19. října 2012

NOŽIČKY V TEPLÍČKU

Při inventarizaci svých háčkem ušermovaných svršků spodků jsem zjistila, že svršků mám habaděj, ale spodky se mi ve výbavě nějak nevyskytují. A jelikož jsem si už na jaře koupila speciál časopisu Sabrina "Háčkované ponožky", byl nejvyšší čas odhodit manžovu rozdělanou deku a v rámci ozdravění oka i hlavy, bo mi z těch stále se opakujících pruhů začalo kapánek hrabat, se vrhnout na něco zcela odlišného.


Listujíc stránkami plnými barevných štulpen a štulpniček jsem doznala, že koupě časopisu byl fakt príma počin, neboť moje háčkem posedlé srdce i oko si vážně přišly na své.


Zatím jsem se sice dokopala jen k jednomu páru, ale šlo o mojí srdeční záležitost. Tyhle ponožky jsem totiž prostě MUSELA MÍT. Hned jak jsem je viděla, už mi v hlavě běžela přehlídka všech klubíček, které mám kde usyslené. A že to byl pořádně dlouhý filmeček.


No a jasně, že jsem na TO správné klubíčko kápla. Respektive na dvě. Zjara jsem je v záchvatu "AKCE - SLEVA" koupila ve výprodeji v jedné zapadlé galanterce na nákrčník nebo čepici pro příští zimu, abych pak doma zjistila, že na krk ani hlavu se to nehodí, bo to kouše jak pes. Čili na nohy se to hodí báječně, protože nohy toho snesou podstatně víc.

Co to budu dlouze opisovat: ponožky mě tak chytly, že jsem oba kusy spláchla za jeden večer.

Zatím jsou a zatím i zůstanou pouze spací. Mimo peřiny v nich v podstatě, až na akutní případy, nevyrážím. Ale už v hlavě pracuju na dalším páru, nejlépe nějakém televizním.


Abych dostála původnímu návodu, přidala jsem ještě zbytky šedobéžové na špičky a paty a ozdobný proužek u horního lemu.


Musím říct, že je třeba si návod nejdřív několikrát pořádně přečíst, tedy aspoň já musela, než jsem to správně pochopila. Nějak mám s těmi komerčními návody pořád problém.



 Ale co, nakonec se podařilo a nožičky jsou v teple! Jestli mi totiž při spaní něco vadí a fakt mě to budí, tak kromě nemocného, stále kašlajícího dítěte jsou to studené nohy.


Podle Švejkova "To chce klid a nohy v teple" si teď můžu po libosti vystrkovat nohy z pod peřiny a nemusím se bát, že se mi do palce zakousne noční mrazík (stále máme na noc pootevřené okno, aby chlad pomohl malé princezničce oplasknout sliznice v krku a ona tolik nekašlala).

Jestli vám tento háčkovací počin ve výbavě chybí, zkuste se po časopisu poohlédnout, třeba budete mít štěstí. 

Tak háčku zdar a nohy v teple!

Vaše

45 komentářů:

  1. Leni, ponožky se Ti moc povedly! Dřív jsem plétávala ponožky, ale už dlouho ne. Tak musím vyzkoušet nějaké háčkované. Ty tvé jsou super! Jinak máš pravdu, se studenýma nohama se nespí dobře, já taky radši teploučko...Pa! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Adri! Díky moc... já taky pletu ponožky, zahřejí nepřekonatelně a při správné péči vydrží roky. Pá, L.

      Vymazat
  2. Mám nějaké zbytky přízí tak bych mohla taky něco vyzkoušet, prý bude letos tuhá zima :-(.

    OdpovědětVymazat
  3. Leni supéééér!Taky miluju teplíčko na nohy:-)Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, díky moc! Hezký víkend i Tobě! Pá, L.

      Vymazat
  4. Замечательные носочки!А я не умею вязать носки((

    OdpovědětVymazat
  5. Leni, ponožky jsou báječné!!! A taky nesnesu studené nohy v posteli, to se převracím a neusnu, dokud nevstanu a nedojdu si je obléknout ;-) Kdysi dávno jsem s babičkou za zády dvoje upletla na 5 jehlicích, bohužel babička už tu není a mě tenkrát vůbec nenapadlo si psát nějaké poznámky.... Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky moc! Taky pletu na 5 jehlicích, pošlu Ti přes Tvůj blog odkaz, kde mám na to zpracovaný návod se vším všudy, třeba si vzpomeneš a upleteš i bez babičky :-) hezký víkend! Pá, L.

