16. ledna 2013

TĚŽKÁ DŘINA...

Moc vás všechny zdravím!

Tak jakpak se máte?

Upřímně, u nás nic moc. Tedy spíš nic než moc.

3/4 naší rodiny dohnala chřipková viróza. A řádná, musím dodat.

Začala to, jak jinak, naše nejmladší Meluzínka už v pátek večer. Klasika, teplota, kašel, rýma, bolesti hlavy. V sobotu se přidaly zažívací potíže a teplota přelezla přes 39°C.
V neděli večer jsem jí následovala já, ovšem musela jsem mít něco extra, horečku 39.9°C, přece se nebudu zahazovat s něčím nižším, že. A samozřejmě urputný kašel, rýma a šílené bolesti kloubů i všeho mezi nimi.
Včera padlo starší dítě, naštěstí se s horečkou dostal jen lehce nad 38°C. Zbytek to, co my ostatní.
Malá už je dva dny bez teplot, říkala jsem si Hurá!, no, ovšem předčasně. Znáte to.
A už (zase) dvakrát zvracela. Ale spíš bych dala ruku do ohně za to, že to bylo nevhodnou snídaní, kterou jí naservírovala v nestřežené chvíli babička. Rozpečenou housku s nějakou podezřelou paštikou. Tak snad to bude pravda a všechno už bude OK.
Jestli nepadne dneska i manža, tak to bude asi zázrak. Rozhodně.
Děti teď usnuly, tak jsem mohla na chviličku, byť ještě notně bolavá, s nudlí u nosu a zvýšenou teplotou, zasednout k počítači a podělit se s vámi o ten náš boj o zdraví.
A taky o můj poslední projekt. Zcela oproti mému zvyku ve znamení pletacích jehlic. Musela jsem sice z futrálku na jehlice vyhnat pavouky, ale háčkem mě toho čeká za chvíli ještě moc moc moc, tak potřebuju trošku "odpočinout" :o).

Když jsem vloni dokončila svůj první háčkovaný svetřík v barvě ecru, chtěla jsem ještě nějaký bílý. Lehký vzdušný, jen tak na přehození v létě, kdy jsou rána občas chladná. Nakoupila jsem kupu bílé příze s bambusem Panda a pustila se do toho.

Bohužel jsem ho po uháčkování zadního dílu musela rozpárat, bo Panda je celkem těžký a na mnou zvolený vzoreček by toho padlo neuvěřitelné množství.

Tak celá zásoba putovala do košíčku a do kouta.

Po kratším pátrání jsem přes Raverly objevila jednoduchý návod na pletený kardigan, který je přesně podle mého gusta. A hlavně, návod je rozepsaný od dospělácké mini velikosti do maxi óbr óbr. Takže více než vyhovující :o)


Pletu schválně menšími jehlicemi, abych Pandovi nedala moc prostoru k vytahování, a zatím se mi to celkem líbí, vzoreček vlastně žádný není, jen lem dvě hladce, dvě obrace a tělo lícový žerzej. Sice to přibývá pomalu, ale proto jsem začala už v lednu :o), abych ho na léto měla s jistotou.


Zatím jsem se dopachtila k ujímání průramků u zadního dílu. Snad se dopachtím i dál. Dětičky mi občas dovolí pár řad uplést, tedy pokud jim zrovna neservíruju bylinkový čaj, Brufen nebo nedržím kbeliček u pusinky.

Držím palce, ať se vám všechny choroby vyhnou, není nic horšího, než když padne celá rodina, která spoléhá, že se o ně bude starat mamka, která je na tom nejhůř.

Mějte se moc krásně!


24 komentářů:

  1. Brzké uzdravení celé rodině.

    OdpovědětVymazat
  2. Leni tak to je teda smola, zrovna keď sneží a vonku je to pre deti ako stvorené. Prajem ti skoré uzdravenie, nech máš silu uzdraviť aj zvyšok rodiny. Obdivujem ťa, že aj keď si chorá dokážeš ešte aj tvoriť. Musí zaklopať my sa držíme, Lenka od jesene chodí na plávanie a mala zatiaľ iba soplíky. Zrejme jej to pomáha aj na imunitu.

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, tak ať jste brzo všichni fit!! Jestli Tě to uklidní, tak u nás běží druhá várka neštovic a mám obě děti také doma, malá sice už je má zaschlé, ale právě kvůli chřipkám a oslabené imunitě zůstává doma, protože další výměnu virů už doma nechci... na svetřík jsem zvědavá, také mám rozpletený jeden lehký letní krajkový... pa, Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Téda Lení, koukám, že si užíváte ;-)
    Ale to by jsi ani nebyla ty, kdyby jsi zůstala ležet s rukama v klíně!
    Jen co ti trošku otrnulo, už musíš zaměstnat ruce, viď ? ;-)
    A to je moc dobře:-)
    My se zatím držíme, teda až na manžela, který lehl včera se spálovým bacilem a antibiotiky.
    Tak ať ty bacily brzy přemůžete a manža ať nepodlehne!

