24. září 2012

SRDÍČKA PRO MÁMY

Dobrý večer všem, tak jsem tu s dalším svým háčkovacím počinem.

Kdo mě sleduje delší dobu, ví, že pravidelně přispívám svými háčkovanými výtvory do projektu Zlatý kulíšek (háčkování, pletení a šití pro nedonošená miminka).

Nedávno jsem dostala pozvání k účasti také v projektu Mámy pro mámy.

Už jen ten název se mi moc líbil. Kdo jiný může mámě rozumět líp než zase jen jiná máma? Tak jsem pohledala na internetu (což nebylo až zas tak těžké, protože tento projekt už běží nějakou dobu a má již slušné renomé).

Každým rokem se u nás narodí předčasně osm tisíc miminek, jejichž první dny provází mnoho nejistoty a strachu. Malý človíček zůstává po několik prvních týdnů i měsíců svého života v inkubátoru, kde o něj pečují lékaři, a jeho maminka zažívá těžké chvíle plné obav o život děťátka, osamocení, bezmoci, sebeobviňování, prázdné náruče.
(Zdroj: mamypromamy.cz)

Projekt "Mámy pro mámy" je zaměřený na podporu nedonošených miminek a jejich maminky. 

Můžete pro ně vyrábět, co jen chcete: čepičky, svetříčky, ponožtičky, botičky, rukavičky, dečky, zavinovačky, přehozy přes inkubátor. A samozřejmě také malé dárečky pro maminky.

Pro maminky jsou asi tím nejmilejším dárkem (kromě zdravíčka jejich miminek, samozřejmě) ručně vyrobená srdíčka.

Takové srdíčko může obdarovaná maminka položit do blízkosti inkubátoru se svým nedonošeňátkem nebo i dovnitř, pokud to materiál srdíčka dovoluje. Miminku tak dává pocit, že je stále s ním nejen ona, ale i další spřízněné duše. A když připojíte cedulku se svým jménem a mailem a napíšete malý povzbudivý vzkaz, obdarovaná maminka bude mít aspoň na chvilku pocit, že na své trápení není sama, a ráda se vám se svým příběhem ozve zpátky.

Před několika měsíci jsem se pustila do srdíčkování. Srdíčko, které jsem tenkrát hodně háčkovala, už se mi ale trošičku přejedlo, tak jsem hledala další, trošku jiná.

A našla jsem: v květnu Karin na svém blogu zveřejnila návod na úžasné a jednoduché srdíčko jako přívěsek na tašku. Sice v nizozemštině, což bylo docela funny, ale dalo se to.


Tak jsem se do nich pustila. A tak se mi zalíbila, že jsem rozhodla návod počeštit a podělit se o něj s vámi. Třeba se připojíte se mnou do projektu...

Potřebovat budete různé menší i větší zbytky bavlněných (Camilla, Catania, Limone...) či směsových (Kačenka, Kája) přízí a adekvátní háček (2.5mm, resp. 3mm); dále cokoliv na zdobení: knoflíčky, korálky, rolničky, co vás jen napadne; a na vycpání pak polyesterové vlákno (opět zabodoval basic polštář z Jysk, ten prostě za ty peníze nikdy nezklame; stejnou službu udělá tentýž polštář z IKEA).

Základ srdíčka tvoří čtvereček ze 7 krátkých sloupků a 8 řad, který se obháčkuje jednou řadou dlouhých sloupků a dvojitě nahozených sloupků, ze kterých se vytvaruje horní srdíčko.





Nahodíme 8 řetízkových ok.
Do druhého oka od háčku a dalších 6 ok vháčkujeme po jednom krátkém sloupku (celkem 7 krátkých sloupků). 
Uháčkujeme jedno řetízkové oko a práci otočíme.První krátký sloupek uháčkujeme hned to té první smyčky pod řetízkovým okem. Řetízkové oko a tento krátký sloupek počítáme JAKO JEDNO OKO! Usnadní nám to háčkování na konci řady, to uvidíte dále.


Poslední krátký sloupek uháčkujeme do smyčky mezi prvním krátkým sloupkem a řetízkovým okem z předchozí řady, nesnažíme se ho vpasovat do toho řetízkového oka. Tím, že jsme si do stejného oka uháčkovali krátký sloupek, vytvořili jsme si "záložní" smyčku pro usnadnění háčkování posledního sloupku.