      Vymazat
    2. Leni, to bys byla moc hodná, třeba to zase vyzkouším, mám tady schované jedny krásné, co pletla babi mezi posledními mojí neteři, tak čekám až malé vyroste nožka ještě trochu a bude mít na chvíli vzpomínku po prababičce na nohách... Děkuju a ponožkám zdar ;-)

      Vymazat
  6. ponožky jsou nádherné. Věřím, že už v zimě nebudou studit nohy.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, já taky :-) hezký víkend! L.

      Vymazat
  7. Leničko, tak to máme stejné! - Taky nevlezu pod peřinu bez ponožek. :->
    Manžel se mi vždycky směje, že noční košile + tlusté ponožky není zrovna přitažlivá kombinace. :-) Když já zkrátka se studenýma nohama nemůžu usnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je to tak... já už raději vyměnila i tu košili za pořádné pyžamo, naštěstí se dneska dají sehnat celkem pěkné "nebabkovské" :o)

      Vymazat
    2. :-)
      To je pravda, dneska jsou k sehnání krásná pyžama. Akorát... no jak to říct... já se momentálně se svým "bubínkem" vejdu jen do toho babkovského. :-))

      Vymazat
    3. Ve Tvém požehnaném stavu jsou babkovská pyžama povolená :o)

      Vymazat
  8. ten casopis je aktualni, ze by se jeste nekde dal sehnat?

    OdpovědětVymazat
  9. Leni- smekám, tleskám, plácám po ramínku!!
    Super design!!
    No a co se "ponohou na nohou" týče..nemaje v ložnici topení ani neuvažuju o bezvlnatém usínání :o)
    Tak teplounké snění přeji ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuš, děkuju, děkuju, děkuju! V ložnici sice topení máme, ale nazapínáme... ani stoupačku... díky a pá! L.

      Vymazat
  10. Jsou boží!!!!Já pletené a háčkované ponožky po domácku miluji!!!Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Míšo, tak to jsme dvě :o)!

      Vymazat
  11. Lenka, sú nádherné ...tiež som ponožky skúšala uháčkovať, ale vôbec mi to nešlo a tak som to vzdala . Tie návody v časopisoch tiež neviem pochopiť...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani, já jsem s tím taky bojovala, ale vzdát jsem to odmítala :-) a výsledek se přece jen dostavil, ikdyž s návody v časopisech mám taky problémy...

      Vymazat
  12. Ahoj Leni. Zrovna dnes jsem náhodou pokukovala v trafice po časopise o háčkovaných ponožkách a neměli. Musím jich projít více. Já zatím ponožky jen pletla, ale na háčkované jsem zrovínka dostala chuť. A teď ještě tvůj příspěvek. V pondělí trafiky poctivě oběhnu. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Jani, poptej se, když tak mrkni na internet a zadej "Háčkované ponožky", určitě Ti vyběhne nabídka na předplatné časopisu nebo na koupi jednoho čísla od vydavatele. Hodně štěstí! Pá, L.

      Vymazat
  13. No, Leni! Dobře si nakoupila a ještě líp naháčkovala. Jsou super!
    A díky za úžasný citát!
    Hezký večer, klidnou noc!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko, a jak hřejí :-) hezký víkend! L.

      Vymazat
  14. Skvělý Leni, jsou krásné! Zima se blíží, taky už jsem začla plést... ale do postele ne, pod peřinou ponožky nesnesu:-))
    Jsem si tudle říkala, proč se mi Tvoje příspěvky neukazujou v seznamu,a teď jsem zjistila že jsem si Tě nezapsala:-)))) ... no pak se můžu divit, že jo:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Ajko! Já normálně ponožky taky nenosím, dřív mi to přišlo i divné, ale protože spím ráda při otevřeném okně, tak od určité (roční) doby jsou teplé ponožky nezbytností, protože mám hloupý zvyk vystrkovat z pod peřiny nohy :-) hele, to se stane i v lepších rodinách :-) pá, L.

