20. července 2013

JEDNOU ZA ČAS...

... je třeba býti člověku samotnému. Aby si odpočinul od zbytku rodiny a všeho toho kolotoče kolem nich. Vyčistil si hlavu i lednici.

Mě se to poštěstí rok co rok v létě o prázdninách, kdy si manža vezme týden dovolenou, sbalí děti, svojí mamku a sestru a vypadnou všickni na chalupu. A já si vegetím doma sama, čas dělím mezi práci a... práci. Ale hlavně nemusím z práce domů letět jak chrt, abych honem honem nakoupila a uvařila večeři, vykoupala děti a narvala je do pelechů, umyla nádobí, jednu várku prádla sundala, druhou vyprala a pověsila, tu sundanou vyžehlila a večer padla do postele zbitá jako pes.

Svoje slaměné vdovství a bezdětičkovství si náležitě užívám. Nevařím, peru jen občas a trochu a prostě si dělám, co chci (teda skoro, pominu-li nutné povinné zlo chodit do práce). Je to velmi osvobozující a očišťující. Kdo máte jen trošku takovou možnost, vřele doporučuji tento model prosadit. Je to k nezaplacení.

Uprostřed týdne mě pozvali naši, abych k nim zajela, že si něco dobrého ugrilujem, posedíme a popovídáme. Jen tak, my tři, bez těch malých větroplachů za zády.

A tak než tatínek rozpálil náš stařičký gril, který si v garáži "ukoval" sám, prošmejdila jsem zatím zahrádku.


Vistárie začíná krásně kvést...


... šuškarda má taky slušně nakročíno...


... tuhle krásku jménem neznám, ale naši si jí zasadili s další šuškardou do starého kameného koryta, které kdysi sloužilo na krmení koním ve stájích, a každý rok jim tak nádherně kvete...


... réva je nádherně obsypaná, evidentně jí ty květnové mrazy a sníh neublížily, takže jestli nedorazí nějaká pohroma v podobně krupobití, padajících žab nebo kobylek, bude slušná úroda... jen kdyby bylo o kousíček sladší, na můj vkus je trošku kyselejší... ale české víno ze středočeské kotliny ani jiné nebývá...


 ... a tyhle krásky jsou bez komentáře... řekli byste, že je tatik vloni sestříhl až ke zemi a letos zjara dokonce mírně obsekl sekačkou na trávu? Evidentně jim to velmi prospělo...
 A náš strážníček... stále na svém místě... odvádí dobrou práci...


 Dneska děti povezeme k našim na další turnus prázdninového hlídání... tak jim moje maminka koupila nový bazén, když je konečně to teplo... žádný drobek... skorem metr ma výšku a tři šedesát v průměru... pěkné jezírko...

 

 Á, už se to chystá, už se to griluje... to se to bude po pivečku spinkat!


A spinkalo... v pět mě probudilo vycházející sluníčko, tak zase pěkně hajdy na rachotu.


P.S.: Ten bílý háčkovaný svetřík pro sebe jsem konečně dorazila, už jen došít knoflíky :o) snad se k tomu příští týden dostanu, abych se s ním mohla KONEČNĚ pochlubit :o)

MĚJTE SE FANFÁROVĚ A UŽÍVEJTE LÉTA!

 

19 komentářů:

  1. To zní nádherně. Málokdy se mi poštěstí být bez dětí, ale pak si tu chviličku náležitě užívám.

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, odpočívej, relaxuj, vychutnávej si to :) On ten frmol zase příjde, tak nabírej dech co to dá :) Krásné dny přeji :) Jola

