23. listopadu 2012

ADVENTNÍ FUSEKLIČKY

Advent buší na dveře a já se na něj poctivě už dva měsíce připravuju.

Každý rok dětičkám vymýšlím různé formy adventní kalendářů; nejdříve to byly sladkůstky zabalené v papíru a navázané na obyčejný režný provázek. Dítko si každý den odstřihlo dáreček a rozškubalo papír, který posléze rozneslo v mikroskopických částech po celém bytě.

Pak nadešla fáze látkových pytlíčků, protože mě to věčné balení nezabalitelných sladkostí typu lízátko přestalo bavit.

Po pár letech pozbyly pytlíčky na originalitě a chtělo to vymyslet něco onačejšího.


Letos nastoupily zbytky vln a začala jsem háčkovat fusekličky. Velikost tak akorát na jedno kindervajíčko. Každá štulpnička jiná. Zdobená knoflíčkem, kytičkou, výšivkou, bambulkou. A ta poslední, štědrodenní, pořádně veliká. Pro dáreček alá generálka na štědrý večer.



Jen co jsem těch 24 kousků doplichtila a narovnala je do komínků, došouralo se starší dítko s očima smutného štěněte (při jeho výšce 180 cm to bylo celkem komické) a pravilo: "Maminko, já bysem chtěl taky..." "Co, taky..." "Taky ty fusekle." "Dyk jich máš plný šuple!" "Ale do nich se nedaj dát dárky!" A jo ták, matko nedovtipná!

Tak ještě jednou 24. Ale tentokrát trošku víc do pubertova. Synův požadavek na výběr barev neveselý: červeno-černé. No zkuste z toho vymyslet 24 vzorů! Snažím se, seč můžu, ale už vidím červeno-černé pruhy i ve snu.

Ještě mi schází čtyři, došla vlna.V pondělí musím chtě nechtě na nákup. Mám to jen tak tak, prvního je už příští sobotu.



Musím se ještě pochlubit: přede dvě týdny jsem si v Lidlu koupila za 33 Káčé cibulku hyciantky (má být růžová, no, huvidíme) se skleničkou. Už vydatně pouští kořínky a z cibulky se začíná drát zárodek lístků. Jsem zvědavá, jestli to spolu dotáhneme až do finále.


 Zatím sedí na severním okně pod kornoutkem, snaží se růst a udělat mi radost.


Hezký páteční večer!



56 komentářů:

  1. Lenko, teda ty jsi fakt blazen. Me uz by se spis zdalo o hacku. Vzdyt ty uz snad i ten hacek nedas z ruky :o)
    Ale napad je to skvely, fusekle jsou bozi a i ty pro chlapaka.
    Advent bude krasne barevny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, díky, asi jsem :o) ale to my tvořilky jsme tak trošku asi všechny :o) hezký den, L.

      Vymazat
  2. Leničko ty ponožtičky jsou naprosto boží a báječný nápad!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Chtěla jsem napsat, že jsi šílená. Ale určitě nebudu ani první ani poslední. Super. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, jen to napiš, vždyť je to tak :o)! Díky a hezký den! L.

      Vymazat
  4. tak ty musis mat zlate nervy! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mari, už je mám trošku vytrénované za ty roky :o) hezký den, L.

      Vymazat
  5. Leni,nejsi blázen - jsi supermatka. Ponožkové adventní kalendáře jsou moc prima. Nebudeš dávat návod na háčkování ponožek? Tvá dílka a tvé návody jsou skvělé. Příjemný víkend přeje Věra M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, díky moc, ale myslím, že ani nejsem, jen taková normální, co chce svoje děti potěšit a rozveselit :o) návod na háčkování ponožek mám z jednoho časopisu, jestli chceš, pošli mi mail a já ti ho přepošlu. L.

      Vymazat
  6. Týý jo tolik fusekliček!Nádherných!Máš zlatou trpělivost.Hezký večer a moc děkuji za návštěvu u mě a povzbuzení:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, díky a nemáš zač :o) snad to aspoň trošku pomohlo a kluci budou brzy OK :o) pa, L.

