14. února 2013

TŘÍBAREVNÉ HÁČKOVANÉ VLNKY

Nedávno jsem vás seznámila se svým novým tříbarevným nákrčníkem se vzorečkem vlnek. Dostala jsem od vás spoustu krásných komentářů a mailů, za které pět mnohohráte děkuji :o).

Hodně z vás mě o tento vzoreček prosilo. Pokusila jsem se tedy vytvořit návod, který vám snad ve vaší práci pomůže.

Tento podle mě velmi pěkný vzoreček jsem odkoukala z jednoho německého videa na Youtube.com, kde ho paní použila na chňapku, které jsem ostatně viděla už dřív na blozích spousty z vás.

Chtěla jsem vzoreček trošku "povýšit" :o) a použila jsem ho na tříbarevný nákrčník. Základní řetízek jsem úmyslně háčkovala veeelmi volně, aby se nákrčník dole rozšiřoval a kryl mi celý límec a výstřih kabátu. Takže vypadá trošku jako sukýnka :o).


Pravdou je, že v jedné barvě by vzoreček asi tak nevynikl. Proto doporučuji použít barvy minimálně dvě.

Spotřeba příze nebo vlny se odvíjí podle toho, co tímto vzorečkem tvoříte. Velikost háčku použijte takovou, jakou doporučuje výrobce na adjustační pásce.

Zde je nákres vzorečku (pro zvětšení klikněte), slovní popis následuje:


Základní vzor se háčkuje nad 16 oky.

Počet ok základního řetízku musí být tedy dělitelný 16 + 2 oka.

1.ř.: barva A - do 2 oka od háčku a dalších řet.ok vháčkujeme po jednom krátkém sloupku, 1 řet.oko na otočení, práci otočit;

2.ř.: do 1. a 2. oka po jednom kr.sloupku, *1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 polosloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 dl.sloupek + 1 řet.oko, 1 oko vynechat, 1 dvakrát nahozený dl.sloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 dvakrát nahozený dl.sloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 dl.sloupek + 1 řet. oko, jedno oko vynechat, 1 polosloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, do dalších tří po sobě jdoucích ok po jednom kr.sloupku*, vzor mezi * opakujeme až do konce řady; řadu končíme: po jednom kr.sloupku do posledních dvou ok, 1 řet.oko na otočení, práci otočit;

3.ř.: do každého oka z předchozí řady, vč. řet.ok po jednom kr.sloupku (pozor na stejný počet sloupků!);

4.ř.: barva B - do každého oka po jednom kr.sloupku, ale pozor - POUZE ZA ZADNÍ NIT OKA! 1 řet.oko na otočení, práci otočit;

5.ř.: 5 řet.ok, do stejného oka *1 dvakrát nahozený dl.sloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 dl.sloupek + 1 řet. oko, jedno oko vynechat, 1 polosloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, do dalších tří po sobě jdoucích ok po jednom kr.sloupku + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 polosloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat, 1 dl.sloupek + 1 řet.oko, 1 oko vynechat, 1 dvakrát nahozený dl.sloupek + 1 řet.oko, jedno oko vynechat*, vzorek mezi * opakovat do konce řady; končíme dvěma  dvakrát nahozenými dl.sloupky do dvou posledních ok (po jednom sloupku do každého oka), 1 řet.oko na otočení, práci otočit;

6.ř.: do každého oka z předchozí řady, vč. řet.ok po jednom kr.sloupku (pozor na stejný počet sloupků!);

7.ř.: barva C - opakujeme 4.ř.;

8.-9.ř.: opakujeme 2. a 3 ř.;

atd.

Pokud se vám nelíbí 4. řada háčkovaná pouze za zadní nit oka (reliéfně vystoupne), nemusíte jí tak háčkovat, háčkujte pod obě nitě oka. Já jsem vyzkoušela oboje a více se mi líbí tato řada háčkovaná pod obě nitě oka.



Vzoreček můžete použít na nákrčník, na polštářek, na deku, na pléd, na šálu, na chňapku, prostě na cokoliv, co se vám zrovna líbí nebo hodí.

Pozor, budete-li háčkovat nákrčník nebo cokoliv, co nebudete chtít sešívat a budete tedy pracovat v kruhových řadách (jako např. u čepiček), musíte si konec řady vždy upravit tak, aby vám vzoreček navazoval! Odpadnou tedy ta +2 oka v základním řetízku, nahodíte pouze počet ok dělitelný 16. Základní řetízek pak spojíte pevným okem do kroužku (pozor, ať se vám řetízek nepřetočí), uháčkujete jedno řetízkové oko a do stejného řet.oka hned ještě jeden krátký sloupek. To první řetízkové  oko do celkového počtu krátkých sloupků nebudete započítávat, slouží pouze k usnadnění háčkování posledního kr.sloupku. Dále pokračujete podle vzoru.

Držím palce, ať se vám dílo daří! Nepochybuji, že vytvoříte krásné a originální kousky!

KRÁSNÝ DEN A HÁČKU ZDAR!!!


29 komentářů:

  1. Ahoj Leni, díky za super návod. Určitě vyzkouším. Ten Tvůj nákrčník - to je pro mě totiž příliš velká provokace :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, Ani, já také děkuji :o) krásný den a háčku zdar, L.

