21. listopadu 2012



Český rozhlas ve spolupráci se společností Tango Havlíčkův Brod v.o.s. letos pořádá už 14. ročník celorepublikové sbírky hraček ve prospěch dětí s různými handicapy.

Jsou to dva dny, co jsem o ní slyšela v dopoledním vysílání Radiožurnálu.

A hned jsem se musela na internet podívat na podrobnější informace. Na těchto stránkách najdete všechno, co se sbírky týká. Seznam zapojených dětských domovů a center pro handicapované, ale i obrovskou databázi dětí a jejich přání. Čítá neuvěřitelných 1881 dětí a jejich 3762 přání.

Řeknu vám, stačilo mi přečíst si pár řádků a už se mi hrnuly slzy do očí. Kdybych mohla, hned bych si všechny ty děti vzala domů.

Po asi dvou hodinách pročítání celé databáze jsem si nakonec vybrala pětiletou Natálku se sociálním handicapem z dětského domova v Boskovicích, která moc ráda maluje a moc si přeje kabelku s Hello Kitty. Vybrala jsem jí tu vybarvovací "Color me". Snad bude mít radost. A přidala jsem jí i jedno ze svých háčkovaných srdíček s kytičkami.



A pak ještě osmnáctiletou Veroniku z DDS ve Slatiňanech s mentálním handicapem, která miluje jízdu na tříkolce a moc si přeje sadu kosmetiky. Té jsem vybrala tuhle krásnou sadu od Palmolive. Snad bude také spokojená.

V pátek mám v práci volno, jedu s dětmi na alergologii, tak se potom osobně stavíme v Českém rozhlase v Římské v Praze 2 a dárečky odevzdáme.

Snad jim tak aspoň maličko vánoce vylepšíme a dáme jim pocit, že na někdo myslí.

A co vy, nepřidáte se k nám taky? V databázi je ještě spousta dětí bez dárku!

Vaše,



24 komentářů:

  1. Ahoj Lenko,
    rozhodně se přidám. Díky za přímý odkaz na stránky. Přesně jak píšeš - po pár dětských kresbičkách a přáních se mi vehnaly slzy do očí. Sama žádné děti zatím nemám, ale dětské osudy se mě velmi dotýkají. A tak jsem vždycky ráda, když můžu aspoň některým z nich udělat radost.
    Rozhodla jsem se pořídit kopací míč pro osmiletého Aleše z Humpolce. Kopačák by měl přece mít každý kluk :-)
    A myslím, že nezůstane jen u jednoho dárku...

    PS: Tvůj odkaz si dovoluju půjčit na svůj FB i blog.

    Krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Veroniko! Jsem moc ráda, že Tě můj příspěvek oslovil natolik, že ses přidala :o) určitě si můj vzkaz můžeš "půjčit", já jsem to na FB píchla taky, čím více lidí o tom bude vědět, tím více dětí může dostat na vánoce dárek, který si opravdu přeje. Takže ještě jednou veliké díky a hezký večer! L.

      Vymazat
  2. Krásná akce a vybrala jsi skvěle. Určitě budou mít radost.

    OdpovědětVymazat
  3. Leničko,,,to je úžasná akce,něco podobného bývá každý rok u nás v obchodním centru,na stromečku jsou obálky s přáním dětí z dětských domovů a center pro postižené...je to nádherné splnit taková dětská přání.
    Je fajn,že ještě stále jsou mezi námi ti,které dětské osudy chytí za srdíčko a ty patříš mezi ně.
    Díky za odkaz...Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Jani!!! Já už jsem to v obchoďácích taky viděla a několikrát se zúčastnila, stačilo si vzít obálku a jít do sousedních obchodů, dárek koupit a hned přinést zpátky. Jsem moc ráda, že jsem mohla i letos někomu splnit další malé přání. Hezký večer, L.

      Vymazat
  4. Takových akcí nikdy není dost ... je i plno dalších... šijí se zavinovačky do porodnic, deky pro postižené děti, polštářky do nemocnice...
    Díky
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není, Ajko, přesně tak... já háčkuju a pletu pro nedonošeňátka a jejich maminky, už jsem tu o tom taky několikrát psala. Díky a hezký večer, L.

      Vymazat
  5. Lenko, ...co na tohle napsat...dostáváš mě svým srdcem, svojí dobrotou, tím jak nám připomínáš, jak v pohodě jsme, i když si to třeba vůbec neuvědomujeme...
    Díky, nastuduju to, ale slzím už teď.
    hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helenko, moc Ti děkuju za Tvoje milá slova... budu opravdu moc ráda, když se taky přidáš. Hezký večer, L.

      Vymazat
  6. Leni ♥♥♥
    Dík za komentář. Jehla dobrý, s háčkem pokulhávám. Krásné dny Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani. Však se s háčkem naučíš a snad já s jehlou taky (zase). Pa, L.

      Vymazat
  7. Leni, díky za tip na akci, každoročně mě podobné akce zaujmou, ale všimnu si jich až ke konci, kdy zůstávají dárky typu hrací konzole, tablety, fotoaparáty atd., které jsou jaksi mimo naše možnosti...projdu databázi a snad tam najdu někoho, komu uděláme radost my:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, určitě se na to podívej co nejdřív, dokud je ještě z čeho vybírat. Sbírka už asi dva týdny běží a zapojuje se stále víc lidí, tak abyste mohli pořídit něco v rámci vašich možností. Pa, l:

      Vymazat
    2. Leni, už máme rezervováno, Fífa se vzdá jednoho autíčka, co měl dostat pod stromeček a ještě přikoupíme garáž s autíčkem pro malý kluky a je tu mamka, ukazovala jsem jí to a vybrala si nějakou slečnu a zítra jí pojedeme koupit stříbrný naušnice a prstýnek:-). Takže díky za sdílení a rozšíření info o projektu:-)

      Vymazat
    3. Petro, jste úžasní, Fífa je skvělej kluk, vzdát se jednoho svého vánočního dárku a poslat ho někomu cizímu, to je prostě... no, bez komentáře, nenapadají mě ta správná slova... maminka je bezvadná, na ty stříbrné náušnice a prstýnek jsem shodou náhod koukala taky, ale pak vyhrála Hello Kitty, asi proto, že máme doma taky jednu malou obdivovatelku... díky moc, že jste se zapojili!!! Pa, L.

      Vymazat
  8. Leni, jsi človíček se srdcem na dlani! Vybrala jsi krásné dárky! Díky za tip! Mrknu na to. Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Adri, určitě prosím mrkni, je tam ještě spousta dětí bez dárku. Pa, L.

      Vymazat
  9. Leni tak to je úžasné a ty jsi človíček se srdcem na pravém místě :o)Určitě také mrknu a ráda někomu udělá radost.Měj se krásně Leni :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Marti, určitě se mrkni! Hezký večer, L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!