10. listopadu 2012

NĚCO PRO MALÝ HOLKY (I KLUKY)

Ahojte, všickni!

Před časem jsem slíbila jednoduchý návod na dětský nákrčník.

Tak je tu. Je háčkovaný známým vzorečkem "V" nebo-li véček.

CO BUDEME POTŘEBOVAT:
  • 50 g vlny pro háček č. 3mm - použila jsem Baby od RED HEART, barva č. 08517, 50g klubíčko vyjde v galanterii na cca 35,- 
  • háček č. 3.5mm
  • jehlu s větším ouškem na zapošití volných konců, nůžky
Použité zkratky:

PO = pevné oko
ŘO = řetízkové oko
DS = dlouhý sloupek


Počet ok je dělitelný 3 plus 4 oka na začátek. Počáteční počet ok počítejte vždy s ohledem na obvod hlavy dítěte, které bude nákrčník nosit. Měl by mít rezervu cca 2 cm, aby šel nákrčník hladce přetáhnout přes hlavičku.

Pro velikost cca 4-5 let (obvod hlavy 52cm) jsem začala na 123+4oka. Celkem mám 41 "V" motivků. Řetízek nespojujeme do kroužku, první řadu uháčkujeme rovně (tedy ne do kruhu). Spodní část první řady sešijeme až nakonec, proto si necháme cca 10 cm dlouhý volný konec vlny.

Vynecháme první čtyři očka (3 ŘO namísto prvního DS + 1 ŘO na mezeru) a do pátého oka vháčkujeme 1 DS.  To je první "V".

Vynecháme dvě ŘO a do dalšího vháčkujeme 1 DS + 1 ŘO + 1 DS. Tento vzoreček budeme opakovat až do konce řady.


Poslední "V" by mělo vyjít do posledního ŘO. První řadu ukončíme jedním PO do třetího z prvních čtyř (vynechaných) ŘO a pevným okem přejdeme pod nejbližší ŘO (pod první "V").

Uháčkujeme 4 ŘO a pod stejné ŘO ještě jeden DS. A pod ŘO v dalším "V" opět 1 DS + 1 ŘO + 1 DS. Tento motivek budeme nyní háčkovat pod všechna ŘO mezi dvěma DS, které jsme v první řadě vháčkovali do jednoho ŘO základního řetízku. Řadu ukončíme jedním PO do třetího ŘO z těch prvních čtyř a jedním PO přejdeme pod prvního "V". Zachováme tak jednotný vzhled vzorečku.


Háčkujeme do potřebné délky (u mě 21 cm, 22 řad).

Nakonec sešijeme spodní část první řady: volný konec navlékneme do jehly, kterou vpíchneme do stejného ŘO, kdo kterého jsme vháčkovali úplně první DS, a to zrubu směrem do lícu, a pak do posledního ŘO, do kterého jsme vháčkovali naopak poslední "V", a to z lícu směrem do rubu. Konec vlny zapošijeme cik cak do vzoru tak, aby nebyl poznat rub či líc a zároveň byl konec dobře zajištěný a neměl šanci při nošení vyklouznout.


Malá modelka při focení tentokrát velmi ochotně pózovala a samozřejmě musela předvést kus svého stále osobitěji se formujícího já.

  

HÁČKU ZDAR!



35 komentářů:

  1. Leni, pěkný a koukám že modelka umí pózovat podobně jako ta moje :-)
    měj bezva víkend Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko! No jo, jsou to naše prďolíny, viď :o) hezký víkend i vám! L.

      Vymazat
  2. Modelka je suprová ;) Nákrčník samozřejmě taky, to je bez debat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, Ilonko :o) obě dvě! Pá, L.

      Vymazat
  3. Ahojky holky...téééda, malé rošťandě to moc sluší...paráda!!!!Pa Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, je parádní! Nevím, co zkusit dřív, máš tolik úžasných návodů...hezký večer! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Adri!!! Hezký večer i Tobě! L.

      Vymazat
  5. Ahoj Leni, super, krásnej nákrčník :) myslíš že by jsi mi mohla poslat ten návod na ty ponožky?? děkuji a pěknou sobotu Silva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Silvo, návod jsem poslala. Pá, L.