      Vymazat
  2. Leni, super návod! Díky za něj! Musím vyzkoušet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, Adri, vyzkoušej! Pa, L.

      Vymazat
  3. Leni,
    krásně jsi vzoreček povýšila!!! Já jej kdysi právě použila na chňapku a háčkovala jsem podle zmíněného videa!!
    Nikdy na to nezapomenu, bylo to něco šíleného!! :o)))
    Měj se hezky!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jarko! Tak tos vystihla přesně - bylo to něco šíleného :o) pa, L.

      Vymazat
  4. Leničko, dkybych tenhle graf měla, když jsem se s nám kdysi trápila...stejně si ho ukládám, člověk zapomíná....
    Mimochodem - vy už jste zase marodi! Ach jo!
    Držte se!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko! Jojo, už jsme zas na hromadě... dnes jedem znovu k paní doktorce, kašel se moooc zhoršil, snad z toho nebude zápal :o( papa, L.

      Vymazat
  5. Lenka tak to si super sikulka, ze si nam opisala aj nakreslila vzor...Vdaka, Nellie

    OdpovědětVymazat
  6. Leni, sice jsem si o vzorek nepsala, protože, jak je u mě zvykem, mám neustále rozděláno nejmíň pět "projektů", ale určitě by na něj brzy došlo.
    Udělala jsi mi veeelkou radost! Myslím, že z něj (jednou) bude polštářek. :-)
    Papa V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, Verčo, polštářek z něj bude famózní! Pa, L.

      Vymazat
  7. Leni, tento vzorek uz jsem nekde obdivovala a vubec me nenapadlo, ze muze byt takto jednoduchy. Diky, rada si jej ukladam do me sbirky! Hezky vikend, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, Kačko, háčku zdar! Pa, L.

      Vymazat
  8. Jednoduchý vzorek a přitom udělá tolik parády. Děkuji za návod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, rádo se stalo :o) krásný víkend, L.

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. :o) díky, Alenko, to se tak krásně čte! Pa, L.

      Vymazat
  10. Leni, ty jsi zlato. Denně jsem tu k tobě nahlížela, kdy bude návodík na tyhle vlnky. Díky moc. Helča Holbová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helčo, tak to kdybych věděla, pospíšila bych si ;o) pá, L.

      Vymazat
  11. Leni paráda!Moc děkuji,ukládám!Marodilce přeji at se brzy zlepší a jste v pořádku.U nás mužskej na 10 dnů antibiotika,ale už mu otrnulo:-)První dny byl trošku,trošičku,trošilinku protivnej:-)Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Věrko! Naše má antb.od pátku, už se taky zlepšila, doufám, že to bude brzy pryč... pá, L.

      Vymazat
  12. Ahoj Leni,
    v prvé řadě posílám velkou chválu na stránky! Kolem vánoc mě napadlo, že bych mohla začít háčkovat. Jsem tedy úplný začátečník a snažím se vysosat informace z webu. Povedl se mi uháčkovat takový obyč potah na sedák (s amatérským upevněním :-), ale to bych neřešila). Jako úplný začátečník se potýkám s mnoha záludnostmi, hlavně v popisech. Moc se mi líbí tento vzor. Je super, že dáváš k dispozici jak schéma tak popis. Snažím se podle toho pochopit obojí :-). Chvíli jsem tedy koukala na to "+", ale došlo mi, že se to má háčkovat do jednoho oka. Co ovšem nechápu, hlavně z principu, je "oko na otočení". Proč se to dělá? Vysvětlení kdy to použít a čemu to pomáhá předcházet jsem nikde nenašla. Jen, že někdy se dělá jedno, někdy dvě...Znám jen, že se přidávají 2-3 očka, když se na začátku řady háčkuje nový sloupek. Ale očko na otočení nechápu :-(.
    Taky by mě zajímalo háčkování za zadní a přední nit. Řekněme,že chápu asi jak se to dělá...ale proč se to dělá? K čemu je to dobré?
    Slabikář tohodle druhu mi opravdu celkem chybí :-(
    Moc děkuji! Zuzka

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý večer , nádherný vzor len neviem ako ho použiť na čiapočke , neviete vložit návod aj na čiapočku s týmto vzorom , moc by som bola rada.....Ďakujem

    OdpovědětVymazat
  14. Leni, moc krásný vzoreček a nákrčník velmi pěkně sladěný barevně. Já tento vzor znám v pletené verzi, jsou si dost podobné, ale u pleteného se pouštějí oka, aby se vytvořily ty vlnky. Myslím ale, že ten háčkovaný vypadá mnohem romantičtěji.....:-)

    OdpovědětVymazat
  15. I really like reading an article that will make people think.
    Also, many thanks for permitting me to comment!

    my site; minion rush cheats

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den.Moc se mi líbí tento vzoreček.Chtěla bych se zeptat,jestli je vhodný na dětskou deku a z jaké vlny nebo příze ji mám háčkovat.Chtěla bych aby byla teplejší a nadýchaná.Byla bych ráda za vaši radu.Děkuji Katka
    kat.machackova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!