9. února 2013

DALŠÍ VÁRKA KOSTLIVCŮ

Jak už jsem psala v minulých příspěvcích, období chorob se znamenitě hodí k vytahování kostlivců ze skříní a různých jiných koutů. Já jich mám požehnaně, kostlivců i koutů, ale pomalu je likviduju, ikdyž asi ne tak rychle, jak bych si přála a hlavně, jak rychle by kostlivci potřebovali.

Názorným příkladem je dnešní várka dokončených, resp. přepracovaných kostlivců. Zima skoro na konci a já nebyla dodnes štonc dodělat a předělat Meluzínce zimní svetry. Hlavně, že už pracuju na velikonocích.
 
Tenhle svetřík Meluzínka ještě neměla na sobě. A to byl původně určený už na minulou zimu...


Chybělo totiž to nejpodstatenější... kapsičky, mamí, jó?


Aby se daly rukávy kdykoliv na délku nastavit, jsou pletené od shora, nahazované rovnou na průramek svetru. Jo, když je někdo línej...


Ha, jsem na sebe pyšná, konečně jsem objevila Ameriku a zvládla neviditelný šev... no, neviditelný... aspoň trošku schovaný :o)

A náš pytlík lékorek :o) nemůžu si pomoct, ale barevně mi ho ten svetřík strašně připomíná! To byla vlastně tak trošku recyklace.


Vloni s velkým límcem a pletenými rukávy, které už letos bohužel nevyhovovaly, byly moc úzké a přes hlavu se svetřík už taky jaksi nevešel.

Nastoupilo velké párání, límec nahradil obháčkovaný výstřih, původní hranaté knoflíčky, které se nedaly příliš dobře rozepínat, přišly vypárat a na jejich místo menší kulaté s květinkami...


... a pletené rukávy nahradily háčkované, bo pletení tááák pomalu přibývá a já s tím chtěla být ještě letos hotová :o)
 

A máme z toho originální pleteno-háčkovaný pelmel, který zaručeně vzbudí pozornost :o)

Ve finále se mi dcerunka přiznala, že je jí to moje recyklování vlastně komplet putýnka, bo důležitější je, aby svetr přetáhla přes hlavu a HLAVNĚ, mamí, jó, aby tam zůstala ta velikánská kapsa, do který si budu dávat posmrkaný kapesníky...


Bože, jak to ty děti mají jasně nalajnovaný. Já chci mít znovu taky tak jednoduchý život!!!

Začátkem příštího týdne se můžete těšit na valentýnské srdíčkování, jednoduchý návod na krásné a velmi variabilní srdíčko.


KRÁSNÝ VÍKEND A SLUNCE VE TVÁŘI!



56 komentářů:

  1. Krásný svetříky ten bílej mne okouzlil,když já nepletla už tisíc let!A těším se na srdíčka.Jak to všechno zvládáš???Musím napsat,že mi volala Karolínka,které jsem posílala koníčka dle Tvého návodu a byla nadšená.Její mamka mi napsal doslova-šmejká ho všude sebou,spí s ním a narvala ho tajně i do školní tašky!A pořád prý se ptá,co jí pošlu dalšího.Díky Tobě má radost tolik dětí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marci, díky moc, no já jsem taky pletení v posledních letech upozadila a věnovala se víc háčku, tak jsem to musela trošku oživit, abych nezakrněla :o) jsem ráda, že má koník takový úspěch :o) papa, L.

      Vymazat
  2. Týýý jo... ten barevný svetřík je senzační!
    No a Ameriku jsem ještě neobjevila ... ale možná se k tomu taky někdy dopracuju:-)))
    p.s. zítra se pouštím do chleba, jsme kvůli němu jeli o půlnoci pro droždí:-)))
    Krásný víkend
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Ajko, držím palec, ať se chlebík podaří! Pa, L.

      Vymazat
  3. Oba svetříky se ti moc povedly, asi bych si ani neuměla vybrat. Každý je jiný a originál. Barevný máa šmrnc a kombinování pleteniny s háčkováním jsi skvěle vymyslela. Srdíčka jsou kouzelná, díky za inspiraci. Hezký víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Zuzanko, snad je taky ještě malá bude chtít nosit :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  4. Kostlivce radši nepřipomínat! Jeden svetr mi tu taky čeká :D
    Svetříky jsou krásné a na srdíčka už se těším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) tak aspoň že jen jeden :o) díky a hezký večer, L.

      Vymazat
  5. Leni, TYJOFKO!!! :o)
    Hezounké ručodělo, fakt že jo!!
    Tak se mi zastesklo, kdy mé nejstarší díťátko se vešlo do takovýchto svetříků...dnes 194 cm a kdo by se plet s takovýma kilometrovýma rukávama, že jo :o)
    Tak Meluzínce hřejivé nošení a mamince medaili!!
    Hezké dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti dík, Danuš! No, motat se s rukávama pro eifelku, to by se mě teda taky fakt nechtělo, ale zas kdyby to nosil... moje třináctiletá puberta by mi to hodil na hlavu :o) dík za medaili a fajnovej večír! L.

