vědět o příchodu neméně barevného podzimu.


Těžká olověná mračna blížící se bouřky, která fakt stála za to; zjevně si všichni čerti naplánovali svatbu zrovna na tu chvíli.


Blesky lítaly všemi směry a já jsem hrdá na to, že se mi naším obyčejným kompaktem podařilo na třicet zmařených snímků ukořistit tento jediný opravdový bleskový.


Měsíc nad sídlištěm, o letním úplňku veliký jak kolo od traktoru, neuvěřitelně krásný, magicky přitažlivý.

Někdo odpočívá na zahrádce, jiný šlápne do pedálů, další jde do lesa. Já ráda relaxuju s háčkem. Ale ještě raději s hlavou zvrácenou nazad a očima zabodnutýma do mlhavé výše nade mnou.

A propós, ten háček... no nelení, však mě znáte.

Tady je malá ochutnávka toho, co mi z háčku v poslední době vypadlo.





Na návody na některé z těchto věciček se můžete těšit v příštích týdnech.

Přeju vám krásnou neděli a klidný vstup do nového týdne.

Pac a pusu,

27 komentářů:

  1. Leni, nádherné fotky. A tvořeníčko také , ale ta čapka, ta tedy jééééé ....úúúžasná.
    Hezkou neděli ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, díky moc, s čepkou jsem se něco natrápila, než jsem na to přišla...

      Vymazat
    2. Leni, stav se u mě ... mám pro tebe také jedno srdíčko ... Věra

      Vymazat
    3. Věruško, moc děkuju! Udělalas mi radost :o) Pá, L.

      Vymazat
  2. Leničko tak to máme stejné-já kolikrát ležím na terase na houpačce a jen se tak koukám do nebe anebo večer z ložnice vylezu na balkon a pozoruji hvězdy:-)Krásný příspěvek!!Hezkou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Miško, jsem ráda, že jsme v tomto směru spřízněné duše :o) pá, L.

      Vymazat
  3. Leni, nádherné fotky, nádherné tvořeníčko... jestli můžu, přimlouvala bych se za nákrčník. Právě tvořím jeden pro sebe - podle tvého vzorečku na šál, ale ten na poslední fotce je úžasný. Moc by se mi líbil. Pá, krásnou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jíťo! Neboj, právě na ten poslední dospělácký nákrčník návod určitě bude :o) pá, L.

      Vymazat
  4. Leni, že si s háčkem velmi zdatná a že píšeš parádní fejetony, to už víme, ale jsi i dobrá fotografka a poeta - krása!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju... coby fotografka mám ještě hodně co dohánět, ale poetická duše jsem dost... škoda, že nám doba zrovna nepřeje... pá, L.

      Vymazat
  5. Leni úžasné oblohy jsi nafotila :o) a páni co ty jsi toho stihla vytvořit--paráda .Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, Leni,
    mnoho hezkých slov a obrázků jako vždy. <3
    Taky nechápu, jako ostatní holky, jak stíháte stále vytvářet nové a nové, krásné věci. Opravdu klobouk dolů.

    Jsem ráda, že tu jste.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, díky moc... jsem tu mezi vámi moc ráda! Pá, L.

      Vymazat
  7. Leničko...takové obrázky mám moc ráda...jsou to úžasné záběry.Moc se těším na tvé nové návody,díky za ně.
    Pohodový podzimní týden Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Jo nebe, nebicko ... pokazde jinak.
    Jo a jak se to dela, aby me od hacku taky padaly takove krasy? Ted se uz par dni dohaduji s hackem a merino, jak z nich udelat kamose a aby se me ta cepice vecne nekroutila. No zatim se jim nechce :o( Tak mrknu tady u tebe na nejaky navod.
    Hezky tyden Lenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, díky... koukni ke mě do návodů a kdybys stejně měla s háčkem problém, tak mi písni na mail, určitě to spolu dáme nějak dohromady. L.

      Vymazat
    2. Tak jsem se mrkla, prisla na par drobnych veci, ktere ale delaji to velike a uz je cepka hotova. Dekuji za tve navody. Me teda vzdycky pomohly.

      Vymazat
    3. Skvěle! Já stejně věděla, že to zvládneš ;o) pá, L.

      Vymazat
  9. Leni, děkuji za návštěvu u nás a pár nechaných milých komentářů. A jsem ráda, že jsem takhle objevila tvůj blog a kochám se;-). Určitě zavítám ráda znovu a znovu na návštěvu;-). Mimochodem právě jsem ve fázi, kdy už několik večerů procházím fotky na počítači - hooodně dlouho jsem totiž nenechávala vyvolat fotky a teď doháním restíky, takže retrospektivně koukám na fotky až asi pět let starý a vybírám z nich to nejlepší na vyvolání klukům do alb, na fotoknihy pod stromeček pro babičky...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Petro, moc ráda jsem k Tobě zašla a chvilku pobyla... výběr fotek pro fotoknihy a kalendáře pod stromeček mě čeká taky a vůbec se na to netěším, ale už musím začít,3 měsíce zas nejsou tak dlouhá doba na tyto věci. Pá, L.

      Vymazat
  10. Ahoj Leni, opat nadherne fotky,krasne vytvory, klobuk dole...si sikovna moc....Pekny den prajem Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Katko, děkuji moc. Už se těším na setkání! Pá, L.

      Vymazat
  11. Moc pěkný blog- potěší srdíčko.Budu chodit častěji. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Maruško, ráda Tě tu vždycky uvítám. L.

      Vymazat
  12. Parádní fotky, ten blesk je úžasný!
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!