1. května 2013

NEJEN ZA MOTÝLY

Státní svátek vprostřed týdne není zrovna ideální, takový čtvrtek či pátek už je lepší, bo z toho případně kouká prodloužený víkend.

V našem případku tedy bohužel ne-e, tak jsem si řekla, že bezva nápad, jak vyplnit tento volný den, by mohla být třebas návštěva pražské botanické zahrady v Troji. No bylo na čase, páč jsem ostuda ostudovitá a ikdyž rodilý Pražák, nikdy jsem v ní nebyla. Fuj, stydím se.

Zrovínka ve skleníku Fata Morgana probíhá výstava tropických motýlů, tak to byl dvojí důvod k návštěvě.

Počásí nám tedy zrovna nepřálo, sice nepršálo, ikdyž moc nescházelo, a teplota vzduchu se mihotala kol 12°C.

Nalovila jsem pár (stovek) snímků, doma udělala řáckou probírku a ráda bych vás pozvala na malou virtuální procházku.

Spousta květinek a stromů je v plném květu, spousta jiných se na to teprve chystá. V tomto ročním období má taková zahrada obrovské kouzlo a já vřele doporučuju vyhradit si pár hodin a pořádně to tam prošlápnout.

Tak navoskujte pohorky, naplňte tlumoky řádnou sváčou, vyrážíme!








Malý pražský stonehenge




Mexická poušť




Magnoliový sad
























Člověčí nos je evidentně nejlepší přistávací plocha

Když se mu omrzel nos cizí paní, přelezl si na můj prst







Čest poraženým - tento bělásek zvící dvou chlapských dlaní už bohužel dolétal



A tady to všechno začíná, v motýlí líhni

Motejl kaskadér visíc hlavou dolů

Opět milovník lidského rodu

Ne a ne z té ruky odletět

A už jsem venku, těšte se!

Jak to bývá, v nejlepším mi chcípla baterie u foťáku, ač plně nadupaná, takže mi uletělo pár pěkných exemplářů.

Výstava ale trvá do 12. května, tj. do příští neděle, takže nevíte-li, co s časem např. příští středu, kdy opět a naprosto nevhodně státní svátek, máte kam vyrazit! Snad jsem vás aspoň trošek nalákala ;o).

KRÁSNÝ PRVNÍ MÁJ A DÍKY, ŽE JSTE SE MNOU OPĚT PROŠLI!


25 komentářů:

  1. Nádhera ...a motýl na lidském nose !!! :oD

    OdpovědětVymazat
  2. Leničko...
    úžasné...slyšela jsem o motýlech v televizi.
    Měli jste krásnou procházku,
    já ti přeji krásný májový večer, pa pa Martina ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Leničko,tak to byla nádherná procházka...my dnešek strávily víceméně pracovně,ale i tak jsme si jej užily :-) ...přeji ti krásný prvomájový večer papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera Leni-nemůžu se vynadívat!!!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Lenko, piękny blog.
    Cudowne zdjęcia i ogród:)

    OdpovědětVymazat
  6. Muselo to byť krásne :) Ja sa chystám asi o mesiac do botanickej záhrady v Košiciach, tiež tam budú exotické motýle, už teraz sa teším :)

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, díky za exkurzi, muž tam dnes chtěl jet, tak to jsem byly kousek do toho se tam potkat ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Leni, to je krása! Jsi výborná fotografka! Tam bych se chtěla také podívat. Chci motýla na nosík :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Lenka spravili ste si krasnu vychadzku a nafotila si fakt krasne zabery, ja nosim so sebou aj nahradne baterky presne pre taky pripad aby som mala vsetko nafotene :) Minule som akurat vymienala u nas na tej rusnoparade. Pekny vecer, Nellie

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Lenka, naaaaaaaaaaaaadherne fotky. Chystam sa tam uz dva tyzdne, ale bohuzial nemam spriaznenu dusu, ktora by sla so mnou a samej sa mi nechce...tak aspon si mi ulahodila fotkami. ...:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Teda já být Pražák, se tam chodím kochat obden:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  12. No Lenkoooo! To jsou exkluzivní fotky! Moc děkuju za pokochání, fakt jsem nadšená... a taky za tip, určo tam musím jet a vidět to na vlastní oči a dlaně a třeba nos :o) Slyšela jsem, že tam ale lezou volně i pavouci (ty exotický), viděla jsi nějakýho - je to pravda?

