28. února 2013

VAJÍČKOVO


Po tom včerejším smutném příspěvku dneska hodně hodně vesele.

Jaro už je (skoro) tu a velikonoce v podstatě za dveřmi.


Však už se na ně taky poctivě skoro měsíc připravuju. Nakoupila jsem si polystyrenová vajíčka, malá i velká (ta jsou skoro jak pštrosí) a učím se je obháčkovávat. Je to docela psina, když nemáte žádný vzor, resp. žádný z těch, co jsem našla na netu, mi ani na jedno vajíčko nepasuje :o). Tak musím improvizovat. Ale baví mě to, mám pocit, že jsem zdolala další pomyslný stupínek.


Zatím mám jen pár kousků, ale jsem na sebe pyšná, jak jsem to zvládla. Ještě vloni bych si nedovedla ani v nejdivočejším snu pomyslet, že bych byla schopná něco takového zvládnout.

Zkusila jsem jak Camillu (fialové a červené vajíčko), tak i slabší Katku (bílé vajíčko). 


Katka je na to nejlepší, Sněhurkou či kordonetkou se tato velká vejce obháčkovávají hůř, ty jsou vhodné na ta malá. Ale stejně se to chystám vyzkoušet, tak pak budu referovat :o).


Růžové už putovalo v rámci jarní výměny k Ajce, červené poputuje v rámci dárečkové výměny k Ivance.


Potvůrky nechtěly při focení sedět, pořád se kulily na bok. Jenže vhodný fotogenický podstavec na tak velká jája jaksi ne a ne najít, tak posloužil keramický svícen, co jsem dostala od syna k narozeninám, a plechová konvička, kterou mi dal kolega v práci k vánocům. Docela jim s to vajíčky sluší, ne :o)?


A jelikož věřím, že to budete chtít také zkusit ;o), připravuju pro vás návod jak na malé, tak i na to velké vajíčko. Snad už o víkendu vložím.

Snad napřesrok povýším ještě o kousek a naučím se háčkovat okolo čehosi, co bude po uháčkování a naškrobení vajíčka rozbito a odstraněno, zbyde mi pak jen ta krásná háčkovaná skořepinka. Zatím je to pro mě vyšší dívčí, kterou musím dostudovat :o). Ti, kdo to umí, mají můj nehynoucí obdiv.


Představte si, že u nás bylo tak teplo, že přiletěl i motýlek :o)! Bohužel jen v sobotu, sluníčko svítilo, bylo nádherně jarně. Jenže pak se zatáhlo olověným příkrovem, ze kterého od té doby padá všechno možné a dusí nás smogem :o(.


Dokonalost hyacintkových květů nikdy nepřestanu obdivovat. Škoda jen, že tak intenzivně voní... všechny nás z ní bolí hlava, tak musí život trávit v kuchyni :o).


KRÁSNÝ ROZKVETLÝ DEN!

32 komentářů:

  1. Ahoj Leni, vajíčka máš parádní. Také jich mám pár polystyrenových nachystaných. No nad se k nim již dostanu - včera jsem dokončila árek do výměny, tak buu moc hupnout na něco jiného.
    Motýlkovi to moc sluší - vypadá, již zdravě, to je dobře.
    U nás nic moc ... Vojtík ty neštovky docela blbě snáší, je osypanej hůř než Venda, takže se mu ani nedivím. Máme za sebou další probdělou noc.
    Mějte se všichni hezky ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Věrko! Tak to Ti budu držet palec :o) Vojtíka je mi líto, brouček malý, takhle se s tím trápit... za pár dní to už bude dobré, vydržte, držím palce, co jich mám!!! Papa, L.

      Vymazat
  2. Leni, to je mi ale pěkná úrodička :-)Já mám zatím jen jedno obháčkované polystyrenové "pštrosí" vejce, takže si mě pěkně navnadila na další :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ani! Tak to jsem moc ráda :o)

      Vymazat
  3. Lenka tak tie vajicka sa mi strasne pacia a ako si spravne uhadla urcite chcem aj ja vyskusat, takze uz sa tesim opat na tvoj navod :) Motylik nema chybycku je rozkosna...Zdravim, Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Nellie, o víkendu se mi snad podaří návod dát do kupy a zveřejnit.

