2. února 2013

JARNÍ ŠIMRÁNÍ

Krásnou sobotu ve spolek!

Jak u nás minulý víkend mrzlo, až praštělo, tak dnes je to těžké jaro. V podstatě od pondělka teploty neklesly pod 3-4°C v noci a pod 5°C ve dne, dokonce jsme se dočkali i 11°C!

Příroda je pochopitelně mírně zmatená a začíná se probouzet, prý už lidé nacházejí první novorozené divoké zajíčky (takže pejskaři, buďte zodpovědní a pokud chodíte s pejsky do luk, polí a lesů, tak pěkně na vodítku, ať není zbytečný malér), známý při pochůzce v lese, když kontroloval a dosypával do krmelců, už slyšel tokat výra, u nás pod oknem na bříze se do starého hnízda přiletěly podívat straky a včera ráno kos za vycházejícího sluníčka tloukl a trylkoval jak o život.

Před domem máme dva obrovské keře nádherných šeříků a jak jsem na ně koukala, tak už jim moc nechybí, aby vypučely. Snad nepřijde holomráz jako vloni v únoru, kdy pomrzlo, co mohlo.
 

U mě doma se kytičky už také probudily a ikdyž mají studený odchov (nemám ráda teplotu nad 20°C, nejlíp je mi tak při 18° a to si ještě otevírám okno), kvetou jak o život. 

Tuhle orchidejí krasotinku jsem dostala vloni v únoru k svátku. Původně byla zvláštně modrá, až jsem si říkala, jakouže to specialitku to manžel objevil.


 Ale ouha, jak se v zápětí prokázalo, žádná specialitka. Obyč bílý phalenopsis naočkovaný inkoustem. A samozřejmě také třikrát tak drahý. No fuj, takový švindl!




V listopadu jsem si v Lidlu koupila cibulku hyciantky a k ní tuto krásnou skleničku. Bylo to zabalené v krásné dárkové krabičce, neodolala jsem :o). Utěšovala jsem se, že mi třeba do vánoc rozkvete, ale kdepak, holka si počkala až na leden. Ale to se teď spolu víc těšíme na jaro.


V ložnici na okně už vyrazily i moje milované gloxínie. Miluju jejich nádherné, veliké a barevné květy, vždycky "podaří" aspoň osm naráz. Takto krásně mi vykvetla přede dvěma lety. Mám je snad už osm let a nikdy mě nezklamou. Už se moc těším, až zase vykvetou!

 
Jarní cuky mám pochopitelně i ve tvoření. Paní učitelky ze školky mě požádaly, zda bych jim neuháčkovala pár jarních ozdobiček na větve kadeřavé vrby, které jim stojí v chodbě. Aby nebyla taková smutná.


Tak jsem podle Simonky Misch Masch by Simona zkusila nějaká kuřátka (ještě jim chybí očka z korálků)...


... a barevných zajíčků (taky jsou ještě bezokatí). Musím říct, že jsou to snad ty nejjednodušší a nejrychlejší návody, co jsem kdy dělala. A hlavně, výsledek se podobná skutečným zvířátkům, což se bohužel ne u všech vzorů dá vždycky říct :o).


Oprášila jsem jeden stařičký návod z bezejmeného časopisu (tedy, on kdysi jméno měl, ale jaksi se mi několik úvodních stran nezachovalo, byly nejbarevnější a tudíž se dětem nejvíc líbily, tedy nepřežily...) na jednoduchého motýlka a vyrobila pár kousků.

 A aby toho nebylo málo :o), ještě malá ochutnávka toho, co tvořím do jarně velikonočního čísla časopisu Inspiruj se!. Snad aspoň trošku navnadím, ale moc neprozradím ;o). Vyjít by mělo už 3.3.2013, tak se těšte, šikulky!



Moje malá milovaná Meluzínka v pátek donesla ze školkového tvoření tuhle nádhernou papírovou kmotru. Normálně jsem se do ní zamilovala!


Kousek oranžového papíru, troška lepidla, dvě svorky ze šívačky a krásný výtvor na světě!


Hned dostala čestné místo :o).

A na závěr, pro změnu, ještě jeden koník. Pro Ilončinu dcerku k svátku.



Na očičko perlička a na zadeček srdíčko :o). Snad jí udělá radost.

A co vy teď zrovna tvoříte?

Z trouby se nám line vůně nové várky domácího chlebíčka, tak běžím zadělat ještě na mufinky s brusinkami a bílou čokoládou, abychom měli odpoledne co zakousnout ke kafíčku a čaji, až se vrátíme z procházky.

Mějte se moc krásně, posílám pac, pusu a slunce v duši!

KRÁSNÝ VÍKEND!!!