    OdpovědětVymazat
  3. Jó, to jsem taky praktikovala. V létě jsem všechny vyhnala na čtrnáct dní na chalupu, týden jsem gruntovala byt, myla okna, třídila obsah skříní a podobné nesmysly, a pak jsem si na týden jela za nima odpočinout:-D :-D
    Hele ale jezírko jste koupili supr. Jsem tuhle na takové koukala u Obi, mělo dokonce i stan! No jo, váhala jsem.... ale pak jsem si představila jak tam sebou plácnu a pro ostatní nezbyde žádná voda, no tak nic:-))
    Líbí se mi jak máte pod bazénem ty koberce, to taky děláme:-D
    To víno vidět můj muž, tak zbledne závistí:-D :-D Letos jsem mu udělala radost a zasadili jsme, jsem zvědavá jestli přežije zimu:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to máš výborně zařízeno, taky by se mi to někdy hodilo. Pořádně si to užij :)

    OdpovědětVymazat
  5. Leničko,tak takhle bych si chtěla taky chviličku vegetit :-) ...ale i mě se to poštěstí,tedy ne celý týden v kuse,ale nějaký ten den v týdnu určitě:-)...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  6. Lenka to je sen každej matky a podotýkam, že slamené vdovstvo má uzdravujúci účinok pre celú rodinu. Rovnaký bazén máme aj my , tak verím, že tie vaše detičky si ho užijú v hojnosti. &Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. pohodááá! mně se sice týden nepodaří, ale dva dny už byly :))

    OdpovědětVymazat
  8. ...i matky potřebují nabrat dech a vydechnout...
    Přeju ti hodně pohodových dní, Leni, ať už budeš s kýmkoli.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Pohoda a klídek, tak by to mělo být, taky potřebujeme nabrat sílu a popadnout dech v tom každodenním shonu. Pořádně si to užij

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkná reportáž, určitě sis ten klídek vychutnala.Zdravím.M.

    OdpovědětVymazat
  11. Lenka tak to si si uzila krasny skoro bezstarostny tyzden, keby si nemusela chodit do prace :) U rodicov na zahrade to vyzera krasne...Nellie

    OdpovědětVymazat
  12. Super pohodička, občas je potřeba rodinku někam vyslat a udělat si volno sama pro sebe :-)

    Bazének krásný, rodiče měli výborný nápad.

    OdpovědětVymazat
  13. Leni užívej.Moc zdravím :-)Věra

    OdpovědětVymazat
  14. Leni,máš to hezky zorganizováno!Moc Ti to přeji a přála bych to každé z nás! Ženy a maminky si zaslouží trochu klidu,o to pak pa odpočinku více dřou!!!!Daja

    OdpovědětVymazat
  15. Leni je to prima mít čas jen pro sebe, viď ? A tak žádné uklízení, to počká :-))). Věnuj ten čas sobě, svým zálibám, potěšením, které máš ráda. Vždyť ten čas tak rychle ubíhá :-(, nesmíme stále jen chvátat,ale musíme si občas také dopřát věcí milých a laskavých. Krásné léto. Ála

    OdpovědětVymazat
  16. Leni, to volno jsi si užila krásně. To by se mi také líbilo. Ale nemám tu možnost. Moje mamka by sice pohlídala, ale už takhle toho má dosti, tak nechci její ochotu až moc zneužívat. A manželovi rodiče bydlí s námi, tak to pak není zas ten správný odpočinek. A když už dostane manžel dovolenou ( termín té letošní je stále ve hvězdách ), tak jsme zas vzhledem k jeho pracovní době pak raději všichni pospolu. Tak takhle se to má u nás ...
    Ta červená kytí je nádherná - já ji obdivuju u mamky na balkoně.
    Krásné léto a děkuji za rady ... Věra

    OdpovědětVymazat
  17. Pár dní sama, to je pohoda, která v homeopatických dávkách udržuje vyrovnané a zdravé vztahy:-)
    Jo a mimo jiné, znáš jméno té odolné hortenzie, ráda bych si ji také pořídila:-D
    Na oplátku dávám jméno toho červeného "kytí",jmenuje se Mandevilla, existuje ještě v růžové a bílé barvě:-)

    OdpovědětVymazat
  18. grilovačka je príma. Chystáme se na ni zítra. Ta hortenzie má zvláštní barvu. Mám jich několik a letos kvete jen jedna. Je taky růžová, ale jinak.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!