22. února 2013

ZAJÍČEK UŠÁČEK

Hezký pozdní večer všem!

Moc děkuju za všechny krásné komentáře a hlavně za moc milá přáníčka k svátku, která jsem od vás dostala nejen v komentářích, ale i mailem. Bylo jich celkem dost a všechna mě opravdu potěšila :o).

Nedávno Martinka na svůj blog "píchla" návod na jednoduchého háčkovaného zajíčka. A mě blesklo hlavou, herdek, vždyť já taky jednoho umím a jiného! No tak to na něj taky musím hodit návod, ať je to tu pěkně pestré :o)!


Háčkovat můžete ze všeho, co máte doma: bavlna, akryl, směsi. Velikost zajíčka se mění podle použité vlny/příze a síly háčku.

Já jsem háčkovala žlutého z Nelly a ostatní "přírodňáky" z Kačenky.

Háčkujeme od středu; nejdříve tělíčko s hlavičkou a přední tlapkou v jednom kuse.

Potom přiháčkujeme uši a ocásek. A na závěr vyšijeme čumáček a očko.

Tak jdem na to:

7 řet.ok spojíme pevným okem do kroužku.
Uháčkujeme 3 řet.oka a do kroužku 17 dl.sloupků (celkem 18). Ukončíme pev.okem do horní smyčky třetího řet.oka z počátku řady.



Pokračujeme hlavičkou: 3 řet.oka a do stejného oka ještě 4 dl.sloupky; pak 2 řet. oka, jedno oko vynechat a do dalšího pev.oko. A po jednom krátkém sloupku do dalších čtyř ok.



A teď přední tlapku: 4 řet. oka,  do druhého, třetího a čtvrtého řet. oka po jednom kr. sloupku.


Do stejného oka, ze kterého vychází zákl. řetízek tlapky, jeden kr.sloupek. Ukončit pev.okem do následujícího oka.


Zapravit konec příze cik cak do rubu.

Máme hotové tělíčko s hlavičkou a přední tlapkou.


A teď ouška: vpíchneme háčkem do horní smyčky třetího řet.oka v pravém horním rohu hlavičky, nahodíme novou přízi a uháčkujeme 7 řet.ok.


Do čtvrtého, pátého a šestého oka od háčku po jednom dl.sloupku, do posledního oka jeden kr.sloupek.
Pevné oko do sousedního oka (na hlavičce) a opět 7 řet. ok, do čtvrtého, pátého a šestého oka od háčku po jednom dl.sloupku, do posledního oka jeden kr.sloupek. Ukončíme pev.okem do násl. oka hlavičky.


Odstřihneme konec příze a zapošijeme pomocí jehly s větším ouškem (aby nám prošla zvolená příze) zrubu pod uháčkované sloupky.


 Zajíček už se pěkně rýsuje.


Vyšijeme čumáček a očičko.


No, ušák už je skoro hotový! Zbývá jen ocásek...


Vpíchneme do čtvrtého oka od konce tlapičky, nahodíme novou přízi a uháčkujeme pecičku: 2 řet. oka, do stejného oka 3 nedokončené dl.sloupky, nahodit a protáhnout přízi všemi oky na háčku. Uháčkovali jsme pecičku.


Uháčkujeme 2 řet.oka a ukotvíme pev.okem do stejného oka, do kterého jsme uháčkovali pecičku. Odstřihneme přízi a zapošijeme do pecičky, aby nebyla vidět.


A máme hotovo!

Tady je naše prozatímní hejno.


Počítám, že se ještě bude hodně rozrůstat :o)



KRÁSNÝ DEN A HÁČKU ZDAR!!!


22 komentářů:

  1. Jéje, takové mrňoulínky jsi stvořila:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Leni, zajdové jsou nádherní. Už budu muste také nějaké umotat. Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Lenka tak to je super navodik, urcite vyskusam...Nellie

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, ti jsou taky krásní. :-) Díky za návod, určitě "uštrikuji." Pěkný víkend ( u nás stále chumelí a dost fouká a jelikož mám výron, musím být v klidu ;-), tak vezmu háček + klubíčka a už se bude tvořit.) D. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super zajíčci a super návod.Moc děkuji:-)Přeji hezký víkend.Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Lenko, zajíčci jsou roztomilí, večer se do nich pustím. Jindra

    OdpovědětVymazat
  7. Jé tak ti jsou taky krásní! Už jsem zkusila toho podle Martinky... no ale neodolám ani těmto :-)) Krásný den. Marie

    OdpovědětVymazat
  8. Leničko tak ten je nádherný a tak roztomiloučký,i když neháčkuji vždy k tobě musím-pokaždé je to krása!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou nádherní a Vy strašně moc šikovná Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Leni, Ti jsou k sežrání! Díky za návod. Háčkuju teď do dvou výměn, ale snad dva tři zajíčky aspoň na větvičku ještě stihnu.
    Papa V.

    OdpovědětVymazat
  11. Lenka aj ja ďakujem za návod. Sú úžasní. Robila som už aj podľa návodu od Mati, tak teraz skúsim podľa tvojho. Pekní víkend Lenka.

    OdpovědětVymazat
  12. Leničko,zajíčci jsou úžasní...no měla bych vzít po dlouhé době háček konečně do ruky:-))))...měj se krásně a moc děkuji za návod...papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Leničko, zajíčkem jsem se kochala už na MMB a říkala jsem si, že by to snad mohla moje ruka vydržet nějakého zajíčka, ale já se znám to by neskončilo u jednoho. Teď mi dává na ruku zabrat to naše 24kilové chlupaté štěstí, takže se zajíčků nic nebude, ale jsou nádherní hned bych se do nich pustila. Pá Lea

    OdpovědětVymazat
  14. Tí sú zlatí .... :o) Vďaka za návod, ukladám a určite vyskúšam. Pa Hela

    OdpovědětVymazat
  15. Leničko ti jsou kráááááááááááásní, do svátků určitě stihnu. Seš sluníčko pro všechny, co rádi něco dělají. Děkujeeeeeeeeeeeeeeem ♥♥♥. Krásnou nedělku

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Leni, tak se budu muset pustit do jarního háčování, protože dokážeš krásně inspirovat :-). Zajičci vypadají krásně. Přeji krásnou neděli. Šárka

    OdpovědětVymazat
  17. Dobrý den, Leničko, ráda kouknu na Váš blog pro inspiraci, jsem spíš začátečník v háčkování. Nedávno jste tu měla návod i na kuřátka, těšila jsem se, že si zajíčky a kuřátka uháčkuji na velikonoční výzdobu, ale za čas jsem je už u Vás na blogu nenašla :-( Měla jsem radost, že zde nyní máte zajíčky. Nebudete sem, prosím, opět vkládat návod na kuřátka? A také jste tu měla krásné malé motýlky, ale taky jsou pryč :-( Byla bych moc troufalá požádat Vás o návod na kuřátka a motýlky na mail habibile@seznam.cz? Vaše kytičky, které máte na jarním věnečku jsou taky krásné. Jste moc šikovná a také je od Vás krásné, že se se svými návody podělíte s ostatními, to je v dnešní době bohužel obdivuhodné. Lea

    OdpovědětVymazat
  18. Tak tyhle zajíčky jsem dlouho hledala a nakonec našla u vás..To jsem moc ráda. Na velkého zajíčka bych si asi ještě netroufla, ale jestli umíte, tak bych tu i uvítala návod na velkého zajíčka. :-).Mějte se hezky, Soňa .

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!