6. března 2013

DO VLÁSKŮ

Ahoj, všichni, jakpak se dnes máte?

Moc děkuju za krásné, milé a povzbudivé komentáře, které jste mi psali pod minulé příspěvky. Vždycky je moc ráda čtu, protože mě opravdu velmi těší a povzbudí, ale bohužel ne vždy mám čas na ně jednotlivě odpovídat.

Za oknem se snaží jaro přeprat zimu, co mu síly stačí, a já mám vysloveně jarní náladu. Zimní boty s kožíškem už putovaly do krabice, ale jak tak pozoruju předpověď na příští týden, zima to rozhodně ještě zabalit nehodlá. Asi je budu muset zas vyndat. No, tak vypustím trošku toho jara aspoň z háčku :o).
 

Taky máte pocit, že pro tu svojí vlasatici máte stále všeho málo? Nám neustále docházejí gumičky, sponečky, čelenky... ty většinou končí ve dvou a více kusech, bo co si budeme povídat, plastové záležitosti děti lákají ke zkoušení toho, co všechno vydrží, asi nejvíc...


Tak jsem se rozhodla uháčkovat. Ale nějak nedržely. Ikdyž jsem hodně utahovala a háčkovala menším háčkem, pořád se vytahovaly. 


Pak jsem našla na internetu super vychytávku s gumičkou. A posunula jsem jí ještě maličko dál.

Původně totiž byla gumička přiháčkovaná rovnou do vzoru čelenky.

Já jsem jí ale na obou koncích přiháčkovala až nakonec, aby se dala kdykoliv vyměnit. Protože u nás nevydrží dlouho ani ty sebesilnější a odolnější kousky.

Čelenky jsou háčkované z bavlněné (růžová-Camilla) nebo směsové (fialová-Kačenka) příze, nejlépe minimálně pružné, aby nedávaly moc prostoru k vytahování a ztrátě tvaru čelenky.


Začínám na menší počet ok, cca 5-6, prvních cca 5-7 řad uháčkuju jen z dlouhých sloupků. Tato část je stejně skrytá pod vlásky, takže jakýkoliv vzor by zde byl zbytečný.


Potom háčkuju nějaký vzoreček. Počet řad podle velikosti hlavičky. A na závěr opět 5-7 řad jen dlouhými sloupky s tím, že jak jsem na začátku přidávala, ke konci musím stejně ubírat, abych měla stejný počet ok.

Přízi neukončuji, práci otočím, k poslední řadě přiložím gumičku, uháčkuju jedno řetízkové oko. Vpíchnu do prvního oka (do toho hned u paty řet.oka)...


... a uháčkuju první sloupek. Háčkem podeberu zároveň i gumičku.


Krátkými sloupky háčkuju až do konce řady, každým sloupkem přiháčkuju k poslední řadě i gumičku. Práci ukončím, odstřihnu přízi a konec zapošiju cik cak, aby se nevyvlékla.

Přízi připojím na druhém konci čelenky do prvního oka, uháčkuju jedno řetízkové oko a dále pokračuju stejně, jako na druhé straně. Volný konec příze zaháčkuju do řady krátkých sloupků zároveň s gumičkou.

Takto vypadá gumička přiháčkovaná z každé strany jednou řadou krátkých sloupků.
 

Čelenka s gumičkou je co do velikosti poměrně variabilní, odhaduji tak +- 2cm, neškrtí a hlavně drží tvar. Pokud gumička časem povolí či praskne, o čemž nepochybuji, protože vztah dětem k takovýmto záležitostem je nám všem známý :o), stačí pouze vypárat jednu i druhou řadu krátkých sloupků, kterými jsme gumičku přiháčkovali, gumičku nahradit novou a opět krátkými sloupky přiháčkovat. A čelenka může sloužit dál.

Takto slouží naší malé vlasatici.


 KRÁSNÝ DEN!

