26. února 2013

V HLAVNÍ ROLI MOTOUZ

Opět se mi naskytla príma příležitost recyklovat. Když jsme prolézali dědečkovu dílnu a třídili na "tosebudehodit" a "starýkrámynaprostokničemu", narazila jsem v koutku jednoho nepříliš vábného šuplíčku na dvě klubka neméně nevábného motouzu. Už téměř skončil v hromadě "starýkrámy..." a tudíž v popelnici, když jsem si všimla, že jsou ještě zabalené v původním (velmi, velmi starém) obalu a mají na sobě cenovku (ha, ta mě dostala, Kčs 1,40). Tudíž nejsou asi až v zas až tak šíleném stavu.


Nebyla. Jen maličko zaprášená. A trošičku páchla. Trošičku víc. Prachem a věkem. Klasika. Navíc, jak jsem zjistila po pracném vyluštění téměř nečitelné etikety pod lampou a s lupou v ruce, jedná se o 100% konopný motouz. Dá se to ještě dneska vůbec koupit? 

Zbavila jsem je obalů a párkrát s nimi bacila do hadru položeného na zahradě na zem a poté, co se na několikrát vyvalila oblaka prachu a bůhví, čeho všeho ještě, jsem je nechala ještě pár dní na čerstvém vzduchu větrat.

A pak jsem (zatím jedno) zrecyklovala.


Napadlo by vás, v co?


Správně! V podložku pod horké hrnce!


Hrnec na ní sedí jak přibytý a díky přírodnímu vlákno se podložka nekroutí a nepálí. Sice jsem jí musela háčkovat s kolíčkem na nose :o) a pak ihned vyprat (čekala jsem leccos, ale ani v nejdivočejším snu ne to, co z té podložky po vyprání teklo).


Zbytek klubíčka i jeho kámoš se stále větrají a čekají na vhodnou příležitost, která se určitě brzy naskytne, bo jedna podložka mi nestačí :o)

Nebo máte jiný nápad, na co by se starý konopný motouz dal ještě přeměnit?

HEZKÝ VEČER!


43 komentářů:

  1. Leničko super,tebe mít doma to by bylo!!!!Hned bych tě zaúkolovala:-)Krásný večer!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dik, Miško, to bychom si určitě rozuměly. Pa.

      Vymazat
  2. Jo,jo...tyhle poklady jsou k nezaplacení,Leni háčkování z motouzu je asi dřina...ale napadá mě kytková girlanda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by nemuselo být špatné, dik za tip.

      Vymazat
  3. To je krása Leničko. Miluji tyhle staré věci. No mne napadla bramboračka - taška, ale kde se dnes prodávají brambory na váhu :o), že jo? Ty jsi holka šikovná a jsem přesvědčena o tom, že na něco přijdeš. Pá drahá Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, ale tolik toho motouzku nemám, aby bylo na celou tašku. Pa.

      Vymazat
  4. Ahoj Leni, skvělý nápad. Ty vykouzlíš paráda snad ze všeho.
    Na jednom blogu jsem vyděla pěkný jarní košík - určitě ho mám někde uložený, pošlu ti ho na mejlík. Třeba by se na to motouz také šiknul.
    Hezký večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, pošli, ráda se inspiruju. Pa.

      Vymazat
  5. Cena ma dostala, že 1,40 Kčs, dnes by to bolo 1,40 Eur :)) Mám rada projekty v ktorých sa čo to zrecykluje, ale podložku pod hrniec zo špagátu by ma nenapadlo vyrobiť :)) A celkom by ma zaujímal tie staré veci "krámynaprostokničemu", čo tam je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to mě taky :o) jo, tak to už Ti asi nevyhovím, bo hromada "krámynaprostokničemu" skončila ve sběrném dvoře :o)

      Vymazat
  6. Jeej, tak toto je super :) Páčia sa mi veci, čo vyzerajú prírodne.

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, krásně jsi to vymyslela - a úplně tě vidím jak to haklíš s tím kolíkem na nose :-)
    měj se fajn Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko :o) no to jsem samozřejmě přehnala s tím kolíkem, ale moc mi nechybělo :o)

      Vymazat
  8. To by ma v živote nenapadlo, háčkovať z tak pevného motúza. Veď si musela mať aj ruky zodraté. Ale vyplatilo sa, pretože je to fakt parádne. Ty si taká výmyselnica. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Andreo, ale víš, že ani ne? Až mě to samotnou překvapilo. Těžší to bylo, motouz není pružný jako příze nebo vlna, ale jinak dobré.