      Vymazat
  6. Leni, taký biely pulovríček by som aj ja brala a tie vačky na ňom, to má babuľka pravdu tie sú moc dôležité.Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Andrejko, nám se bez kapsiček neobejde žádný vršek :o) jinak je to prej na prd, povídala tuhle malá :o) papa, L.

      Vymazat
  7. Mám pocit, že háčkovaný pelmel vzbudí veľký záujem. Takéto bláznivé farebné kombinácie deti milujú. Srdiečka sú veľmi pekné, bude aj manuál? Veru hodil by sa na Valentína pre pani učiteľky :) Krásny víkend. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Reni, však si ty šílené barvy taky malá sama vybrala, mě by to asi nenapadlo tak zuřivě zkombinovat :o) na srdíčka bude manuál začátkem příštího týdne, abyste jich do Valentýna pár zvládli, tak nakukuj :o) papa, l.

      Vymazat
  8. Leni, taky se u mě najde hromada kostlivců ve skříních. Bílý svetřík je krásný, jednoduchý, moc se mi líbí ty kapsy. A ten barevný jsi perfektně upravila. Háčkované rukávy vypadají parádně. Srdíčka jsou kouzelná! Už se těším na návod! Příjemný víkend! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, tak to jsem vskutku ráda, že to má někdo podobně :o) díky moc, trošku mě ty kapsy potrápily, než jsem vymyslela přijatelný tvar akorát na ručičky :o) hezký večer, L.

      Vymazat
  9. ten biely je nádherný..obdivujem to, my sme sa v škole učili štrikovať, ale neišlo mi to a nemala som na to nervy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, já mám štěstí, že nadání na tyto věci mám tak trošku v genech :o) pa, L.

      Vymazat
  10. Leni to je nadherka, krasne si to dokocnila a tie srdiecka su prekrasne!!! mam na ne slabost ....prosila by som navod ak by si bola taka mila :) prajem pekny vikendik
    Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Mirko! Návod na srdíčka bude začátkem příštího týdne, aby byl čas do Valentýna pár vyrobit :o) tak nakukuj, pa, L.

      Vymazat
  11. Leni u nás pletla moje maminka. Pletla tak vášnivě, krásně (asi jako já fotím :o))) , že nemělo smysl s tím začínat, nikdy bych nedocílila její zručnost, norské vzory by byly děrované atd. Nyní když už je několik let po smrti, tak ale mám pořád schvané některé kousky a někdy nafotím. Přeji pohodový víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak umění norských vzorů jen tiše závidím, to mi nikdy nešlo... pokoušela jsem se mnohokrát, ale nervy mi odcházely dřív :o)... takové kousky se vyhodit ani nedají, to je prostě klasika, taky bych si je schovávala... krásný večer, L.

      Vymazat
  12. Leni vůbec mě nejdou k tobě psát komentáře jen tak jsem to zkusila přez telefon a jupí to jde.Moc mě to mrzelo a juchů je po problému.Nádherné kostlivce jsi dotvořila Meluzínka malá bude za velkou parádnici :0).Srdíčko vypadá překrásně už se těším na návod.Užijte si doma krásný víkend.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím Tě, to už jsi kolikátá. Mě se to taky občas stalo, tak jsem změnila internetový prohlížeč (už mám nainstalované tři) a jinde to šlo, nejmíň zlobí asi Mozilla Firefox, zkus ho. Jinak díky moc a krásný večer! L.

      Vymazat
  13. Leni, parádná kostlivci ...
    A ta srdíčka ... už se těším na návod.
    Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Věrko, krásnou neděli! Pa, L.

      Vymazat
  14. Leničko,svetříky jsou úžasný...trošku mi opět zlobí vkládání komentářů...i knoflíčky z předešlého příspěvku jsou nádherný a veselí...ale ty dnešní srdíčka bych i ráda zkusila:-)...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Klárko, mě to taky zlobí, zkus změnit internetový prohlížeč, celkem dobrý je Firefox. Na návod na srdíčka se těš na začátku příštího týdne ;o) pa, L.

      Vymazat
  15. Leni nádhera. Kostlivce znám. Taky jich pár mám, ale nejhorší je, že vlny,které bych na ně potřebovala jsou už skoro pryč. Něco udělá, vlnu schovám a pak když chci prodloužit rukávy tak vlna není. Prostě ji použiju na jiný projek. A kvůli tomu pletu většinou raglánové svetry abych mohla nastavit rukávy, ale pak přijde malá, že chce čepičku a já v tu chvíli zapomenu na prodlužování rukávů a ke svetru udělám honem čepičku.
    Můžu se zeptat, jak děláš ty nádherné kapsy. Na to jsem jaksi nepřišla.
    Hezký víkend Terka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Terko. Tak to s těmi schovanými klubíčky na rukávy apod. znám :o) taky mi nikdy nezbydou, vždycky je upotřebím na něco úplně jiného :o) ty malé kapsičky jsou pletené od toho pružného patentu, pak kus rovně lícovým žerzejem a posledních pár řad ubírané ze stran do obloučků. To je vše. Hezký večer, L.

