5. října 2012

DOŽÍNKOVÁ VÍLA

Ráda si hraju s barvami. A podzim k tomu vyloženě láká.

Při probírce sezónního oblečení jsem zjistila, že většina vloni napletených a naháčkovaných čepiček je mojí princezničce už malá. Putovaly tedy do bazárku a já hned mám důvod vymyslet a udělat nějaké nové!

Ač máme všechno laděno do růžova nebo fialkova, přece jen mě lákalo vyzkoušet barvy čistě podzimní.

Vybrala jsem klasické podzimní zemité tóny: tmavě hnědou, nugátkovou, zelenou, červenou, oranžovou, žlutou a přírodní bílou.

Chtělo to nějakou ozdobu, nášivku, prostě oživení. Dlouho jsem nevěděla co, až mi na Facebooku padla do oka fotka nádherné háčkované víly.

Jelikož se ale jedná o autorské dílo moc šikovné paní Zuzky, tak jsem jí požádala o svolení si podobnou vílu podle jejích obrázků také uháčkovat. Paní Zuzka souhlasila s tím, že jí uvedu jako autora původní předlohy a nikde návod na tuto vílu nezveřejním. Což samozřejmě velmi ráda dělám a slibuji.


Abych jen slepě nekopírovala paní Zuzku, vymyslela jsem si vlastní vílku Dožínku.


Řeknu vám, práce to tedy byla řádná. Je to taková skládačka, tak mi nějakou chvilku trvalo přijít na to, v jakém pořadí se co háčkuje.

Vílka má od originálu také pár změn, např. otevřená očka. Moje malá princeznička nechtěla "spací" čepici :o).


Jako ozdoba skvěle posloužily krásné knoflíčky, kterých mám už slušnou sbírku.


Já prostě neodolám: jak je někde výprodej nebo větší výhodné balení různých knoflíčků, tak je prostě musím mít!


Jahůdkový knoflíček je tak trošku připomínkou právě skončeného léta.


Čepičku jsme stihli několikrát provětrat venku a sklízíme s ní velké úspěchy. Dokonce i jeden starší pán si při placení v samoobsluze všiml a chválil! To mě dojalo...

Krásné podzimní tvoření!

Vaše

43 komentářů:

  1. Nádhera!!!! Víla je kouzelná a výběr barviček je opravdu dobrý, já podzimní barvy přímo zbožňuju ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, je nádherná! Moc se Ti to povedlo! A obdivuji pozorného pána, že si všimla a ještě pochválil ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani! No mě to moc mile překvapilo, chlapi na tohle bývají většinou slepí :o)

      Vymazat
  3. Leni čepička je kouzelná v super barvičkách!Krásný víkend:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná, milá víla! A ty barvy!!! Můžu se zeptat, co je to za vlnu/přízi? Vypadá opravdu krásně, podzimně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky díky! Je to 100% mercerovaná bavlněná příze Camilla od Madame Tricote Paris.

      Vymazat
  5. Je to moc roztomilé!!inspirovalo mě to ,děkuji!!Víla se opravdu povedla!

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, tak krásnu dožinkovú vílu som už dávno nevidela, a víla majiteľka musí byť v čiapke ešte chutnejšia. Prajem krásny víkend. REnata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, díky moc, ty syté barvy malé slečně opravdu sluší! Krásný víkend i vám! L.

      Vymazat
  7. je nádherná..:) A těšíme, že si lidé začínají všímat ručních prací, i když je stále nedokáží ocenit..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Mě to taky těší, ale s tím oceněním to už asi nikdy valné nebude. Ikdyž se v koutku duše utěšuju, že se to třeba zase zlepší...

      Vymazat
  8. Leni ty jsi drak, háčkem se tedy oháníš parádně. Jo pro holčičku se to tvoří. Na mých klukách se mi už háčkované čapky moc nelíbí - to když byli menší, bylo to jiné. Snad jen ušanky na zimu bych chtěla ještě zkusit, to by možná mohlo být ...
    Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Věrko, dík moc! No přesně, jsem ráda, že druhá je holčička a můžu jí obmotávat po libosti. Já bych na kluky zkusila ušanku uplést, to bude skoro jak kupované, to by mohlo vyjít! Pá, L.