Tímto způsobem uháčkujeme celkem 8 řad.



Práci otočíme a do prostředního ze sedmi krátkých sloupků uháčkujeme dvakrát nahozený dlouhý sloupek.


Do stejného oka jich přidáme ještě šest (celkem tedy sedm). Máme první horní oblouček srdíčka.


Oblouček ukotvíme pevným okem do nejbližšího roku čtverečku.


Čtvereček pootočíme a pokračujeme opět sedmi dvakrát nahozenými dlouhými sloupky do mezery mezi čtvrtou a pátou řadu čtverečku. Máme druhý oblouček srdíčka.


Ten ukotvíme opět do nejbližšího roku pevným sloupkem. Nyní byste měli být u základního řetízku.


Čtvereček pootočíme, uháčkujeme 2 řetízková oka namísto prvního dlouhého sloupku...


...  a do následujících šesti ok vháčkujeme po jednom dlouhém sloupku (celkem tedy sedm).


Do rohu čtverečku vháčkujeme spodní špičku srdíčka: 1 dlouhý sloupek - 1 dvakrát nahozený dlouhý sloupek - 1 dlouhý sloupek.


Čtvereček pootočíme a do následujících 7 ok vháčkujeme 7 dlouhých sloupků (háčkujeme z boku do řad z krátkých sloupků).


Srdíčko se začíná tvarovat.


Nyní háčkujeme do dvakrát nahozených dlouhých sloupků.



Do prvních šesti vháčkujeme po dvou dlouhých sloupcích (celkem tedy 12).



Do sedmého vháčkujeme 1 polodlouhý sloupek a jeden krátký sloupek.


Vynecháme pevné oko uprostřed mezi horními obloučky srdíčka a do dalšího oka vháčkujeme 1 krátký sloupek a jeden polosloupek.


Do následujících šesti ok vháčkujeme opět po dvou dlouhých sloupcích.


Protáhneme přízi a necháme delší konec. Srdíčko ukončíme tvz. neviditelným okem.


Háčkem vpíchneme pod horní smyčku těch prvních dvou řetízkových ok, nahodíme volný konec příze a celý ho protáhneme smyčkou.


Háčkem vpíchneme zespoda do přední smyčky posledního dlouhého sloupku, nahodíme přízi a opět protáhneme celý volný konec příze.


Oko už se rýsuje.


Nakonec vpíchneme háčkem pod obě smyčky posledního dlouhého sloupku a protáhneme volný konec příze do rubu.


A tady vidíte ono "neviditelné" oko. K nerozeznání od uháčkovaných.


Jedna polovina srdíčka je hotová.


 Nazdobíme podle libosti.

Uháčkujeme ještě jedno identické srdíčko,...


 ... které opět ozdobíme podle libosti. Může mít i jinou barvu, srdíčka budou veselejší.


Srdíčka položíme rubem k sobě a pěkně je slícujeme, aby nám na sebe správně seděly sloupky.

Při sháčkování budeme háčkem podebírat POUZE ZADNÍ NIT horních smyček!

Háčkem podeberem obě zadní nitě horních smyček, nahodíme přízi, kterou chceme srdíčka sháčkovat, protáhneme a uháčkujeme jedno řetízkové oko.


Háčkem podebereme další dvě zadní nitě horních smyček, nahodíme přízi a protáhneme nejen srdíčky, ale také okem na háčku. Uháčkovali jsme pevné oko. 


A opět jedno řetízkové oko.



Zde je dobře vidět, jak podebíráme jen zadní nitě horních smyček.


Střídáme jedno pevné oko, kterým sháčkujeme srdíčka k sobě, a jedno řetízkové oko. Tento vzoreček nám vytvoří pěkný ozdobný okraj.


Ke konci si necháme cca 5 cm nesháčkovaných. Tímto otvorem srdíčko vycpeme polyesterovým vláknem.


Zbývající otvor sháčkujeme podle popisu viz výše.