      Vymazat
  7. Leni, tohle mi nedělej :o)) Já mám od loňska ponožky ve výrobě a mám jen dva kousky. Letos opět nestíhám.
    Z tebe už jeden chytá depky, fakt, jak ty jsi produktivní :o)))
    Hezký víkend ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéžiš, Ilonko, tak to fakt nechci, abys z mojí mánie měla depresi Ty! Tu bych měla mít spíš já, že neposedím v klidu a pořád něco dělá:o) díky a hezký den, L.

      Vymazat
  8. Jsou krásné, se nedivím že je chce i velké dítko :D... teda ale na to neustálé střídání barev bych fakt neměla nervy. Super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Leni, ale ono to není až zas tak strašné, spíš magořím z té červeno-černé, protože nevím, jaké kombinace pruhů už mám vymýšlet, aby to nebylo pořád na jedno brdo :o) pa, L.

      Vymazat
  9. Kdybych měla klobouk, tak ho smeknu. To by se mi o těch ponožkách v noci i zdálo. Nádhera a super nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Helčo! Ze začátku se mi zdálo, po těch čtyřiceti kusech už ne, asi jsem otupěla :o) hezký den, L.

      Vymazat
  10. ponožky jsou super, obdivuji Tvoji trpělivost :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ty barevné jsou opravdu nádherné, je to skvělý nápad. Taky mám spoustu zbytečků bavlněné příze, tohle by mne ale nenapadlo. Nedivím se tomu velkému synovi, že chtěl taky. Můžu vědět, z které příze háčkuješ? Má hezké barvičky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, je to Katka a Kačenka, dělají se opravdu v krásných veselých barvách. Hezký den,L.

      Vymazat
  12. Milá Leni,
    tak ty ponožtičky jsou naprosto geniální! Máš můj obdiv obrovský, jak jsi neuvěřitelně nonstop činorodá a stále Ti nedocházejí nápady. (To nechápu!) <3

    (A moc děkuji za návštěvu "u mě"...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Ali, díky moc! Upřímně, ne všechny nápady jsou tak zcela moje, zaplať chytrým hlavám za internet, kde je jich spousta a já si je přetvořuju k obrazu a háčku svému :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  13. Teda ty si vyhraješ:-)))
    Ale nápad je to supr a ponožky jsou roztomiloučké, pak se pochlub celým hotovým kalendářem:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ajko, no to víš, čím starší, tím větší hračička :o) určitě se pak pochlubím, až bude napěchováno a navěšeno :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  14. Jí dělala vloni na sraz motalinek 15 ponožeček a měla jsem toho až nad hlavu a ty,takovou várku.Tý brďo,ty jsi šikulka.Háček se ti musí kmitat v ruce jako tanečnice a k tomu děti,domácnost,práce a taky dáreček do výměny,ted už jsem zvědavá,co krásného vymyslíš a vytvoříš.Já zítra vyfotím a co nejdřívě už posílám,tak pa,pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Evi, no, 48 ponožek je slušná várka, ale plichtím se s tím už skorem dva měsíce a prokládám to různými jinými projekty, abych nezblbla, tak se to celkem dá :o) dárky do výměny už máme hotové, poslední schnou a zbývá už je jen dozdobit, pak taky nafotím a expeduju :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  15. Leni...naprosto dokonalý adventní kalendář,ponožky jsou moc krásné a ty neskutečně šikovná a plná nápadů a energie...ta mě už poslední dobou nějak dochází...
    Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky díky moc! No nemysli, mě ta energie taky nějak opouští, ale mám toho spoustu rozděláno a musím to ještě do vánoc dokončit a to mě pohání :O) hezkou neděli, L.

      Vymazat
  16. to je mazec tolik ponožek ale jsou krásný i ten hyacint.:))

    OdpovědětVymazat
  17. Leni jsi borec! Nádhera. Mně se moc líbí ty červeno-černé, jsou takové čertovské, ale je jasné, že vymyslet tolik barevných kombinací, dá zabrat. Ani je nemusíš plnit, radost bude určitě i tak. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, díky díky moc!!! Hezkou neděli, L.