    OdpovědětVymazat
  13. Navštívit botanickou zahradu chci léta, ale nikdy, když jsme byli v Praze, jsem se tam nedostala. Nádhera! Flóra překrásná, motýli fascinující! Úžasně jste strávili státní svátek! Hezké májové dny! Adriana

    OdpovědětVymazat
  14. Motýl na nose je úsměvný:)
    Díky, krásně jsem se proletěla!

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherný výlet ste si spravili Lenka. A tie fotky sú krásne ako do učebnice prírodovedy. Škoda, že je Praha tak ďaleko. Andrea

    OdpovědětVymazat
  16. Leni ty fotky jsou úžasný!:-)Moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat
  17. Moc se mě dnes u Vás líbilo,byla jsem v Troji vloni v létě,také pěkné,ale skleník s motýli byl bohužel zavřený,tak jsem si to díky Vašim krásným fotečkám užila,alespoň dnes,paráda !

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné fotky, máme to do Prahy celkem kousek, ale musím říct, že jsem v botanické zahradě nikdy nebyla, tak třeba někdy :-) Díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Škoda, že je Trója od nás tak strááášne ďaleko. Inak by som ju určite s radosťou navštívila. Pekný deň Lenka.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Leni, díky moc za fotky, mě moc potěšily. Já chodím se sestrou do botanické v Tróji každý rok, (sestra několikrát za sezonu, má pernamentku). Byly jsme spolu před 17 dny a je neuvěřitelné, jak se to za těch 17 dní změnilo - magnolie nahoře na louce vůbec ještě nekvetly, pivoňky taky ne, všechno bylo menší... Milujeme japonskou zahradu a i tam to bylo pouze takové pučící, ikdyž celkově krásné! A zajímavé je, že i tebe zaujala lavička pod převislou břízou u občerstvení! Já jsem na lavičce docela vyfocená, jen zase lístky byly o hodně menší... Krásné jaro! Dana

    OdpovědětVymazat
  21. Leni ... nádhernééééé, co víc dodat. Skvělý tip na výlet, i když to máme celkem z ruky.
    Hezký dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
  22. krásný fotky! čekala bych davy lidí ... nebyly?

    OdpovědětVymazat
  23. Leni chci Ti poděkovat za krásnou podívanou,jsem milovnicí květin a tak mě to potěšilo.Ještě by Ti chtěla poděkovat za Tvé nápady a návody které zveřejňuješ mockrát jsem některý z nich použila, vřele děkuji! Luďka

    OdpovědětVymazat
  24. Leni, já - Moravanka (též ročník 71) se tam včera vypravila taky (jízdenka zpáteční z Lidlu za 199 Kč - no neužij si šest hodin ve vlaku). My jsme se mohly potkat - strašně mě mrzí, že jsme o sobě navzájem nevěděly. I když nebylo v Praze zrovna sluníčkově - moc jsem si to užila - Fata Morganu, Botanickou zahradu, Fürstenberskou zahradu, Hradčany, Vrtbovskou zahradu, Karlův most, Staromák a Obecní dům nakonec. Než dám fotky na blog, tak se můžeš podívat na http://luigi007.rajce.idnes.cz/PRAHA_MAJOVA_1.5.2013/ jak já říkám trochu se mi "zbláznil" foťák a Praha se mi tak moc líbí, že jsem tam musela v minulém životě asi žít, jinak si to nedovedu vysvětlit. Snad se uvidíme někdy příště. Měj se pěkně. Pavla

    OdpovědětVymazat
  25. Lenko ako vysnený raj :-)Fotky sama nádherá.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!