    OdpovědětVymazat
  5. Leni, přeji brzké uzdravení celé Tvé rodině. Klobouk dolů, před Tvým pletacím "apetitem", já bych na to neměla pomyšlení, stačila by mi teplota 37,2 a ležela bych jako placka :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Leni!
    Lazaret nezávidím:-(
    Tak vrať pavouky zpět k jehlicím a šupky do postýlky .... no jo, kdyby to šlo, viď?
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Leni,
    u vás ty nemoci snad mají nějaký nepřetržitý provoz, viď? Dětem i tobě posílám aspoň přání, ať se choroby zase brzy a na hodně dlouho spakujou!
    Chci moc pochválit Tobě i kolegyním šikulínám internetový časopis. Zatím jsem ho proběhla jen zběžně, ale těším se až k němu zasednu a v klidu si vše přečtu :-) Máte mů obdiv!
    Verča

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, posílám přání brzkého uzdravení. My se v tom plácáme již od Vánoc, naštěstí bez teplot. Taky už doufám, že Venda půjde příští týden do školky, a budu doufat, že se koncem týdne neosype ... končí nám inkubační doba neštovic - to by si v té školce moc nepobyl.
    Držte se a manželovi přeji pevné zdravíčko ... Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Leni, buď v klidu. Myslím, že je to všude podobné. U nás už taky atb, jedna leží, druhé dávám tak dva dny. Svetřík bude určitě parádní! Mám nejradši tohle jednoduché pletení. Tak se držte a brzo se uzdravte! Adriana

    OdpovědětVymazat
  10. Lenko i já přeji brzké uzdravení. U nás jsme museli nasadit atb hned prvního :oD Svetřík líbí a vzpomínám na moji maminku, která už není ale pletla vášnivě ráda a hodně a překrásně. No, tak mě napadá, že pár svetrů od ním schovaných mám, z úcty k ní je ani nenosím ale možná nafotím a napíšu o ní :o)

    OdpovědětVymazat
  11. Leni,budiž Ti útěchou,že tahle chřipkóza přelétla všudy,přeji ať je brzy lépe.Svetřík bude na jaro super...
    S pozdravem Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. ach jo..přeji brzké uzdravení. fakt to znám letos taky pořád jen marodím. už mě to štve. Chci na hory a mezi lidi. Tak se držte

    OdpovědětVymazat
  13. Leničko,přeji brzké uzdravení celé rodině a jehlicím to hezky nandej,zahálely už dost dlouho.Svetřík bude na léto jako stvořený.Taky bych si chtěla nějaký vytvořit,ale chtěly bych spíše bavlnu,myslíš,že Camilla je dobrá? Nevím,zda nebude těžká při moji obr velikosti a netuším,zda se po vyprání nevytáhne.Z jaké příze jsi háčkovala loňský svetřík? Děkuji za radu,Eva

    OdpovědětVymazat
  14. Leničko, svetřík se rýsuje parádní a z Pandy, musí být úžasně příjemný!
    A jinak - lazaret hadr! Holka drž se, když je nemocná máma, domácnost je tak trochu vzhůru nohama... Tak to neřeš a leč se!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Leni tak to je teda "nadelení". Skoro všetci chorí. Tak nech sa rýchlo vyzdraviete, lebo nie je nič horšie ako choré dieťa. Vždy by sme boli radšej chorí miesto nich my rodičia. Andrea

    OdpovědětVymazat
  16. Leni, preji rychle uzdraveni cele rodine! Svetrik bude urcite moc hezky, bila je klasika.... Zdravim, Monika.

    OdpovědětVymazat
  17. To poznám, keď sa celá rodina postupne dostáva pod ruky chrípky. Vtedy pulzujeme medzi kuchyňou a varením čaju a medzi posteľou. My sme zatiaľ OK, u nás v škole nič neprepuklo. Prajem rýchle uzdravenie a pletenie. Zdravím Lenka.

    OdpovědětVymazat
  18. Leni, u vás je pořád "veselo". To aby ses nenudila.Tak přeji hodně brzké uzdravení a nezapomeň se pořádně vypotit. Svetřík bude jistě příjemný a do léta ty stihneš ještě spoustu dalších jiných věcí, viď? :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Ten svetrík vyzerá veľmi pekne! :) A celkom jednoducho, možno by som ho raz vyskúšala aj ja, hoci som sa do väčších pletených vecí nikdy nepustila. No práve som začala pracovať na mojej prvej háčkovanej deke, tak uvidím, ako dlho to bude trvať. A prajem skoré uzdravenie celej rodine :)
    http://sonska.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  20. Lenka prajem skore uzdravenie u Vas doma a a svetrik, vyzera zatial uchvatne :) Nellie

    OdpovědětVymazat
  21. Leni,
    je mi moc líto, že jste nemocní. Býváte často, viď?
    Tak ať jste brzy všichni fit.
    (Kardigan samo že nádherný!)

    OdpovědětVymazat
  22. Leni, já se snažím preventivně s nastupující chřipkou bojovat-v lednici nálev z citronu, zázvoru a medu a každý den lžička zalitá horkou vodou (ne vroucí), čajík je chuťově vynikající :-).... jukla jsem na návod, bohužel neumím anglicky, ale když to není se vzorem tak se dá uplést od oka :-)... Z Pandy jsem ještě nepletla, zajímala by mne spotřeba - já mám velikost 42, ale to vlastně zjistím na pásce. Jinak máš moc hezké nápady a výrobky háčkované, ráda sem k tobě chodím na "návštěvu". Tak rychlé uzdravení přeji. Alena

    OdpovědětVymazat
  23. Leni, přeji brzké uzdravení všem marodům a Tobě příjemné chvilky s jehlicemi, svetřík bude náramný! Pa Maru

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!