Na závěr můžeme přiháčkovat očko z řetízkových ok. Toto má 50 ok. Hodně je utahujte, ať se očko při používání nevytahuje.

A tady už je pár detailů uháčkovaného srdíčka.




 


A tady je moje současná várka srdíček pro mámy...


Už jen zabalit do celofánu, opatřit cedulkou "Mámy pro mámy" (archy jsou ke stažení a vytištění zde) a jedééém!

Tak co, připojíte se?




80 komentářů:

  1. Nádherná srdénka-motiv srdíčka přímo miluji:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, skvělé!!! Mě se sice ty Tvoje ještě nepřejedla neb mám pouze dva kousky, ale určitě pak zkusím i tato :-) Díky a hezký večer! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani! No, možná se Ti přejí, až jich uháčkuješ tak třicet čtyřicet jako já :o) hezký den! L.

      Vymazat
  3. Leni to je přenádherná záplava srdéček.Přesně tyhle mám také uložené že se do nich pustím někdy--ale ted když jsi sem dala přesný popis tak asi neodolám a vyzkouším je už brzy :o))))Ty jsi tak úžasná jak tvoříš návody :o) Leni krásný podzim Ti přeju a netrpělivě čekám na další tvé příspěvky :o)Měj se krásně .Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti :o) budu se snažit Tvá očekávání nezklamat ;o) pá, L.

      Vymazat
  4. Lenka tie srdiecka su krasnne a dakujem za navod aj pre nas ostatnych. Urcite vyskusam...Pekne dni...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nellie, moc děkuju, určitě vyzkoušej! L.

      Vymazat
  5. Leni, srdíčka jsou krásné! Moc se Ti povedly. Určitě vyzkouším. Myslím, že jako dárek pro mámy a předčasňátka jsou dokonalé, od srdíčka. Hezký den! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Adri, taky si to myslím. Pá, L.

      Vymazat
  6. Teda Leni srdíčka jsou úžasná,už tu mám uháčkovanou půlku jednoho-musela jsem prostě zkusit:-)Děkuji za návod!
    Krásný pohodový den a těším se na příště.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko, tak to jsi teda fofřík :o) ať se Ti to daří! Pá, L.

      Vymazat
  7. Leni to je super. Určitě to vyzkouším díky za návod. A myminkám udělají radost určitě, o tom vůbec nepochybuji.
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko, taky si myslím. Pá, L.

      Vymazat
  8. Leni, nemám slov....však víš....:-D

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Leni, ty srdíčka jsou moc krásné. Já se do jednoho pustila, ale je to hrůza. To ti snad ani nepošlu fotku - háčkovala jsem podle toho minulého návodu, takové ty jednobarevné. Ach jo. Kopejtko. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Binko, díky... fotku mi klidně pošli, nestyď se, každá jsme nějak začínala :o) držím palec, ať se dílo daří! L.

      Vymazat
  10. Ahoj Lenko, jsi skvělá.
    Kompletuji další "várku" pro předčasňátka a tak asi nějaké to tvoje srdíčko k miničepičkám a bačkůrkám přidám. Moc děkuji za návod.
    Hezké slunečno podzimní dny. Jarmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Jarmilko, tak to Tě moc chválím, žes tak pilná :o) a nějaké to háčkované srdíčko určitě přidej, maminky budou mít radost! Pá, L.

      Vymazat
  11. Lenko, to jsou nejen krasna srdicka, ale hlavne krasna myslenka. Jsem moc rada, ze existuji takovy lide jako ty. Klobouk dolu... Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Kateřinko! Díky moc za překrásný komentář... moc mě hřeje vědomí, že taková malá hloupůstka někomu zvedne náladu a udělá radost. Pá, L.

      Vymazat
  12. Leni,
    obdivuji, že při Vašem velkém tvoření stíháte pamatovat i na druhé.
    Také jsem chtěla několikrát začít háčkovat pro kulíšky a jejich maminky, ale zatím k tomu nedošlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, díky moc... ty věcičky jsou tak miniaturní, že třeba čepičku mám hotovou za hodinku, páreček minibotiček za hodinku a půl. A třeba večer, když už se mi nechce do ničeho jiného, ale nemůžu jen tak sedět a čučet na bednu :o), je to bezva vyplnění té volné chvilky před spaním. Pá, L.

