28. ledna 2013

UF, OBŘÍ TAŤKOVKA KONEČNĚ HOTOVÁ!

Hlásím, že choroba na ústupu. Zítra mě čeká další a snad i poslední kontrola a pak zas hurá na rachotu. Takže posledních pár hodin na dotažení restů.

Pamatujete na obří deku pro manžu, kterou jsem vám ukázovala vloni na podzim?


Tehdy měřila 170x140 cm a já jí chtěla ještě trošku zvětšit, bo manža není vpravdě žádné chrastítko a na zimu potřebuje pořádnou zavinovačku :o).


Tak jsem "trošku" přidala. Nakonec je tak obrovská, že se mi rozložená nevešla do záběru, musela jsem jí z jedné třetiny přeložit.

Konečný rozměr: 230x140 cm
Celková váha: 1.6 kg (snad si neutrhnu buben v pračce, až jí budu muset vyprat)
Použitý materiál: 100% akrylová příze Lada od Vlnapu
Háček: č. 5.5 mm
Celková cena: raději ani nepočítám, bo by šlo pravděpodobně o nejdražší deku pod sluncem...


Háčkovala jsem jednoduchým vzorečkem, říkám mu "retro". Klasické dlouhé sloupky vpichované nikoliv do horní smyčky ok z předchozí řady, ale mezi celé slupky. Řady se pak jeví jakoby zapuštěné do řad předchozích. Tento vzoreček vyžaduje trošku větší spotřebu příze a zároveň o cca půl až číslo větší háček, než je napsáno na adjustační pásce.


A nakonec tzv. "babiččin" lem: do každé druhé řady, resp. každého třetího oka vháčkovat tři dlouhé sloupky plus jedno řetízkové oko. Do rohu pak do jednoho oka tři dlouhé sloupky + 2 řetízková oka + tři dlouhé sloupky. V další řady skupinky tří DS vždy pod to řet. oko mezi DS, v rohu motivek tři dlouhé sloupky + 2 řetízková oka + tři dlouhé sloupky pod ta dvě řet.oka.

Jen na lem jsem spotřebovala pět klubek: co řada, to klubko. Neuvěřitelné. Ale zase jsem si značně pročistila zásoby; sháčkovala jsem tam veškeré použitelné zbytky.

A jelikož jsem jediná, kdo ještě žádné háčkované přikrejvátko nemá, už to se mnou zas šije a vymýšlím nějaký originální kus pro sebe.

Už je pomalu vymyšlený. Bude ze čtverců. Hodně velikých a barevných. Co čtverec, to jiný vzorek.

Teď jen vybrat tu správnou vlnu. To bude asi nejhorší. Aby mě to nestálo celou výplatu, nebylo moc těžké, mělo adekvátní sílu a hlavně krásné barvy.

Až se na to vrhnu, rozhodně se o tom dozvíte, budu podávat pravidelné raporty :o)

Jinak se u nás rapidně oteplilo, dnes odpoledne +4°C. Tak myslím, že za chvilku máme zas po sněhu.

MĚJTE SE KRÁSNĚ A UŽÍVEJTE DNE!


57 komentářů:

  1. Moc krásná taťkovka ;)
    Taky bych si dala říct!
    Tak se pěkně zotavuj....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Ilonko! Už jsme celkem zotavení, a co Ty, ještě vítězíš :o)? Pa a drž se! L.

      Vymazat
  2. No Leni, klobúk dolu, riadne óbr prykrývátko. Musíš mať svaly na rukách po toľkom háčkovaní.

    Jak tu brázdím, začínam tiež premýšľať o deke pre seba. Naposledy som robila z bavlny a príde mi hrozne ťažká, ale zase po opraní nežmolkuje. Takže by som chcela niečo mäkké, nehryzavé, aby zahriala, nebola ťažká a nežmolila. Som nenáročná, že? Takže ak máš nejaký tip na matroš, uvítam.

