12. května 2013

NÁVŠTĚVA RODNÉ HROUDY

Krásné nedělní odpoledne, moji milí!

Děkuji vám převelice za tu hromadu krásných a milých komentářů, kterých se mi od posledně od vás opět dostalo. 

Na víkend jsme si naplánovali návštěvu mojí rodné hroudy aneb mých rodičů na jižním okraji Prahy. Přímo balzám pro duši, plíce a vlastně komplet celé tělo vypadnout z betonového bludiště ven, do domečku se zahrádkou.

Sobota se sice příliš nevydařila, ale když už jsme přijeli, tak přeci nebudem sedět doma.

Navlíkli jsme větrovky s kapucou, skočili do holin a vyrazili do ulic i v dešti. I přes ten déšť to bylo fajn, bo jsme nepotkali ni nohu.

Foťáček jsem bohužel zapomněla doma a asi to bylo i lepší, jelikož nevím, jak by přestál případnou koupel, které se nám občas bohatě dostalo.

Tak jsem zkoušela fotit mobilem a zjišťuju, že to nejni až zas tak špatný.

V ulicích jsme sousedům prošmejdili předzahrádky a zkontrolovali, jak jejich zeleň plní svoje agrohospodářské termíny (moc nechybělo a Meluzínka si nesla plnou náruč cizích výpěstků domů; zaboha nemůže nikde vidět nic kvést, aby si aspoň kousek neurvala).


Dědečkovi jsme na zahradě bedlivě projeli čerstvě osázená, ručně tesaná kamená koryta, která kdysi sloužila v maštalích jako krmné nádoby pro koně. 
 

Babičce jsme zkušeně doporučili, aby ten deroucí se květ uprostřed rebarborové džungle asi odstřihla, protože už se těšíme na ten její úžasný rebarborový koláč a tudíž listy musejí zrát v plné síle.


Pokusili jsme se spočítat v zahradě veškeré hlemýžďstvo (nemožné) a uspořádali jim závody. Je to děsně nedisciplinovaná cháska. Považte, za půl hodiny ti sprinteři urazili pouhých dvacet centimentrů a to ještě každý jiným směrem. Meluzínka odmítla jejich totální bojkot jakékoliv organizovanosti tolerovat a roznesla je do všech koutů zahrady. A prej, teď ukažte, co umíte, prevíti, když mě nehodláte poslouchat.


S potěšením jsme zjistili, že zahraníček strážníček je stále na svém místě a stále velmi pilně zahrádku hlídá, protože jsme už dlouho nezažili, aby touto dobou tolik a v takové míře kvetly a hlavně nezmrzly stromy a keře.


Za všechny aspoň třešeň: kdyby uzrála aspoň polovina třešní ze všech těch odkvetlých a zjevně opylovaných květů (už se tvoří maličké třešničky), tak budem mít notně co dělat, než to všechno zpracujeme.



Rododendrod se letos vytáhl; ač asi jen tříletý, rozjel se jak blázen a nasadil neuvěřitelné množství květů. Snad se mu podaří dotáhnout je všechny do plného květu.
 

Nezmar vistárie... u skleníku je jí natolik dobře, že má sotva pár listů a už kvete jak o život...



Mám v paneláku na balkoně její odnož, už je taky zelená a košatí se jedna báseň... až jsem se divila, že přežila zimu v takové kondici.


Tak přece něco urvala... aspoň fialové hluchavky... ale i ty se v malé skleničce na kuchyňském stole vyjímají svou nevšedně obyčejnou krásou.


Některé favority dědečkovy zahrádky už jsme bohužel zastihli za zenitem... ale musel to být vskutku fešák!
 

Dnes jsme se probudili do slunečného rána a sluníčko nás lechtalo až do brzkého odpoledne (pak přišel zase liják, jak jinak...).

Tak jsme aspoň na chvilku vytáhli křesílka a hodili si pod stromy malého šlofíka...


Obloha nad námi byla blankytně modrá, jen sem tam rušená bílými obláčky... až se mi chtělo recitovat... po modrém blankytu bělavé páry hynou, lehounký větřík s nimi hraje...


... a vysoko – v daleké kraje bílé obláčky dálným nebem plynou...
 

Trošku mi tu idylu kazí pohled z okna, na zmoklé ulice a teploměr opět klesající k 10°C... ale doufám v lepší zítřek či pozítřek (případně i popozítřek, ten by také šel), kdy se to v atmosféře konečně umoudří a my se dočkáme více sluníčka.

A jakpak jste se měli vy? Taky jste šmejdili přírodou nebo se věnovali nějakému tvoření či zvelebování svých příbytků?

ZATÍM SE MĚJTE PŘEKRÁSNĚ A UŽIJTE SI ZBYTEK NEDĚLE!