      Vymazat
  9. Víla je rozkošná-nádherně čepičku oživila!!

    OdpovědětVymazat
  10. Super čepička. Ani se nedivím,že sklízíte úspěchy.:-)

    ANdrea

    OdpovědětVymazat
  11. Leničko, čepička je tak veselá, že se při pohledu na ni musím usmívat. Naprosto parádní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ali, přesně jsem to tak chtěla, jsem ráda, že to vyšlo :o)

      Vymazat
  12. Leni,moc pěkná....pohled na tuhle parádičku určitě potěší každého

    OdpovědětVymazat
  13. Leni, krásne zladené farbičky a ešte krajšie uháčkované. Si proste 1 s * .
    Pa Hela

    OdpovědětVymazat
  14. Leničko...vůbec se nedivím pochvalám...čepička je úúúúžasná!!!! A ty jsi mamča šikulka, žes pro svoumalinkou takovou krásu uháčkovala! Krásný víkend, pa Martina ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti! No už jsem pro ní musela nějakou udělat, v poslední době jsem tu její malou hlavinku nějak zanedbávala :o) pá, L.

      Vymazat
  15. Ahoj Leni, krásný nápad a krásné provedení.

    OdpovědětVymazat
  16. Leni, víla je krásná! Perfektně se hodí na čepičku pro malé slečny. Čepička je parádní, úplně jednoduchá, v nádherných barvách. Takové mám nejradši. Jinak jak píšeš, taky jsme s holkama zjistily, že jsou nám čepky od loňska malé, tak taky postupně háčkuju větší...Příjemný víkend! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Adri, díky moc! Sice mi bylo trošku líto, že nám jsou ty loňské krásné už malé, ale zas jsem dostala možnost se vyřádit při háčkování nových :o) krásný víkend! L.

      Vymazat
  17. Leňóšku drahá moja, čepulka je čmankózní:o). Moc peknučké barvičky podzimem vonící. Vilá je roztomilá, čepulku bezvadně rozzářila. Bohousky šermuješ s háčkem;-D. To bych taky někdy ráda;=). Maj sa fanfárovo. A kouzelný podzim plný veselého čmanění. Čuky muky Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mišulíne, děkuju moc! Takový komentář nemůže nepotěšit :o) pac a pusu, L.

      Vymazat
  18. Leni, tak ta čepička je naprosto luxusní. Asi budu muset taky nějakou holčičí pro "někoho" uhaklit. Měj se pěkně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko! Určitě do toho jdi! Pá, L.

      Vymazat
  19. Leni, je naprosto perfektní! Moc se ti povedla, krásné barvičky (moje!), a přitom je holčičí a nadělá spoustu parády. Úplně vidím tu holčičí "závist" ve školce :o)
    Pohodové odpoledne, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko! Já doufám, že čepička holčičí závist ve školce přežije bez úhony :o) pá, L.

      Vymazat
  20. ahoj Leni,ty nikdy nezklames..miluju tve háčkovaní a tvuj blog patrí k jednomu z nejoblibenejsich...diky za jakykoli navod a inspiraci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Miško! Moc děkuju, jsem ráda, že se Ti u mě tak líbí!!! Pá, L.

      Vymazat
  21. Lenka krasna ciapocka, ale otazocka ten biely lem si uz plietla alebo to je nejaka ina technika hackovania? Dakujem...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky,Nelko... ten lem je také háčkovaný, střídala jsem jeden přední a jeden reliéfní dlouhý sloupek. Pokud bys nevěděla, jak na to, napiš mi na mail havlicek.lenka@seznam.cz a já Ti to podrobněji vysvětlím a pošlu i schémátka, jak na to. Pá, L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!