    Som rada, že už je lepšie. A šetri sa, nech do toho znovu nespadneš. Pá. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Reni! No svaly už mám od háčku pěkné :o) o bavlně jsem taky uvažovala, ale právě kvůli té váze a tedy i spotřebě jsem to odpískala :o) uvažuju o něčem podstatně lehčím a hlavně levnějším. Až najdu, tak Ti určitě dám tip! Měj se moc krásně, L.

      Vymazat
  3. Tedy je překrásná!!! To bych v životě nedodělala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Baru! To jsem si původně myslela taky :o)

      Vymazat
  4. Leni, smekám ... deka parádně manžílka zahřeje - a co vejdete se oba! Já také šmodrchám deku, už mne bolí ruce, také z Lady a jednu řadu háčkuji snad hodinu ... Pa z Velenické chumelenice, Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Maru! Už ho hřeje a libuje si :o) zatím je sólista a nedělí se :o) držím palec, ať svojí deku dotáhneš do zdárného konce! Pa, L.

      Vymazat
  5. Leni, manželovi bude krásne teplúčko. Môj manžel mi zas kradne tú moju deku z Ikey, ktorú som dostala pod stromček od dcéry. Keby som mu chcela niečo vyrobiť takéto veľké , to by som asi minimálne dva roky nič iné nerobila. Je to krása. Máš môj veľký obdiv. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Andrejko, už se v ní párkrát zapotil, když ho skolila viróza,a liboval si, jaké je v ní teploučko :o) měj se moc krásně! L.

      Vymazat
  6. Tý jojo! Rozhodně nezahálíš, Leni.
    A co na svou deku říká manžel? Dostalas aspoň pořádnou pusu? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Alenko, nezahálím :o) to mě nejde :o) no liboval si, i pusu mi dal ;o) papa, L.

      Vymazat
  7. Týýý brďo..... Leni tys háčkovací borec!!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Ajko, to je poklona jak hrom :o)! Papa, L.

      Vymazat
  8. Leni, klobouk dolů! Jsi neuvěřitelná! Deka je parádní a musí být teploučká. Tak ať už jsi konečně zdravá! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Adri! Teploučká je, manža je zmrzlík a libuje si :o) zítra už razím do rachoty, snad jsou bacily definitivně pryč. Papa, L.

      Vymazat
  9. ta je nádherná...gratuluji k dokončení.:o)

    OdpovědětVymazat
  10. Leničko já tě budu pořád obdivovat-krása!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miško, moc moc děkuju, Tvůj komentář mě vždycky potěší a zahřejě u srdíčka :o) papa, L.

      Vymazat
  11. Leničko,tak to zírám...já ještě ani nedoháčkovala ten polštářek,který mám už tak dlouho rozháčkovaný a ty hned s dekou:-)...jsi prostě šikulka...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Klárko, však už to byl taky řádný kostlivec ve skříni! Však se ten Tvůj polštářek taky dočká a brzy ho doděláš ;o)co, ne? Měj se překrásně! Pa, L.

      Vymazat
  12. Leni, klobouk dolů před Tvou výdrží :-) Já jsem dost netrpělivá, takže buď bych se sedřela hned ze začátku, aby bylo brzy hotovo a nebo bych to musela nechat na pár let uležet a kdo ví, zda bych takovou deku pak vůbec někdy dodělala (deka by také musela být hodně hodně veliká, neb manžel rovněž není žádné párátko) :-) Já se tedy zatím budu držet při zemi a zkusím pro začátek něco pro dceru a mimčo :-) Přeji, ať je Tvá kontrola u lékaře na hodně dlouho poslední.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Ani, však byly chvíle, kdy jsem myslela, že už s ní nepohnu ani o píď, hlavně ke konci, kdy byla těžká, přetěžká, a nevlezla se mi pomalu na klín :o) jinak už jsem OK a zítra opět do rachoty! Papa, L.