21 komentářů:

  1. Leničko,nádherně jste si víkend užili...my jej strávili víceméně relaxačně s kapkou tvoření a pečení :-) ...měj se moc krásně a užij si pohodový zbytek svátečního dne papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, krásná reportáž.Hezky jste si to užili.Zdravím.M.

    OdpovědětVymazat
  3. Leničko,krásně se mi s Tebou procházelo alespoň virtuálně!Ležím a jsem marod.Daja

    OdpovědětVymazat
  4. A u nás pršalo, mali ste pekný deň veru.

    OdpovědětVymazat
  5. Mali ste Leni naozaj krásny víkend plný nádhernej zelene a kvetov. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Týý jó.... ty máš teda výdrž, půl hodiny povzbuzovat slimáky při závodech a ještě jim to měřit:-)))
    A ještě sousedy šmíruješ.... hmm-))
    No a aspoň ty hluchavky žes dítěti dopřála:-))))
    Korýtko je parádní, by se mi taky líbilo:-)
    Jinak bezva supr reportáž!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, super reportáž ... ta vistárie je nádherná, mě ta moje loni celá vymrzla a tak jsem si musela nasadit novou a ta je ještě malá a nekvete .... u nás celý víkend vydatně pršelo, takže jsem celou sobotu a neděli prolenošili doma .... pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  8. Celkem pohodový w.e. i sluníčko u nás, nám dnes ukázalo svojí tvářičku. No a jak jinak trávit den matek...? na pozvání syna v restauraci:-D Život je dnes obzvláště, i za deště krásný:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotečky Leničko-taková správná pohodička a i tu přeji tobě i celé rodince nadále!!!
    P.S: písnu dnes dýl večer email ju:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Leni, moc příjemná procházka po Tvé rodné hroudě! Krásně všechno kvete. U nás jsou ještě poupata. Vistárie je nádherná! Hezky jste si užili víkend. Tady celé dva dny lilo a lilo...Příjemný nový týden! Adriana

    OdpovědětVymazat
  11. Ja mám tieto reportáže moc rada, napriek nevydarenému počasu (aj u nás lialo) ste víkend strávili veľmi príjemne. Prajem ti krásny nedeľný večer. Renata

    OdpovědětVymazat
  12. Lenka tak tvoje prispevky mam strasne rada, velmi krasne pises ako nejaka spisovatelka a stale ma to pobavi a zlepsi naladu...Fotky su krasne tak ako ste si aj krasny vikend spravili...Prajem krasny zaciatok pracovneho tyzdna...Nellie

    OdpovědětVymazat
  13. Leni moc hezký příspěvek!Super fotky.Moc moc zdravím:-)Pa Věra

    OdpovědětVymazat
  14. nádhera..juá celý víkend jen štrikovala :o)) a bylo to super

    OdpovědětVymazat
  15. Leni, ráda věřím, že z Prahy je takový víkend prostě balzám....
    Moc chválím ta osázená korýtka, to je fakt krása!
    Pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné fotečky, Leni!!!

    Meluzínka mi připomíná Rozárku. Ve školce si paní učitelka stěžovala, že se velmi často vracejí z vycházky s pláčem, protože Rozárka: buď nikde nenašla kytku, nebo ji cestou ztratila :) No jo, marné, holka má ráda kytky. Jen ať jí to vydrží :) Šnečí závody zakončila správně! Jak to kluci zvládli? :)

    Leni, krásné dny! Jola

    OdpovědětVymazat
  17. Leni, to jsou nádherné fotky. Měli jste se určitě fajn. Vistárie je u nás letos také pořádně obsypaná ... teď už jen, aby vydržela přes ledové mužíky - vloni to chudinka nerozchodila a půlka jí pomrzla, takže kvetlo jen to, co bylo pod pergolou. A mamince závidím tu rebarboru - já na ni mám pár listů a navíc ještě prožraných od slimáků.
    Mějte se krásně a dny plné sluníčka ... Věra

    OdpovědětVymazat
  18. Leni krásná procházka po tvé rodné hroudě -- moc se mě tam u Vás líbilo :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  19. Leni, aj napriek dažďovým kvapkám sa víkend vydaril svedčia o tom fotky.
    Pa Jana

    OdpovědětVymazat
  20. Krásný den Lení. :-)
    Měli jste se nádherně. :-) Kytičky kvetou jedna báseň. Šneci a jejich závody mne pobavili. :-)
    A na vistárii jsem zůstala koukat s otevřenou pusou - je tolik nádherná! :-)
    Pravda, tulipán musel být nádherný - lístky na zemi to dokazují (jojo, tulipány, ty jsou nejkrásnější!). :-)

    Také by se mi líbilo rozložit lehátko, postavit ho pod krásný strom a sledovat tu nádherně modrou oblohu. :-) Hmmmm, u vás je tak krásně!! :-)
    Lení, mějte se moc nádherně. :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Leni, to musel byt krasny den! Hezke fotky, mala cacorka je kouzelna. Preji hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!