23. března 2013

ABY NÁS NEPOKAKAL BERÁNEK...

Jsem tu s malou jarní rychlovkou, kterou v pohodě zmáknete ještě do Velké noci.

Potřebovala jsem nějaký lehčí jarní vzoreček a nemoha najít nic, co by se mi líbilo, jala jsem se zuřivě kombinovat a vylezlo z toho toto.

Myslím, že je to nakonec vcelku povedené. A jelikož má spousta z vás malé či větší holčičky nebo by si ráda na jaro vyrobila něco pěkného sama pro sebe, tady je jednoduchý návod.



Potřebujeme 100% mercerovanou bavlnu (návin cca 125m/50g - síla háčku 2.5-3mm), např. Camilla, Catania, Limone, Read Heart Cotton apod. - na vel. 50-52cm stačí 1 klubíčko, háček č. 3.5mm, jehla na zapošití volných konců, cokoliv na zdobení.

Použité zkratky:
PO - pevné oko
ŘO - řetízkové oko
KS - krátký sloupek
DS - dlouhý sloupek

Začneme na 7 řet.ok, která spojíme pevným okem do kroužku.

1.ř.: 3ŘO + 19 DS (20 sloupků)

2.ř.: 3ŘO+1DS do stejného oka, *jedno oko vynechat, do dalšího 1DS-1ŘO-1DS*, ukončit pev.okem do druhého ŘO z počátečních tří;

3.ř.: PO přejít pod první ŘO, 2ŘO-1DS-1ŘO-2DS, *pod další ŘO 2DS-1ŘO-2DS*, ukončit pev.okem do druhého ŘO;

4.ř.: PO přejít pod první ŘO, 2ŘO-1DS-1ŘO-2DS, *mezi vějířky vháčkovat 1DS-1ŘO-1DS, pod další ŘO 2DS-1ŘO-2DS* - střídáme jeden dvojitý vějířek a jeden jednoduchý vějířek, ukončit pev.okem do druhého ŘO;

5.ř.: zopakovat 4.ř. bez přidávání

6.ř.: PO přejít pod první ŘO, 2ŘO-1DS-1ŘO-2DS, *pod ŘO jednoduchého vějířku vháčkovat 2DS-1ŘO-2DS, pod ŘO dvojitého vějířku vháčkovat ŘO 2DS-1ŘO-2DS*, ukončit pev.okem do druhého ŘO;

Vzorek mezi * * opakujeme vždy až do konce řady.


V tuto chvíli má základní placka v průměru 13 cm. Může se to zdát málo, ale vzoreček je hodně pružný, takže hotová čepička se vejde i na hlavičku 50-52 cm (vyzkoušela jsem na téměř pětileté dceři).



6. řadu budeme opakovat až do požadované délky čepičky, od které odečteme cca 3 cm, které uháčkujeme pouze KRÁTKÝMI SLOUPKY! Tento lem zpevní okraj čepičky, aby lépe přiléhala k hlavičce. Pokud lem příliš odstává, doporučuji ho uháčkovat o půl čísla menším háčkem (3mm). Mám to vyzkoušeno a sedí to bezvadně. Uháčkujeme cca 6 řad nebo dle potřeby. Háčkujeme do každého oka, tj. i do ŘO uprostřed vějířků!


Potřebujete-li menší obvod, použijte slabší přízi (např. Katka) a menší háček (3, 2.5, 2mm), nebo snižte počet sloupků v první řadě o násobky dvou.

Chcete-li naopak větší, v sedmé řadě přidejte po jednom ŘO doprostřed vějířků (2DS-2ŘO-2DS), nebo přidejte postupně DS ve vějířcích (nejdříve v každém lichém a v další řadě v každém sudém, až budete mít všechny vějířky 3DS-2ŘO-3DS), případně můžete ještě přidat jedno ŘO ve vějířku (3DS-3ŘO-3DS). 
Nepřidávejte vždy všechny sloupky v jedné řadě naráz, ale postupně v několika řadách, nebo se vám bude čepička nepěkně vlnit a nebude na hlavě dobře sedět.


Na závěr zapošijeme všechny volné konce přízí a jdeme na zdobení. Spodní lem můžete ozdobně obšít a na čepičku našít např. motýlky, které jsem vyrobila podle mého staršího návodu.

KRÁSNOU PRVNÍ JARNÍ NEDĚLI A HÁČKU ZDAR!
 

34 komentářů:

  1. Moc hezká čepička ;)
    Je zajímavé, že to o beránku jsem slyšela teprve nedávno, u nás jsou na Velikonoce úplně jiné zvyky :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásná jarní čepička.
    Anna

    OdpovědětVymazat
  3. Ta je pěkná, má moc příjemné barvičky:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Já to do velikonoc nezvládnu, ani kdyby mě prosili. Tohle moje prstíky totiž nezvládají a tak se chodím aspoň koukat na tu krásu. A vůbec nevím, jak ten beránek k tomu pokakání přišel, asi mám nějakou mezeru ve vzdělání :-) Krásné dny :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Leničko,moc pěkná čepička a pěkný návod...jedna jarní by se šikla i Kačence...tak snad nás beránek nepokaká :-)...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  6. Leničko je úžasná a víš co mě už to vážně nedá-já ti písnu ty mi poradíš viď a začnu háčkovat-aspoň pro tu mojí beruškU!!!S tvými báječnými návody to bude hračka:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera. Škoda, že nemám malou holčičku:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, díky za super návod na krásnou jarní čepičku. Určitě využiju :-) PS: moc se mi líbí nová - velikonoční - grafická podoba Tvého blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Leni ta je úžasná -- tu bych mohla ušmodrchat Justýnce :) a hvězdičkový vzoreček se mě moc líbí--děkuju za návod :) Martina

    OdpovědětVymazat
  10. jako vždy super návod a hezká čepička..))