      Vymazat
  13. Hallo Lenka supr tvuje sirdicka a dyk za mustr so moc hezky .Zdravim tebe Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karin, děkuji moc moc moc! Také tě zdravím! L.

      Vymazat
  14. Milá Lenko,
    i já bych chtěla poděkovat za skvělý návod! Ráda vyzkouším :)
    Mimochodem jednoho kulíška - teď už dvouletého - mám doma, takže oceňuji, že dárky pro maminky předčasňátek se stále tvoří.
    Krásné dny a mnoho inspirace a času k Vašemu tvoření!
    Ta Ita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Je bezva dostat zpětnou odezvu od někoho, kdo má takového kulíška doma... mějte se moc krásně! L.

      Vymazat
  15. Leničko,obdivuji tvé super fotonávody...je to skvělé.Srdíčka jsem nedávno také zkoušela a nadchla mě pro svou jednoduchost a možnost různých variací.
    Pohodový podzim ,Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani! Mě se právě taky moc líbí, jak píšeš, jsou úžasně jednoduchá a variabilní. Měj se moc krásně! L.

      Vymazat
  16. Leničko, jsem tady zabrousila poprvé a koukám a žasnu, co Tvé prstíky umí za krásy. Návod je famozně zpracovaný a to tak, že i já neháčkující tomu rozumím. Přeji báječné dny. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Leni, moc děkuju! Vždycky mě moc potěší, když mi nějaká neháčkařka napíše, že ač to v životě nedržela v ruce, má pocit, že i ona to nutně podle mých návodů musí zvládnout :o) měj se moc krásně! L.

      Vymazat
  17. Nádherné srdiečka si urobila Lenka a ešte aj s návodom , no super vyskúšam :-))

    OdpovědětVymazat
  18. Leni, tak tahle srdénka jsou také moc hezká. Určitě vyzkouším ... možná je přidám každému do vánočního balíčku. Jééé hrůza, ale já už opravdu myslím a dokonce i něco tvořím na Vánoce.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Věrko, díky moc... určitě vyrob a přijde, udělají radost! Nic si z toho nedělej, já už mám dokonce na vánoce nakoupeno i pár dárků :o) nesnáším to pak shánět na poslední chvíli a šlapat si s ostatními mě podobnými na krky :o) pá, L.

      Vymazat
  19. krásnučké a nežnučké srdiečka :)

    OdpovědětVymazat
  20. No tak to je nádhera Leni krásnější srdíčka jsem neviděla
    Moc děkuji za skvělý tip a ráda se zapojím také :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, díky, určitě se zapoj! Pá, L.

      Vymazat
  21. No, tak ještě jednou a bez chyb...
    Úžasný návod od tebe, báječný nápad - ty mámy potřebují všechnu podporu, aby ten strach a stres ustály.
    Moc ráda se taky zapojím.
    Tebe zdravím a přeju hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) děkuju, Helenko, fajn, že se také zapojíš. Hezký den i Tobě! Pá, L.

      Vymazat
  22. Žasnu nad tou krásou.Podrobný popis na háčkování- asi to taky zkusím.
    Přeju krásné podzimní dny. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, děkuji, určitě zkuste :o) L.

      Vymazat
  23. Leni,
    smekám klobouk (jako vždy) a určitě to taky vyzkouším. Když nic jiného, tak aspoň pro tu svou maminku to bude hezká věcička pro štěstí.
    Mějte se krásně.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Peťko, vyzkoušej! Aspoň to jedno jediné pro maminku :o) pá, L.

      Vymazat
  24. Dobrý den Lenko moc ráda k Vám chodím nakukovat srdénko jsem háčkovala už několikrát, opravdu tak perfektní návody i z nafocením najdu málo.
    Krásný den . Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju! Vaše odpověď je přesně ten důvod, proč ty návody takto dělám... ať se Vám práce daří! L.

