30. října 2012

STRAŠIDELNÁ SVĚTÝLKA


Milujeme světýlka: umělá, přírodní, koupená, vlastnoručně udělaná.

Vloni jsme dělali vlastnoručně, strašidelná, ze starých zavařovaček, papírových utěrek a herkulího lepidla. Když po sezóně zabalíte do novin a uložíte vysoko, daleko z dosahu nenechavých ručiček, vydrží roky.

Papírovou utěrku natrháme na kousky, vícevrstvé rozdělíme na jednotlivé vrstvy.

Postupně přikládáme na umytou a vysušenou sklenici, štětec namáčíme do herkulesu a tupováním lepíme na sklenici. Nepravidelně, abychom dostali ten správný, různě průsvitný efekt.

Naneseme v několika vrstvičkách a ŘÁDNĚ, nejlépe do druhého dne nebo i déle, necháme uschnout.

Vyhrabeme dětem staré tempery a čmajzneme oranžovou, kterou rozděláme s vodou do ne moc řídka a štětcem opět tupujeme na uschlou papírovou vrstvu. Tu silněji, tu řídce, abychom měli krásná mihotavá světýlka.

Opět necháme řádně zaschnout. V mezičase si z černého papíru (obyč nebo samolepícího) vystříháme očička, nosíky, papulky a s pomocí svalnatého lepidlítka a štětce přičiníme na naoranžověnou sklenici.


Skvělé patlání pro celou rodinu: malá trhala, velkej lepil, já dozorovala a stříhala ksichtíky. Pak se oba poprali o to, kdo bude kterou sklenici malovat (samozřejmě malá musela velkou, tak chudák velkej jen tu malou).



Můžeme přetřít jednou vrstvou bezbarvého laku, aby se světýlko snadněji udržovalo a déle vydrželo. Opět necháme pořádně zaschnout!

Šup dovnitř s čajovou svíčkou, zapálíme a svítíme!

Krásné světlíškování!

Vaše


26 komentářů:

  1. Leni, strašíte tedy parádně! Světýlka jsou super! A děkuji za poučení, jak to s tím strašidelným svátkem vlastně. Pokud jsem viděla, Itálie se na něj pořádně chystala :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko, a to nám ještě nad světýlky visí papírový netopýr, kterého syn dělal před lety ve škole... nic nevyhodím, všechno nasyslím, ono se to vždycky někde hodí... pá, L.

      Vymazat
  2. To je perfektní nápad! Letos už asi nebudeme vyrábět, ale schovávám k nápadům na příští rok:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, určitě schovej, pro děti zábava jak dělaná :o) pá, L.

      Vymazat
  3. Mankote, proč jsem tohle neobjevila o den dřív... nebo aspoň o hodinu, po večerníčku musíme do postýlky.... nebo že bychom to stihli? Mažu do sklepa pro sklenice, díííííky :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni super - do toho jdeme - vypadá to skvěle - ale letos máme předýňováno, takže to zůstane na další rok.
    měj se pěkně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, schovejte, nápad se hodí! Pá, L.

      Vymazat
  5. Leni, super nápad! Světýlka ze zavařovaček, to je moje. Syn něco podobného vyráběl před pár lety ve škole a svítili jsme tím venku na schodech. Měj se! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Adri! Moje taky, ale ty jsi to dotáhla k dokonalosti! Pá, L.

      Vymazat
  6. Lenko, máte je krásné. :-) Tyhle lucerničky jsem taky vyráběla s dětmi ve družině.Letos ne, už dříve. Jen jsme místo lepidla použili škrob rozpustný za studena. Ten používám často na podobné výrobky. Děti můžou matlat rukama a nic jim to neublíží (zatím ;-)). Vypadají hezky. :-)
    Ať vám to hezky svítí! :-) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Ten škrob je vynikající nápad, pro děti ideální!!! Díky za príma tip do budoucna, určitě se to hodí! Krásný den! L.

      Vymazat
  7. krásné, Leni! podobné si chystám z mini skleniček od ovčího jogurtu, jen jak na to tak koukám, už to budou spíš vánoční světýlka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Binko! Já schraňuju od jihočeských jogurtů, ty budou taky výborné! Zatím pá, L.

      Vymazat
  8. Leni, je to skvely napad. Si ma inspirovala a uz som si jedno svietielko vyrobila...dakujem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Katko, tak to je príma, to mě moc těší! Pá, L.

      Vymazat
  9. Lenko, skoda ze jsem ty svetylka nevidela uz vcera, moc se mi libi a hodily by se mi na tu dnesni party. Ted uz je asi nestihnu, tak treba pristi rok. Mej krasny den, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Katy, tenhle nápad se hodí vždycky, tak příští rok! Pá, L.

      Vymazat
  10. Jééé Leni díky za připomenutí :o) vždyt já mám doma někde schovanou od lonska také takovou podobnou svítící sklenici co mě Klárka vyráběla vloni v dětském koutku.No to ji musíme dnes zapálit :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, tak koukejte najít a rozsvítit! Pá, L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!