      Vymazat
  15. Leni, tie sú úžasné!!!!! Si ma navnadila, asi vytiahnem ihlice a vrhnem sa na nejaké pletené, preto že "nohy v teple sú fakt dôležité". Pa Helča.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Helčo, díky Ti! Tak to mě těší, že jsem Tě "posunula" k nějakému pěknému ponožkovému výtvoru :o) ať se dílo podaří! Pá, L.

      Vymazat
  16. Ahoj Lenka, tie ponozky su super a ja ich nosim tiez aj do postele a to este aj v lete musim mat na nohach ponozky :D uz som si tak zvykla, ze nohy musia byt v teple :) ak by som ta mohla poprosit a nebude pre teba problem tak by som ta poprosila o navodik ak v tom casopise je na tie krasne farebne ponozky s gombikom ale to ak ta to nebude velmi obtazovat, moj email uz asi vies ale pre istotu nellie7@azet.sk. Dakujem vopred za tvoju ochotu. Pekny zvysok vikend zelam...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Nelie! Díky moc! Jakmile bude chvilička, pošlu Ti návod na ty barevné s kombíkom. Zatím pá, L.

      Vymazat
    2. Dakujem vopred velmi pekne...Nellie

      Vymazat
  17. Leni, ty jsou! Úplně cítím jak hřejou! Po několika nepříjemných zánětech mám ráda nohy v teple. Hlavně při háčkování u televize a v posteli. Na jedny podobné se taky chystám, už dlouho mám vytištěný návod, ale pořád je odsouvám, abych dokončila dárky pro kamarádky naslibované nejen pod stromeček. Ale teď když vidím ty Tvoje, brzy je tam asi někam vmáčknu :-)
    Díky! Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Verčo, díky moc! Určitě je někam vmáčkni, protože fakt stojí za to! A není nad to mít nožičky v teplíčku! Pá, L.

      Vymazat
  18. Boha jeho, to sú Tvoje noženky drahá;-D? Čistá to sněhem zbarvená létka jsou secesně famózní;=))). No a ty fuselke k té šlechtické barvičce spodní běhů opraudu idú. Ináč ty čuňo popletená, bola som vo Španělách:o))). Co myslíš, zvládla bych i ja takú hákovanú parádu? Páč mi včilka přišla slina na háčkovaní a huž čmaním dečku a totok je prďácké nápadek na další čmaněníčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, čéče, moje fajfky to sou... dyž já se v létě neopeču, ani kdybych se na hlavu postavila... a taky radši bílá a zdravá, že jo... jéžiš, no jo, Gaudí a Taliánsko, to jsem teda bék, Španěly jsou to, jsem trubka! No helejď, já čuju, že bys tu hákovanou parádu na fajfky zvládnout mohla, ti to dneska ofotím a pošlu, což? Hoď mi sem na sebe maila, budu posílat ještě i jiné mamině háčkulačné, tak to vezmu jedním vrzem.

      Vymazat
    2. Oj to si zlatá:o). Má adreska je dragonfly@email.cz . Vďaka Ti na mnohokráte, drahá moja. Ozkúšám to, snad nejsem haž tak levá a nějak to splichtím;=). Jo a nemáš náhodó třebas návod, jak na hákované balerínky pro dětičky;-D? Díky Leňule

      Vymazat
    3. No nemáš za co, sím Tě... na balerínky samo litr návodek mám, hoď voko do sloupce vpravo Jak na to... tady je odkaz http://fizule71.blogspot.cz/2012/08/jedny-pro-me-jedny-pro-tebe.html, jako bys už nevěděla, že u mě najdeš skoro všecko ;o) mrk mrk a pá, L.

      Vymazat
  19. Ahoj Lenka, aj ja som objavila túto sadu časopisov a veľmi sa mi páčia. K číslu ktoré tu uvádzaš sa ale neviem dostať a veľmi by som chcela, lebo sa mi páčia tie ponožky žlto- oranžové z titulnej strany. Chcela by som ťa preto poprosiť ak by to nebol problém, či by si my poslala ich postup výroby na môj e-mail: j.nagyova@centrum.sk. Vopred veľmi pekne ďakujem. S pozdravom Jarka.

    OdpovědětVymazat
  20. Koupila jste dobře, já už bohužel časopis nedostala...

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!