21 komentářů:

  1. Ahojky Leničko....to je úžasný nápad a malá je veliká parádnice. Zvláště poslední fotka,kde si nasadila čelenek víc je prima úsměvná. Přeji Vám holky hezký den, pa pa Martina ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Lenko,
    zázraky se dějí , asi to bude tím blížícím se jarem !
    Já už ti zase mohu napsat komentář , jupí , to nám ten den hezky začíná :-)
    Vychytávka na čelenku je super , ukládám a pokusím se jí také zvládnout, vypadá totiž úžasně!
    Tak ať to jaro na háčku dlouho vydrží !

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, Meluzínka je vďaka šikovnéj mamine najväčšia parádnica v širokom okolí. Nákupnú horúčku všetkých možných ozdôb do vlasov som absolvovala aj ja a teraz už len robím sponzora na vlasovú kozmetiku.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Meluzínce to túze sluší!Má šikovnou maminu!U nás chlapečci mají sestřih mašinkou,škoda,že jsme nezkusili tu holčičku:-)ale určitě by to býval byl zase kluk!
    Hezký víkend.Pa Věra

    OdpovědětVymazat
  5. Leničko,tak to jsou nádherné čelenky a Meluzínka je super modelka...přeji vám holky nááááádherný den papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jůůů Leni, koukám, že Meluzínka bude mít určitě pořádný výběr v barvičkách. Sluší jí to.
    Krásný den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Jé tady už je to velikonoční! :-))) No paráda!

    Hezky jsi to s gumičkou vymyslela. Takové vychytávky já můžu.
    Vždycky si vzpomenu jak moje babička říkávala: "Můžeš bejt blbá jak chceš, ale vždycky si musíš umět poradit!" :o)

    Posílám hodně zdraví a sluníčka!
    Papa V.

    OdpovědětVymazat
  8. Lenka tak to je krasna celenka, tiez budem jednu robit pre kamaratkinu dcerku a rozmyslam tiez nad takym motivom ako mas ty s tymi dierkami a s tou gumickou to je zaujimave...Nellie

    OdpovědětVymazat
  9. Leni krásná čelenka a super vychytávka s gumičkou! Meluzínka je úžasná modelka, moc jí to sluší! Hezký zbytek dne! A.

    OdpovědětVymazat
  10. Leničko, ta je nádherná a velmi povedená. Škoda, že už je Aňa na to velká hned by nejednu měla. Pá drahá Lea

    OdpovědětVymazat
  11. To je vtipný nápad s tou gumičkou, já jak vůl našívala barevnou gumu :). Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc dobrý nápad.Modelce to sluší.Hezký podvečer Marťula

    OdpovědětVymazat
  13. Teda Leni já jsem tak ráda, že jsem objevila tvůj blog kam nakukuji obden a stále mne překvapuješ svojí fantazií a činorodostí. Jen nestíhám tak rychle tvořit :-)....Háčkování mne naprosto pohltilo ač jsem byla celý život "pletařka", ale háčkem se dá vytvořit daleko víc zajímavějších věciček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ještě moc děkuji, že se s námi dělíš o postupy, návody, fotky - je to hrozně milé.

      Vymazat
  14. Paráda Leni, jen abys teď nemusela háčkovat čelenky pro celou školku:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  15. Leni super čelenka...moc se ti povedla a malé modelce tolik sluší,pa,pa Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Prima vychytávka s gumičkou. Čelenky jsou nádherné a dcerce moc sluší.M.

    OdpovědětVymazat
  17. Leni, nádherná čelenka a tvé malé princezně moc sluší!!!! Marki

    OdpovědětVymazat
  18. Paráda na velké (vlastně malé) parádnici! vychytala si to super, leni!
    Máš moc hezké pozadí na blogu!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  19. Leni tie fotky sú úžasné , máš krásnu dcéru, samozrejme aj nápad na čelenku je fajnový:-)krásny večer...Eva

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!