      Vymazat
  9. Jej to je perfektny napad!!!andrea

    OdpovědětVymazat
  10. Leni, není nad starýkrámy a tajemné nalezence - také skoro nic nevyhodím, protože cokdyby .... pa Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Maru, jen to cokdyby nesmí přerůst přes hlavu jako našemu dědečkovi :o)

      Vymazat
  11. Supr Leni, ty taky zužitkuješ všechno:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  12. Super, fakt jsem se zasmala :) Podlozka z motouzu je dobry napad a urcite splni ucel v kuchyni. Jsi fakt sikulka! Ja bych to urcite hodila na tu druhou hromadu bot hackovat neumim :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Hani :o) a nechceš zkusit se naučit? Můžu Ti dát dálkový rychlokurz :o)

      Vymazat
  13. Já z podobného motouzu háčkovala košíček (nebo spíš takovou mističku) na drobnosti. Má kulaté dno a ohrnovací okraj. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky napadlo, asi zkusím z toho zbytku ;o)

      Vymazat
  14. Leni, to je úžasný nápad, abych pravdu řekla, tak by mě to nenapadlo, ale zrovna jsem doháčkovala to samé, jen z Camilly a je to spíš chňapka než podložka pod hrnec :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :o) no mě právě inspirovaly ty z Camilly, jen jsem si řekla, že z Camilly pod hrnec to asi ne :o) tak mě pak napadl ten motouzek a ono to vyšlo!

      Vymazat
  15. Leni tohle mám moc ráda - za (doslova) pár korun hodně muziky.
    Nemám přesnou představu, jak moc je hotový výrobek pevný, ale připomíná mi oválnou krabičku s víčkem z nějakého přírodního vlákna, ve které mám v koupelně gumičky, pírka, sponky a všelijaké drobnosti do vlasů.
    Pokud máš materiálu hodně, určitě bys užila košík "abyklubkoneutíkalo" na háčkování nebo jakékoli jiné tvořicí drobnosti - mluvím z vlastní zkušenosti, já už zakrámovala dva košíky a jednu velkou plechovku :-)
    Už teď jsem zvědavá!!! V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, Verco. Košíček mě taky napadl, asi ho zkusím. Pá.

      Vymazat
  16. Lenka tak to by ma nenapadlo, nerezalo ti to prsty pri hackovani, predsa to nie je urcite jemne ako klbko vlny. Z motuzku by si mohla urobit vazicku alebo nieco podobne, staci ti nejaka nadoba a tu by si mohla obalit motuzom, tiez je to pekne...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nellie, kupodivu nerezalo. Díky za tipy! Pá, L.

      Vymazat
  17. Milá Lenka,máte perfektné nápady,ja by som nevedela,čo s tým. Mám doma veľa perloviek,ktoré som zdedila po mamke.Hačkovala som znich nejaké dečky,ale neviem,čo by sa ešte dalo. No čo,fantázia mi chýba. Nevedela by ste mi poradiť?Bola by som Vám veľmi vďačná,majte sa krásne. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdo,díky moc. Spojila bych víc perlovek a větším hackem uhackovala třeba košíček na drobnosti do koupelny nebo obal na květináč. Držím palec ať se dílo podaří.

      Vymazat
  18. wouw..úplně hledím. je to nádhera nacházet takové poklady i když ne vždy voní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, taky miluju takové poklady, voňavé i ty nevoňavé :o)

      Vymazat
  19. Leničko,nádherně jsi využila motouz...podložka je super...přeji ti krásný večer...papa K.♥ PS:Opět na miliontý pokus se mi podařil vložit komentář :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Klárko! Teda, já už s těmi komentáři fakt nevím... prošla jsem nastavení komentování blogu a všechno je, jak má být... komentovat můžou všichni a odevšad a stejně to nefunguje... as napíšu adminům Blogger, snad s tím něco udělají. Pa, L.

      Vymazat
  20. Parádní úlovek, super zpracování a ještě jsem si početla :o)
    Leni, taky už jsem háčkovala z provázků (nových), co ukazováček, nemáš ho na kost? Ale výsledek stojí za námahu, je to krása!
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko! Byla jsem překvapená, že to prsy přežily ve zdraví :o) nebyla to taková hrůza, asi věk na provázku zapracoval, že nebyl tak drsný jako nový.Pa, L.

      Vymazat
  21. Leni, prekvapilo ma ako dobre vyzerá háčkovanie zo špagátu. Toto môže napadnúť len teba, čo háčik hádam ani na chvíľku nepúšťaš z ruky :-) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. D9ky, Janko! Ale jo, spát už chodím bez něj :o)

      Vymazat
  22. Leni, tak toto vyzerá fakt dobre. Dakujem za navod na bezprstacky, dcerka je z nich unesena, prisposobila som si velkost ... Gabi.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!