      Vymazat
  6. Tak já nevím, co se mi líbí víc. Jestli modelka nebo nákrčník... Super. Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Leni ... supééér návod ... máš moc šikovnou modelku ...

    pěknou nedělku Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Deni, moc obě děkujeme! Krásnou neděli i Tobě! L.

      Vymazat
  8. Tento vzor je super, rada som ho robila na jarne ciapocky pre dcerku, ale už vyrastla, tak už presedlala na iny štýl. Tvoja modelka je super a nakrčník krásny.

    Pa, Gabi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Gabi! Tenhle vzoreček je věčný a vděčný, mám ho moc ráda. Hezkou neděli! L.

      Vymazat
  9. Dobrý večer Leni, ještě jsem Vám sem nepsala i když nakukuji. Máte nádherné stránky dělané srdíčkem a s láskou. Moc ráda se dívám na Vaše nápady :)
    Zrovna jsem si uložila tenhle parádní nákrčník a co nejdříve se pokusím ho vyrobit pro naše holky, snad bude tak super jako ten Váš :)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Jani (s dovolením tykám, tady u mě si tykáme všichni), moc moc děkuju za milá slůvka! Určitě nákrčník vyzkoušej, jsem přesvědčená, že se Ti povede, protože je opravdu hodně jednoduchý. Malá bez něj už nedá ani ránu :o) pá, L.

      Vymazat
  10. Leni, , no o je ale krásavica a nákrčník úžasný. Andrea

    OdpovědětVymazat
  11. But with Nexus Radio the only settings you have to worry about
    are where you want to save your files and what file type you want to save it as.
    Next, build a list of prospects and develop a relationship
    with those prospects on your list. So, a custom direct
    application and route tracking can make it easier to you cut fuel cost, save visit time and wholesome delivery.


    my page :: vioset.com

    OdpovědětVymazat
  12. Iveta Rollová8. října 2013 11:24

    Leni, prosím vás, kamarádka si na mě vymyslela takovýto nákrčník přez hlavu + aby šel v předu do špičky ;-) dá se tento vzorek nějak sháčkovat? že bych nákrčník udělal o trochu nižší a v předu bych začala pak tu špičku ;-) jestli jsem to popsala srozumitelně ;-) děkuji pěkně za info ;-) mě se tenhle váš vzoreček totiž hrozně líbí, z pouze dlouhých sloupků by totiž v jednobarevné variantě hezký nebyl :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iveto, to by určitě šlo, něco jako šátek vzadu sháčkovaný, to myslíte?

      Vymazat
  13. Leni, super nákrčník, teď ho háčkuji pro svoji vnučku na Vánoce, jinak se mi u tebe moc líbí, návody jsou super a všechno je takové milé :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Krása!! Jdu si koupit přízi, háčky a začnu se učit a jednou toto zvládnu snad taky :D Dcerce by moc slušel a je to lepší než šála :D

    OdpovědětVymazat
  15. Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but after I
    clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well
    I'm not writing all that over again. Regardless, just wanted to say fantastic blog!


    Visit my web page: minion rush cheats

    OdpovědětVymazat
  16. I'm now not positive the place you're getting your information, however great topic.
    I must spend some time finding out much more or understanding more.
    Thank you for great info I used to be in search
    of this information for my mission.

    Review my website: soy votive candles

    OdpovědětVymazat
  17. Leni nakrcni je paradni....asi ho udelam taky ale chtela jsem se zeptat zda by to slo i z dolphin baby....moc dekuji za radu...preji hezky vecer Lenka

    OdpovědětVymazat
  18. Právě jsem ho dodělala, moc děkuji za návod. Sranda je, že když jsem začala a koukla na váš návod, říkala jsem si jak je těžký, že to nechápu :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Dobrý den, taky mám hotovo, je úplně úžaný, super rychlý a navíc mi Kateřina plus perfektně vyvzorovala do svislých pruhů - prostě zářivá duha pro šedivý podzim :-) Díky za super návod. Marcela

    OdpovědětVymazat
  20. Leni, krásne veci, máte zlaté ruky... môžem len ticho závidieť. Dáša

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!