      Vymazat
  25. Milá Lenko,
    moc děkuji za návod na krásné nové srdíčko pro maminky. Tvůj blog už nějakou dobu pravidelně sleduji a před pár dny putovala moje první várka miničepiček, bačkůrek a rukaviček včetně pár srdíček pro maminky do plzeňské porodnice. Díky Tvému blogu jsem se zapojila do tvoření pro Kulíšky, ale hlavně jsi mě inspirovala k vytvoření mého vlastního blogu. Ráda si překládám cizí návody, a tak doufám,že třeba budou k užitku i jiným.
    Moc Ti děkuji za inspiraci! Tvoje práce je dokonalá a na Tvůj blog chodím nejen pro návody ale hlavně i pro radost a plusovou energii :-)!
    Přeji Ti krásný večer! Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Verčo! Moc děkuju za Tvoje milá slova. Jsem opravdu ráda, že jsem Tě inspirovala k zapojení se do tvoření pro Kulíšky, takových duší není nikdy dost :o) a taky mě moc těší, že sis založila svůj vlastní blog! Mě to pár let trvalo, než jsem k tomu dozrála a snad to teď aspoň za to stojí :o) měj se moc krásně, běžím se kouknout na Tvůj blog! Pá, L.

      Vymazat
  26. Ahoj Leni. Ponožky jsem zatím nesehnala, ale moc jsem tomu dnes nedala. Ale mastím ta tvoje srdíčka. Návod je skvělý, jen já jsem tydýt. Hledám druhou polovinu, pak knoflík, nikde není jehla, kde mám můžky... Jedno už šlo, sice na jiný účel, ale taky za jednou statečnou maminkou. Jdu trénovat další ♥♥♥. Zítra nafotím. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Tak to chválím, že se tak snažíš :o) trénuj, trénuj, brzy budeš mistr! Pá, L.

      Vymazat
  27. Nádherná veselá srdíčka :-) Nedalo mi, abych nevyzkoušela a z prvního se od včerejška těší dcera a na druhém se již pracuje pro syna. Ale určitě poputuje pár kousků i do projektu Mámy pro mámy. V době, kdy byl syn miminko a ležel jako nedonošeňátko v nemocnici by nám taková milá pozornost určitě udělala radost :-) Jste šikovná a díky za skvělý postup a inspiraci na zdobení :-) vajli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Vajli! Jsem ráda, že se zapojíte do projektu Mámy pro mámy, zvlášť, když máte sama stejnou zkušenost. Věřím, že srdíčka udělají maminkám, které sedí v nemocnici na pokoji či chodbě u dětské JIP a čekají na jakoukoliv zprávu, radost a aspoň na malou chviličku jim dají pocit, že v tom nejsou samy. Krásný den, L.

      Vymazat
  28. Ahojky, stránky jsem objevila náhodou, ale toto srdíčko je naprosto dokonalé, s dovolením jsem ho zkusila uháčkovat, i ve stajných barvách, protože tuhle kombinaci miluju, další už bude jiné :-), No a první srdíčko poputuje k nám do mělnické porodnice pro miminka a jejich maminky. Tak snad jim udělá radost.
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.197024073777097.66770.117281551751350&type=3#!/photo.php?fbid=197024510443720&set=a.197024073777097.66770.117281551751350&type=3&theater
    Moc děkuji za návod.

    Petra Kučerová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Petro, moc mě těší, že jsi moje stránky objevila a daší se Ti podle mých návodů tvořit :o) tvoje srdíčka jsou překrásná a v porodnici určitě udělají spoustu radosti! Pa, L.

      Vymazat
  29. Прелестное, неповторимое сердечко))))

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Leni, právě jsem doháčkovala srdíčko pro ségru :o) Návod je jako vždycky úžasný a i pro mě pochopitelný :o) Jen by se mi hodil návod i na přidělání poutka, abych tam neměla šmodrchanici jako teď :o) Děkuju za návody a pěkné počteníčko. Krásné velikonoce. Ivana Pelcová

    OdpovědětVymazat
  31. Ještě jednou ahoj, právě jsem u sovičky objevila návod na přidělání poutka :o)) Musím znovu pochválit tvůj blog, je prostě dokonalý :o) Děkuju za něj. Ivana Pelcová

    OdpovědětVymazat
  32. Děkuji :) dlouho jsem hledala dobrá návod a našla :)

    OdpovědětVymazat
  33. Dobrý den Leni,
    srdíčko je úžasné, jsem začátečník a tak se chci zeptat jak jste udělala vně toho srdíčka to menší bílé srdíčko?

    děkuji za informaci

    Markéta

    OdpovědětVymazat
  34. Ta jsou nádherná, dokonalá, úžasnáááá.