P.S.: Ve čtvrtek přinesl Vašík vysvědčení a já padla na zadek: v sedmé třídě a jen tři dvojky! Skákala jsem radostí skoro do stropu, chválou nešetřila a Vašík se dmul jak holub v toku :o). Je úžasný, musela jsem se jeho úspěchy pochlubit! Papa!!!

P.P.S.: DOPLNILA JSEM PÁR FOTEK Z PEČENÍ CHLEBA DO PŘEDCHOZÍHO PŘÍSPĚVKU, TAK KOUKNĚTE!!!


39 komentářů:

  1. Leni, nejprve veliká gratulace Vašíkovi, určitě si jí za takové krásné vysvědčení zaslouží ...... u tebe už je vážně skoro jarně ..... moc krásně ti to všechno kvete .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Marki, gratulaci vyřídím :o) krásný večer! L.

      Vymazat
  2. Ahoj Leni...děkuji moc za super návody a Vašíkovi ♥, je to šikulka, pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marti, děkujeme, vyřídím! Papa, L.

      Vymazat
  3. Ahojky Leni, u Vás normálne jar, pošli kúsok aj k nám. U nás od rána prší, všade samé šedivé mraky, no des. Obdivujem tvoje háčkované umenie, v škôlke to budú mať krásne nazdobené a už sa teším, keď Lenka pôjde po týždni do škôlky, tiež mám rada jej výtvory. S tvorením to je u mňa dosť poskromne, rozbehnem sa asi až keď budeme doma všetci v poriadku. Krásny víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Reni, no to je, sice dnes zataženo, ale pořád ještě teplo a dost nad nulou, bez deště. Krásný víkend! L.

      Vymazat
  4. Leni, nevím co obdivovat dřív - pěstitelské úspěchy, háčkování, pečení - jak tohle všechno stíháš? a šikovné děti, určitě využiji i některý z návodů pro velikonoční tvoření, zatím nespěchám, hezký víkend,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marcelko! Stíhám po večerech, po nocích, v malých chviličkách volna. Papa, L.

      Vymazat
  5. Lenka tak to si sa rozpisala :) Krasne tvorenie do skolky ale ako pozeram aj do toho casopisu, ak dobre pozeram tak su to hackovane vajicka z dlhych stlpikov s vysivkou, krasa, velmi tvoju pracu obdivujem a ten konik teda uz dalsi, ty ich robis ako na beziacom pase, kedy to ty vsetko stihas :) Proste si velmi sikovna zienka...Aj tebe pekny vikendik...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) díky, Nellie :o) nějak jsem měla "psací" slinu :o) stíhám to, jak se dá, většinou po nocích :o) Papa, L.

      Vymazat
  6. Leni, tolik háčkování za pár dní? Nepsala jsi, že chodíš do práce? Smekám, z Tvojí dílny muselo vyjít, už celé startovní pole Velké Pardubické :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Maruško, no jo, do práce chodím, ale jen na zkrácený úvazek, zatím, tak mám čas na takovéto vylomeniny :o) no, tak do startovního pole Velké Pardubické to má ještě daleko, ale pár koníku už od nás do světa vyjelo :o) papa, L.

      Vymazat
  7. Leničko,jarní tvoření je opravdu krásně barevné...a s modrou orchideí měla špatnou zkušenost i tchyně ...koupila si ji v OBI a ejhle je bílá,jen zalévaná modrou skalicí...podvodníci:-)...přeji ti krásný večer papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Klárko! No tak vida, koukám, že je to dost časté. Já se spíš ještě bála, aby nezašla, když do ní cpali takového jedu, ale vykřesala se z toho, jen ty původní stvoly jsem musela zastřihnout až po první kolínko od země,protože ten zbytek byl od toho inkoustu úplně zdevastovaný. Jsem zvědavá, jestli z nich ještě něco bude. Papa, L.

      Vymazat
  8. Leni, tak prvně gratuluji Vašíkovi k nádhernému vysvědčení. A pak chválím tvé tvoření ... vnukla jsi mi super nápad s těmi ozdůbkami do školky, asi jich také pár umotám, aby u nás bylo též veseleji. No a na 3.3. se už moc těším, určitě bude opět na co koukat.
    Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, Verko, gratulaci vyřídím potěší ho to... jsem ráda, že jsem Té taky jarne naladila a inspirovala! Měj se, L.

      Vymazat
  9. Tvoje ozdobky sú krááásne a kvetinkám sa u Teba dobre darí. Ale ten koník mi tak učaroval, že ho asi fakt skúsim aj keď, no viem že sa mi nepodarí...veď som nič také ešte neskúšala :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Mety, konika zkus, určitě se podaří, držím palec! Papa, L.