      Vymazat
  16. Meluzínka, určite robí každý deň v škôlke módnu prehliadku. Svetríky sú krásne a Ameriku som ešte neobjavila, musím sa lepšie pozrieť na mapu.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jani, jo, to ona se chlubí moc ráda :o) papa, L.

      Vymazat
  17. I já mám dost kostlivců ve skříni pomalu je vytahuji. Ale těším se na ta krásná srdíčka, kostlivec počká. Zdraví Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jindro, na začátku příštího týdne se dočkáš. Pa, L.

      Vymazat
  18. Ahojky Leničko...konečně mi jde k tobě napsat komentář...celý týden jmi to nešlo.Meluzínce jsi krásně napletla a naháčkovala svetříky. Mám dojem, že malá je pěkná treperenda a umí si prosadit svou, viď? Ale tak to má být, ženská se nesmí odbývat ☺ Posílám vám oběma ♥, pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Marti, taky s tím mívám trápení, občas změním prohlížeč (nejlépe funguje asi Mozilla Firefox) a většinou to pak už jde. Malá je šílená ředitelka zeměkoule, jednou to se mnou bude srážka dvou tvrdých hlav :o) jsme obě paličaté a to je výbušná směs :o) papa a moc děkujeme, L.

      Vymazat
  19. Hallo Lenka moc hezhy svetrik bila je muj favorit supr ,hezky tebe zdravim od sirce Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Karin, děkuju moc, také tě ze srdce zdravím ;o) pa, L.

      Vymazat
  20. Ahoj Leni parádnísvetýrky.A na srdíčka se moc těším a už si chystám klubíčka:-)
    Hezkou neděli pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko, těš se, těš, za chvilku ho sem hodím :o) pa, L.

      Vymazat
  21. Leničko já se musím smát, sem některé kostlivce vytáhla až po 10 letech, no to už nepomůže nijak nastavit :-) svetárky máš překrásné, přeji príma nedělinku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No po deseti letech fakt už nastavování asi nepomůže :o) díky moc a krásný den! L.

      Vymazat
  22. Leni, oba svetříky jsou parádní, tihle kostlivci nesmí dlouho ležet ve skříni, pak už je to vypárání, kdysi jsem se snažila hochům něco uplést - čepice, svetry, ale bez valných úspěchů, pro třetího se už nesnažím, snad jen ty ponožky měly úspěch, hezkou neděli,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Marcelinko, to tedy nemůžou, to bych si je taky mohla schovat až pro vnoučata :o) no tak aspoň že ty ponožky se podařily... :o) krásný den, L.

      Vymazat
  23. Leničko, já jsem tak ráda, že v tom nejsem sama....
    Oba jsou parádní, takový bílý bych klidně nosila taky! A lékorkový, ten nadělá ještě spoustu parády!
    Měj hezké odpoledne, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já taky... děkuji Ti moc! Krásný den, L.

      Vymazat
  24. Leničko, nádherné svetříčky .... Marki

    OdpovědětVymazat
  25. Leni, tak ten pytlík lékorek jsi teda vystihla! :-D
    A kapsičky na bílém svetříku, to by bylo něco pro mého manžela. Na jednom zapínacím svetru mám podobné, a prý "ten s kapsičkama" nesmím nikdy vyhodit :-) Něco ho na nich přímo fascinuje. A tak ho pravidelně odžmolkovávám, aby se dal ještě nosit.
    Už se moc těším na srdíčka, vypadají tak valentýnsky něžná, tak snad jich do čtvrtka pár stihnu ;-)
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Verčo :o) no jo, v těch chlapech je až do smrti to krtečkovské "a s kapsami!" Papa, L.

      Vymazat
  26. Leni,oba kostlivce jsi dotvořila nádherně. ;-)Ten bílý, to je sněhobílá zima ( už aby byla fuč)a ten pytlík lékorek (taky je miluju) ve mně navozuje jásavou atmosféru nastupujícího jara. :-)Ta tvá Meluzínka se má, tiše závidím. ;-)
    P.S. A na srdíčka se už moc těším. Měj se hezky, D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Dášo! Ten bílý vlastně není bílý, ale světlounce vanilkový :o) foťák si holt zas dělal, co chtěl, bez ohledu na mojí vůli :o) papa, L.

      Vymazat
  27. Leni,parádní svetřík,já mám také ráda kapsy!Lentilky jsou veselé a moc krásné,dětem se to líbí.Jsi důmyslná a šikovná.Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Dajo, přesně,děti milují zářivé, pro nás ulítlé barvy :o) pa, L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!