      Vymazat
  18. Leni, nádherně tvoříš. Přiznávám, že tvou rychlost obdivuji a nestíhám ani sledovat. Vyzvedni si u mě na blogu očenění. Krásnou neděli Rija

    OdpovědětVymazat
  19. Leni úžasné. Ak nevieš čo s rukami, hlásim sa k adopcii a požadujem adventné fusekle :o)))) Nazri ku mne, máš tam pútnika :) Pa Helča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Helčo, ale třetí advenťák už letos nezvládnu :o) díky a pa, L.

      Vymazat
  20. Jé těch je a jsou moc krásné! Taky jsem kdysi takto "pěstovala" hyacint a vyrostl, tak na půl, taže přeji ať Ti vykvete v plné kráse! Pokud budeš chtít mrkni ke mě na blog, dovolila jsem si Tě pozvat do hry :-) Marie

    OdpovědětVymazat
  21. Leničko, tleskám tvým fusekličkám i tvému povídání - mám to doma podobně, taky mi to děťátko, ruce jako lopaty, výška ke 180 cm dneska připomínalo, že v sobotu už bude čas na první pytlíček :o)
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Helenko, díky moc! Koukám, dětičky máme stejně veliké i stejně žebrající :o) hezký den, L.

      Vymazat
  22. Leni, to je krása... svých chlapcům radši ani nebudu ukazovat :-) bo by chtěli taky. Ale na kalendář u nás taky dojde - zatím si vystačím s tím čokoládovým.
    Máš u mě na blogu "překvápko" měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Věrko, tak máš inspiraci pro další roky. Pa, L.

      Vymazat
  23. Leni, to jsou nádherné ponožtičky! Barevné i ty chlapácké jsou super! Mě by asi trefilo, háčkovat je pro všechny mé tři děti. Budou mít jen jeden společný kalendář. Krásný nový týden! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Adri! Tak pro tři kousky už bych si to asi taky rozmyslela :o) hezký den, L.

      Vymazat
  24. Lenko,
    v životě jsem tolik barevných ponožtiček pohromadě neviděla , natož abych je vytvořila !
    Jsi úžasná háčkařka!
    Dětičky budou mít určitě radost,mylsím, že už ani dárečky přidávat nemusíš ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Ilonko! Jo, tak dát jim prázdné, to by mi asi neprošlo :o) pa, L.

      Vymazat
  25. krásná práce Leni ...my máme uz pár let stejne..velky obdelnik uprostred krizkova vysivka,a kolem prisite pytliky,do kterych kazdy rok poctive vymyslim a balim...ale vse to za tu detskou radost stoji za to ..Hezky vecer Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc,Míšo! Je to přesně jak píšeš, za tu dětskou radost ta práce opravdu stojí :o) hezký den, L.

      Vymazat
  26. Leni tvoje fusekličky jsou úplně stejné jako ty moje akorát v bílo-červené kombinaci.Já prostě nestíhám odložila jsem fusekličkování kvůli vánoční výměně a nakonec jsem musela odložit na chvilku zas vánoční výměnu abych to stihla.Jsem právě teprve v polovině :o( Měj se krásně .Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marti, no tak vidíš, jak je ten náš háčkovací rybníček malý :o) já ty červenočerné taky ještě nedodělala a prvního už za bukem, musím fofřit :o) držím palec, ať to všechno stihneš! Pa, L.

      Vymazat
  27. Tie fusaklicky su uzasneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee,to bude nadherny adventny cas cakania.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, no děti se už těší moc :o) hezký den, L.

      Vymazat
  28. Dobrý den, také se musím připojit ke chvále a obdivu vašich výrobků, nejen ponožtiček. Mohla bych také poprosit o návod na mail? Moc děkuji... lenka.dvorakova79@gmail.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Leni, díky díky moc! Myslíte návod na normální velké ponožky? L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!