      Vymazat
  13. Lenka tak to klobuk dole, ze sa ti chcelo hackovat taku velku deku, ja na take velke veci sa este ani nepustam prvotne financne ved ako vravis klbok treba na to neurekom a jednak neviem ci by som mala tolko trpezlivosti ako ty :) Pekny vecer...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Nellie, no však nemysli, začala jsem s malýma, pro děti, ale už jim taky budu muset přidat pár řad, ta děcka nějak moc rostou :o) měj se moc krásně! Pa, L.

      Vymazat
  14. Tý jo!jsi skvělá!Manža se má:-)Krásná!Hezký večer.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Věrko, doufám, že to ví :o) papa, L.

      Vymazat
  15. Nádhera jako vzdy :-) manža ma šikovnou ženu ;-)

    OdpovědětVymazat
  16. Waw, Leni, ta je ..... manžel musel být nadšený .....Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Marki, je mu teplo a to je pro něj to hlavní :o) je to zmrzlinka :o) papa, L.

      Vymazat
  17. Krásna sa podarila, to muselo byť vlny... Ja pomaly pracujem na tej mojej, takže viem, aké to je, ale táto je fakt obrovská :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Sonji, to taky bylo... držím palec, ať se Ti dílo podaří! Háčku zdar, L.

      Vymazat
  18. Leni, je skvělá!!! A ta velikost, to sis tedy mákla :-) Těším se na Tvoji deku... vím, že ta cena za deku se zdá dost, ale když vezmeš kolik je to příze, tak je to jako na 2 pánské svetry, tak si řekni, že muži upleteš svetry a pak si to rozmysli :-), papa, Jana

    PS: nešlo mi sem vložit odpoledne komentář, už mě to u Tebe pozlobilo víckrát, tak jsem ráda, že to teď jde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Jani, asi ano, máš pravdu... s těmi komentáři to zlobí víc lidí, zkusila jsem změnit internetový prohlížeč a je to lepší, používala jsem Google a ten zlobil, teď používám Firefox a bez problémů. Zkus to taky! Pa, L.

      Vymazat
  19. Téda Leni ta je luxusní! Obdivuji Tvoji trpělivost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Jill, já někdy taky :o) papa, L.

      Vymazat
  20. Boží! Teda Leni, ty máš ale trpělivost. Já na podobná veledíla teprve hledám odvahu :-) Vzor je vážně retro, to jsi teda vystihla. A to se mi právě líbí. Hned bych si pod takovou deku zalezla!
    Gratuluju k uzdravení a držím palce, ať je kontrola opravdu poslední. Já byla teď doma pár dní s moč. cestama a už mě to otravovalo. Ještě že existuje ten háček ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrčo! Taky jsem kdysi hledávala odvahu, dneska je to spíš o trpělivosti, stejně jsem to občas musela proložit něčím jiným, bo bych se jinak asi zbláznila :o) jinak zdravotně už jsem snad OK, držím palec, ať jsi také brzy fit! Pa, L.

      Vymazat
  21. Leni, páni, to je dílo! Vymyslela si to skvěle - materiál, barvy, vzor a k tomu tvoje úžasná trpělivost! Doufám, že tě manžel velebí :o)
    Těším se, co si vymyslela pro sebe. Máš pravdu, výběr materiálu je docela oříšek.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko! Doufám, že Tvá očekávání nezklamu :o) měj se moc krásně! Pa, L.

      Vymazat
  22. Hezky pěkně, Leňule!!! Čovole, tož to je ale óbr zachumláníčko, ábyste se pod tó plachtó s manžou vůbec našli;-D. Jsi kabrňák! Ve Wischau včera celé den sněžilo! a včulajky je sníh v riti;o(. Maj sa bohousky drahá moja. Zdrowim z Hané. Mišul

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti díkec, Mišulíne! Eště mě pod ňu nepustil, maškrťa, se tam zavrce sám a nepučí :o) u nás těžký jaro, čéče, plus šest, zato řácky fičí a olověný mrakule se honěj... pac a pusu ze starýho Práglu, L.