    OdpovědětVymazat
  35. Děkuji za perfektní popis a nafocení, povedlo se mi to hned napoprvé, díky a zdravím Maryša

    OdpovědětVymazat
  36. Dobrý den Leni,
    srdíčko je úžasné, jsem začátečník a tak se chci zeptat jak jste udělala vně toho srdíčka to menší bílé srdíčko?

    děkuji za informaci

    Katka
    koordinátorka projektu ÚPMD Podolí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, děkuji za milá slůvka!!! To vnitřní bílé srdíčko je vlastně řetízek háčkovaný skrz uháčkované srdíčko: vpíchneš háčkem skrz uháčkované srdíčko, nahodíš přízi, protáhneš smyčku (pozor, nesmí Ti utéct volný konec, musíš vytáhnout jen tu smyčku!), vpíchneš o sloupek dál (já vpichuji do mezer mezi řadami), znovu nahodíš přízi (tu vedeš dole pod srdíčkem), protáhneš smyčku skrz uháčkované srdíčko a ještě skr tu první smyčku, co Ti zůstala na háčku,a takto budeš pokračovat dokolečka dokola, okolo srdíčka :o). Držím palec, ať se Ti dílo podaří. L.

      Vymazat
  37. Dobrý den Leni,
    tyhle krásné stránky plné nápadů a krásné práce jsem našla náhodou, ale o to časteji a ráda se sem budu vracet.Srsíčka jsou kouzelná a ty návody na ne , moc dekuji za jejich vložení.Mám uloženo a už i na nekteré došla řada.
    dekuji a přeji krásný den. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  38. Krásné krásné krásné.......už jdu na to..... Jste šikula veliká.... Hezký den
    Jana

    OdpovědětVymazat
  39. Dobrý den Lenko,
    jsem háčkařka začátečnice a tak vyhledávám návody Vašeho typu. Jste skvělá, úžasná, báječná ....... a já Vám moc moc děkuji, že se o návody dělíte.
    Už se blíží sychravé podzimní počasí, tak nakoupím příze, háčky a pustím se do toho.
    Ještě jednou moc děkuji a přeji hodně krásného tvoření. Lenka

    OdpovědětVymazat
  40. proste super navod

    OdpovědětVymazat
  41. ahoj Leničko,přeji krásný večer,je to 14 dnů co jsem narazila na tvé stránky a od té doby mám v pohotovosti tašku plnou klubíček a tvořím.Jsem ráda,že budu mít pro své kamarádky a nejbližší krásné dárečky z lásky.Děkuji za náměty a perfektní postupy s fotem,jsi 1 s hvězdičkou.

    OdpovědětVymazat
  42. Tak dneska jsem udělala první srdíčko a jsem z něho nadšená. Doufám, že takhle půjdou i ostatní. Mockrát děkuji za super návod

    OdpovědětVymazat
  43. Leni, tak jsem dnes vyzkoušela toto krásné srdíčko a super, myslím že u jednoho nezůstane a jako vždy moc děkuji za krásné návody a té moře inspirace na Tvém překrásném blogu:-) Radka

    OdpovědětVymazat
  44. Dakujem velmi pekne za inspiraciu, krasny blog. Srdiecka robim pre dceru do skolky ku dnu matiek. Sice nevyplnene, ale ucitelky sa potesili a budu srdiecka s detmi dalej vylepsovat :)
    Denisa
    PS: musela som k nim dopracovat o radu navysse :)

    OdpovědětVymazat
  45. Dobrý den Leni moc děkuji za super inspirace a návody jsou jednoduše nepřekonatelné :) Mám doma také nedonošenou holčičku a musím říct, že ty chvíle bezmoci jsou nepředstavitelné. Spolupracuji s podobnou organizací jako je Nedoklubko a proto moc děkuji za super inspirace k tvorbě :) Kikuška a Kateřina Bačíkovi (FB Kikuška Kačenka Bačíková)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!