    OdpovědětVymazat
  11. Jeeej dalsia ciapocka od teba do mojho archivu, uz len zohnat vlny lebo sa mi zda, ze v obchode to maju drahsie ako keby som si to kupila niekde na internete, tak sa musim poobzerat a nakupit do zasoby viac a viacerych farieb...Nellie

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, i kdyby se mi nechtělo, ty tvé návody mě donutí to vždycky zkusit. Čepice se moc povedla, a nápad ukončení-obšití je moc povedený. Pěknou neděli !

    OdpovědětVymazat
  13. Leni, to je nádherné!!! Ty jsi neskutečně šikovná! Krásná jarní čepička :) Měj pěknou neděli, pa, J.

    OdpovědětVymazat
  14. Lení, to je nádherná čepička a zase úžasný návod!! Ty jsi tak šikovná! Miluji brouzdání u tebe!

    OdpovědětVymazat
  15. No ta je ale moc povedená, motýlci jsou teď náš nej motiv.)

    OdpovědětVymazat
  16. Leničko, je parádní a ještě zabrání beránčí nehodě - co víc si od takové čepičky můžeme přát, že :o)
    Hezké odpoledne, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Leni,tebe sekne každá čepička,ještě vlastnoručně udělaná!Inu kdo umí ten umí!!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  18. Lenicka dakujem velmi moc moc za navodik, presne sa mi teraz hodi! Krasne farby si zvolila, sikulka!

    OdpovědětVymazat
  19. Leni z tej zúrivej kombinácie je úžasná čiapočka. A návod k tomu je už len čerešnička na vrch. Pa Hela

    OdpovědětVymazat
  20. To bude Meluzínka ve školce zase nejhezčí!!
    Moc pěkné jarní barvy, Leni! :-)
    PS: Nechci se vtírat, ale už se hrozně a nedočkavě těším na návod na Tvůj hákofutroš. ;o) Jsem to ale otrava, viď?
    Krásný den a mnoho zdraví!
    V.

    OdpovědětVymazat
  21. Leni, ty jsi tak hodná, že na nás myslíš. ;-)Čepička je nádherná, škoda, že nemám žádnou Meluzínku. Neva, využiji alespoň ty motýlky. Háčkuji pouzdra na vajíčka a tam je přidám. Moc díky i za hvězdičkový vzoreček. Máš můj obdiv, zvládneš tolik věcí. Tak pěkný týden. :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Krásná jarní vlaštovka, Leni. Moc příjemné barvičky.

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den Leni,
    díky vám už mám jako úplný amatér 2 čepičky pro svoji holčičku :-))) děkuji vám moc....
    nyní jsem se pustila do této čepičky, ale moc nerozumím tomu začátku ve 3 .řadě - PO přejít pod první ŘO...co mám udělat??? a jak??? díky moc za radu...Martina Kavková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Marti! Tak to mě moc těší, že se Vám podle mých návodů daří... pokud jde o začátek 3.řady, vpíchnete háčkem pod nejbližší řet.oko z minulé řady, nahodíte přízi a pouze protáhnete okem, které máte na háčku (mělo by to být poslední oko, kterým jste zakončila druhou řadu). Tak jste přešla pevným okem pod nejbližší řet.oko. Hezký den, L.

      Vymazat
  24. Já se s tímhle vzorečkem na čepičku pachtila a pachtila, dokud jsem čepičku nějak neumotala. Kdybych jen tušila, že vy už dávno návod na ní máte. Příště radši hledat a pak motat :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Dobrý deň,
    ďakujem za krásny vzor na čiapočku. Podarila sa mi úplne úžasne. Ešte raz vďaka.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  26. Tak i já, háčkovací začátečník, jsem tuto čepičku zvládla za jeden večer. A myslím, že se mi podařila. Máte úžasné stránky a návody ještě lepší.

    Moc děkuji Zuzka

    OdpovědětVymazat
  27. Leni, máš úžasné návody. Čepičku jsem zvládla i já naprostý amatér! Až bude trochu víc času, chystám se i na svetřík podle tebe :)

    OdpovědětVymazat
  28. Holky POMOC!!! Já pořád nechápu ten začátek třetí řady :-D Čepička je nádherná :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Link exchange is nothing else however it is only placing the other person's webpage link on your page at appropriate place and other person will also do similar for you.


    My web site penile extender reviews

    OdpovědětVymazat
  30. nemáte náhodou na tuto čepičku někde videopostup? děkuji

    OdpovědětVymazat
  31. Děkuju za Váš blog. Je dokonalý :-) jste moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
  32. Děkuju za Váš blog. Je dokonalý :-) jste moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
  33. Dobry den,Leni,diky moc za vas blog. Uz jsem podle vas smotla slunicka,satecek a ted pribude jeste cepicka pro nejmensi a urcite se zase povede. Vase navody jsou přesně tak,jak to potrebuji. Polopaticke a srozumitelne a vysledky jsou nadherne��������,jste velika sikulka a jeste jednou diky ��, Šárka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!