      Vymazat
  4. Leni krásná vajíčka máš--já jsem se ještě do žádného letos nepustila--jsem nějak pozadu :o)Motýlek k Vám domů přiletěl nádherný :o) Hyacinty také já ráda ale mám též problém z jejich vůní a tak letos jsem si zatím ještě žádný ani nekoupila :o)Ale stejně neodolám jak se znám a přijde ta chvíle a já si ho domů stejně donesu--ale také bude chudinka odstavena asi za chvilenku někam kde nám nebude ta vůně tolik vadit :o)))) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti! No však máš ještě čas, nepochybuju, že jich do velikonoc ještě pár umotáš ;o)

      Vymazat
  5. Leničko, nádhera, moc se ti povedly .... Marki

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný. To znám, vzory mám už léta a každý, který jsem vyzkoušela byl moooc velký. Začala jsem experimentovat - jako první jsem uháčkovala síťku jako máš ty a pak ji různě obměňovala.
    Pokud bys měla zájem, u mě na blogu (rubr. Šikovné ručičky/Háčkování) jsou zatím dva "univerzální" návody na háčkované kraslice - vpodstatě stačí jen přizpůsobit počet řad. Možná ještě nějaké návody přidám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ta Tvoje jsou taky krásná! Já jsem si našla krásné vzory, ale asi to háčkuju nějak divně, bo si musím a dost uzpůsobit nejen počet řad, ale i počet ok :o) ale zatím se mi to daří a ještě mě to baví :o)

      Vymazat
  7. Leničko tomus e říká nabití energií-nááádhera a malá je úžasná!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, koukám, že jsi na jarní vlně :) Máš to krásné! J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Joli, jsem na těžké jarní vlně :o)

      Vymazat
  9. Leni, hurá jaro:-)...krásná inspirace. Taky jsem se na vajíčka vrhla, zkoušim dělat oblečky na vajíčka:-)...ale jak píšeš, ani mě se návody z netu neosvědčili. Hned jak mi ustoupí horečka(teď momentálně na chvíli taky ustoupila, ale už je tma:-)), vyfotím to a ukážu:-). Měj se krásně. Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně, hurááá!!! Díky, Šárko :o) no jej, horečku máš :O( já si jí užila dvakrát, i s celou rodinou, letošní leden a únor fakt stály za to :o( už se těším na fotky ;o) papa a ať jsi brzy fit! L.

      Vymazat
  10. Leni, vajíčka jsou nádherná. Krásné jaro. P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Pavli, už aby tu bylo! Pa, L.

      Vymazat
  11. Jéééééé , vajíčka jsou bezva a konvička je moc dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  12. Jů, ty krásně vajíčkuješ.... a dokonce i motýlkuješ:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  13. Leničko,vajíčka jsou nádherná...a je to opravdu rozveselení od předešlého příspěvku. Pozůstalých je mi moc líto...Jinak Meluzínka je úžasný motýlek,strašně ji to tam sluší...snad už jste zdraví...měj se mooooc krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík moc, Klárko, musela jsem to honem nějak odlehčit... už jsme zdraví, ťuk ťuk ťuk, dnes jsme byli na poslední (snad) kontrole na imunologii, další až v červnu, děti dostaly léky na podporu imunity, aby se po to všem rychleji a dobře zotavily, tak snad to pomůže. Papa, L.

      Vymazat
  14. Leni, vajíčka su úplne super. Krásne rozveselia a zahrejú pri srdiečku. Tiež som si dnes kúpila polystyrenové vajíčka a už začala hladať inšpiráciu, čo s nimi, tak si počkám na Tvoj návod, ten je vždy krásne zrozumiteľný. Veľa zdravíčka prajem a krásny víkend Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, moc moc Ti děkuju :o) krásný den, L.

      Vymazat
  15. Leni, co já letos dělám, u tebe vajec jako v drůbežárně a já pořád nic...Máš je fakt parádní! Pár jich mám z loňska, musím se trochu pochlapit :o) Jo, a ty na nafouknutém balonku nebo na skořápce, ty jsem taky ještě nedělala...
    Pěkný víkend, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Leni,já zas musím sem:-)do nového mě to ne a nepustí.Krásná vajíčka máš!Meluzínce přeji brzké uzdravení.Maty také donesl ze školy zažívací potíže,v úterý problindil celou noc!Ve škole jim to řádí povídala paní učitelka,půlka třídy lehla.
    Krásný víkend hodně sluníčka přeji:-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Leni, krásná háčkovaná vajíčka, už se těším na návod. Simona

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!