      Vymazat
  10. Ten koník je nááádhernej, holky ho tu obdivují. A ty nádherné háčkované ozdobičky, jsi úžasná. Orchidejky miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marcelko, moc mě tvoje pochvala těší. Krásný večer, L.

      Vymazat
  11. Leničko moc krásně tvoříš:-)U nás také jaro a také doufám,že nepřijde mráz!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik moc, Miško! Já taky tajné doufám, že mrznout už výrazně nebude, ale vzhledem k tomu, že je začátek února, si iluze nedělám. Papa, L.

      Vymazat
  12. senza rozkvetlá reportáž :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Leni gratuluji k nádhernému vysvědčení,je příjemné být na syna pyšná,že?A zase obdivuji háčkovánky s vůní jara a taky koníčka!Já už toho mého poslala odsud v balíčku,snad dojde v pořádku a udělá radost,mamince od Karolínky jsem uháčkovala pončo,mám skoro hotový polštář a ještě si háčkuji pro sebe šál.Ale ta kuřátka zítra hned zkusím!A taky se těším na další číslo časopisu a Tvá háčkovaná vajíčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marci, gratulace předám :o) jsem na něj fakt pyšná, protože ač v pubertálním věku, je úžasnej, nemá (zatím) ty typické pubertální frky, pomáhá doma, stará se o ségru, snaží se ve škole... jsi šikulka, takové práce :o) kuřátka zkus, jsou fakt úžasná! Měj se krásně! L.

      Vymazat
  14. Leni, máš šikovné děti! Moc se těším na tvoje jarní tvoření, ochutnávka je opravdu velmi lákavá!
    No na jaro si ještě počkáme ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Ilonko, díky díky moc! Už aby tu to jaro bylo... papa, L.

      Vymazat
  15. Leni, len jedna otázočka. Kedy spíš???? Krásne drobotinky, milý príspevok. Len neviem kedy to všetko stíhaš. Šikula, pa Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helo! No, kdy spím, v noci :o) ale občas jen pár hodin :o) abych stihla všechno to, co si vymyslím :o) papa, L.

      Vymazat
  16. These birds and butterflies are very very cute! The colors you used make them look even more lovely:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Many thanks, Preeti, they are made for the kindergarden to decorate it for the spring.

      Vymazat
  17. Milá Leni, u tebe je naprosto kouzelné jaro! Školka bude vyzdobená perfektně, úplně to vidím! A kůň, krása a nádhera dohromady, jen si troufale myslím, že je pro Verunku Ilonku Oranžérku :o)
    Jo a moje gloxinie ti moc děkuji - díky tobě jsem ji vytáhla ze sklepa :o)
    hezké odpoledne, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Helenko! Děkuji moc!!! Máš naprostou pravdu, koníček je opravdu pro malou Verunku Oranžérkovic :o) moje chyba, nějak těch Ilonek znám moc a začínají se mi plést :o) už jsem to opravila, děkuji moc za upozornění!!! Papa, L.

      Vymazat
  18. Leni super!Nádherné jarní háčkování!A koník úplně boží!!!Zas mi nejde napsat komentář k novému příspěvku:-)Ráda Tě poznávám a nákrčník modelce sekne!Hezký týden pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Věrko!!! Člověče, ta nemožnost napsat pod příspěvek komentář se tu začíná nebezpečně rozmáhat :o( mě se to taky několikrát stalo, zkusila jsem změnit prohlížeč a jinde to šlo. Asi chyba v synchronizaci prohlížeče a služby Blogger. Papa, L.

      Vymazat
  19. Leni, ty jedeš! :-) Když vidím Tvou přípravu na Velikonoce, měla bych asi pohnout! Už se těším na další vydání časopisu!

    Krásně Ti to doma kvete. Hlavně orchideje Ti malinko závidím. U nás se jim nedaří. Nemáme žádné vnitřní parapety = žádné dostatečně chladné místo, aby znovu vykvetly.
    Ale ta modrá - to je teda pěkná finta na diváka! :-)))
    Verča

    OdpovědětVymazat
  20. Díky, Verčo, když já jsem taková neposeda :o) ta bílá orchidejka zrovna vykvetla v obýváku orientovaném na jih, v létě na svítilo sluníčko a teplo bylo až 27°C a vidíš, jak je tam spokojená, asi teplomilný druh. S tou modrou mě to taky dopálilo, ale ve finále jsem byla ráda, že tu inkoustovou kůru vůbec přežila a znovu vykvetla :o) papa, L.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Leničko, moc krásné tvoření hlavně ten koníček ten je dokonalý. Děkuji za reklamu na velikonoční háčkování. :-) Hezký víkend, Simona.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!