3. listopadu 2012

LAMPIONKY

 

Miluju lampionové průvody. Jako dítě jsem jich schodila bezpočet. Byl takový náš podzimní rodinný rituál.

Tehdy jsme měli všichni lampionky stejné, podle toho, jaký zrovna před průvodem k nám do papírnictví přivezli. A všechny na obyčejnou dortovou svíčku. Co jich ještě na srazu před průvodem shořelo! Kdo měl tatínka elektrošikulu, který přičinil žárovčičku na drátku a plochou baterii s jednoduchým spínáním na tyčku lampionku, byl král!

Dneska si jeden z nabídky nestačí vybírat. 


My jsme vyrazili s  lampionkem z Jysk za 39,-. Svítí na diodovou žárovčičku a dvě tužkové baterie. Takže požár už nehrozí.

A na kouzlu to nic neubírá; rodič má méně o starost, že nad vzplanuvším lampionkem bude utěšovat nešťastného průvodníka, a průvodník může lítat a doslova mlátit lampionkem okolo sebe bez rizika, že mu lampionek shoří či nedej bože popálí sebe a půl průvodu k tomu.

Krásnou sobotu!


12 komentářů:

  1. Taky jsme šli na lampioňák s lampionem na baterky a nedožil se ani začátku :o) Mikeš divoce mával, zbyla jen tyčka :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) no jo, někdy se holt nezadaří :o) někteří průvodníci by potřebovali lampionek spíš plechový :o) pá, L.

      Vymazat
  2. Já si na ně pamatuji z dětsví-lampionové průvody-moc se mi líbili-dnes už nejsou-škoda...Ted je mám spojené s pohádkou Na vlásku-u té scény vždy bulím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich pořád méně, ale ještě se najít dají... u nás jich vloni bylo několik, letos už bohužel jen jeden... Na vlásku jsme ještě neviděla, ale musím skouknout, prý je to krásné, díky za tip, Miško! Pá, L.

      Vymazat
  3. Ahoj Leni - tak na lampionovém průvodu jsem nebyla ani nepamatuji. No a Na vlásku musíš vidět - je to fakt moc hezké. A tvojí malé se určitě také bude líbit.
    Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to skouknu, Věrko, už ukázky se mi moc líbily! Krásný víkend i vám! L.

      Vymazat
  4. Leni, taky jsme tenhle týden absolvovali lampionový průvod:-). Kluci měli taky (oba dva) tyhle lampionky na LED žárovičku (ale teda o dost dražší, než z Jysku, nakupovali jsme v Obi:-(, ta cena u vás je super;-)). Ale byli oba nadšení, tak to za to stálo:-). A bylo i pár těch, co s klasickým lampionem "vyhořeli":-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dětské nadšení je nejdůležitější. Bála jsem se, co malá na to, když půjde s obyč lampionekm mezi ty krásné barevné a větší, ale bylo jí to úplně fuk, hlavně, že se šlo :o)

      Vymazat
  5. Leni, mívala jsem moc ráda lampionový průvod. Mívali jsme ty tvrdé papírové "harmoniky", ale občas měl někdo jemný čínský tmavě růžový s tyrkysovou a to byl frajer! U nás bývá každý rok prohlídka ZOO Lešná s lampionama, tam jsme párkrát byli. Ale jinak nic, škoda! Tak chodíme sami s lampionama do lesa. Hezkou neděli! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to musí být krásné, ZOO prohlídka s lampionky! Krásnou neděli i k vám! L.

      Vymazat
  6. Na lampionové průvody jsem chodila moc ráda, jako děti jsme si to užili. Moc druhů na výběr nebylo, ale nám to bylo jedno hlavně, že byla legrace. Moje děti chodili ve školce na sv. Martina do parku s lampionky hledat sladkosti, co tam učitelky poschovávali, to bylo vždycky pro děti dobrodružství.
    Hezkou neděli Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je taky milovala, tak jsem moc ráda, že se to ještě aspoň někde udržuje. S těmi poschovávanými dárečky v parku je to moc príma nápad, věřím, že to bylo obr dobrodružství. Hezký večer, L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!