      Vymazat
  23. Leni, klobouk dolů! Takové dílo já v životě nedokážu, to chce hóóódně trpělivosti a já bych nejradši všechno hned. Jestlipak to taťka patřičně ocenil? Jsem zvědavá, co vymyslíš pro sebe. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Dášo, ale určitě ano, já jsem se k tomu taky pár let dopracovávala, než jsem si troufla, a stejně jsem to nejela v jednom kuse, musela jsem to občas "proložit" nějakým menším projektem, abych se z těch pruhů nezbláznila :o) a taťka to ocenil, nepůjčuje :o) pa, L.

      Vymazat
  24. Ahoj Leni, deka je nádherná!!!!!!!!!! Už se moc těšm na Tvoji deku,
    jsem zvědavá, z jaké příze ji budeš dělat. Ono to fakt není lehké,
    vybrat vhodnou přízi, a aby cena nebyla až tak moc vysoká! Také se
    chystám na deku ze čtverečků, ale ještě nejsem rozhodnutá, z čeho
    ji vyrobím.
    Jinak - dnes jsem poprvé zabrousila na Tvůj blog, je krásný a budu
    se pravidelně vracet.
    Krásný víkend Alena B. e-mail ab.fialka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Alenko, díky moc! No, mám v merku pár typů, zatím Rio nebo Ladu, protože chci něco silnějšího na větší háček, tak 5-6 mm. Když je budu brát přes e-shop, tak jsou bezkonkurenčně nejlevnější a dost vydrží :o)
      Jsem ráda, že se Ti u mě na blogu líbí a že se sem budeš vracet. Budu se snažit nezklamat Tvá očekávání :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  25. Ahoj Lenko, deka je super, jsem rozhodnutá se do ní také pustit. Myslíš, že mohu použít Elian Klasik ? Dělala jsem z ní několik nákrčníků a zdá se velmi příjemná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Alenko! Díky moc. Z Elianu klasik směle, je velmi podobná Ladě, ze které jsem háčkovala já, jen možná o kousek slabší. Takže jdi do ní! Papa, L.

      Vymazat
    2. Leni, směle jsem se do ní v neděli pustila, sice jsem neměla plnou zásobu, ale hnedka jsem objednala a teď čekám na balík. Mezitím jsem alespoň ze zbytků začala tvořit malou taštičku - něco podobného co vykukuje na jedné fotce u tvé deky :-).

      Vymazat
  26. A ještě prosím, z kterého e-shopu nejraději objednáváš vlnu ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejraději objedávám z e-shopu od Zdeničky Vodňanky www.vodnana-eshop.cz. Je víc než spolehlivá, zboží dodává velmi rychle a je s ní velmi dobrá domluva. Má svoje stránky i na Facebooku, kde je téměř každý večer a kde se s ní také dobře hovořit. Zde také umísťuje přehled odeslaných balíčků. Takže opravdu doporučuji! L.

      Vymazat
  27. Jéé tak to objednávám u ní také... A myslím dokonce, že jsem tady u tebe na ní našla odkaz....Já ještě občas objednávala z Vlnapu. Jinak u nás máme obchůdek s látkami a galanterním zbožím a paní majitelka přidala do zboží i pletací a háčkovací příze, takže je to prima, ale bohužel nemá takový výběr.... Tak háčkům a jehlicím zdar :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak vidíš, jak ten svět malý :o) když něco potřebuju hned a v malém, tak jezdím do jedné dobré galanterky v Praze 4 - Modřanech, ale přece jsou tam ty ceny krapet jinde než u Zdeničky, takže si raději počkám a beru toho víc, zpravidla se mi už za tři klubíčka to poštovné vrátí zpátky. Šmodrchání zdar, L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!