19. září 2013

PODZIMNÍ SLAVENÍ A PÁR KATASTROF NÁVDAVKEM

Dnešek tedy stál fakt za to. Aspoň u mě.

V práci od rána jeden velký stres a z toho pramenící asi milion a půl různých chyb, nepochopení a neustálého předělávání již stokrát udělaného.

Do toho se o mě pokouší jakási viróza, asi z té rychlé změny počasí, kdy hlava už celkem chápe, že podzim je prostě tu, ale tělo to jaksi odmítá akceptovat a zařídí si to po svém.

Při návštěvě sociální místnosti těsně před odchodem z práce menší nehoda, slovy klasika "mamííí, mě praskla guma u spoďárůůů". Ještěže jsem měla pevné rifle, které tento spodní výpadek podržely.

Když už jsem si říkala, že toho snad už bylo dost, netušila jsem, že MHD si na mě chystá svůj vlastní příděl. Sotva jsme vyjeli z druhé zastávky od konečné a v plné rychlosti jsme dofrčeli do cca jedné třetiny pražské Jižní spojky, začal se z výfuku busu valit kouř velmi zvláštní a jistě ne té správné barvy. Řidič zakotvil u krajnice a jal se obíhat bus ve snaze zjistit, kde že to hoříme. Po zhruba deseti minutách, kdy nás s veselým troubením předjely asi tři další autobusy, jsme rychlostí cca 40 km v hodině vyrazili dál (na rychlostním okruhu fakt bezva rychlost, všichni okolojedoucí nás děsně milovali), až jsme se doplazili k potřebnému výjezdu z okruhu. Poté jsme byli vysypáni do zastávky a vehnáni do dalšího busu. 

Tím ovšem nebyl veškeré legraci konec; jen co jsme se rozjeli, začaly se z podvozku ozývat zvuky, jako by se pod námi někdo snažil palcátem vymlátit obilí na železném tále. To už jsem jen protočila oči a čekala, kdy nám upadne podlaha, my prostrčíme nohy ven a jako Flinstoni se budem odrážet od silnice vstříc světlým zítřkům.

Do školky jsem dorazila s dvacetiminutovým zpožděním a na konec podzimního slavení, které dnes školička pořádala.

Meluzínce to ovšem nikterak nevadilo, bo zrekvírovala několikero cizích rodičů, na které udělala ty svoje psí oči a měla je na lopatě.

Ale něco málo jsme přece jen spolu stihly: jeden hříbek a jednu muchomůrku, jednoho epesního křivonohého pavoučka a papírovou potištěnou konvičku. 


A ještě jsme se prolétly na po školkové zahrádce, která v poslední době doznala velikých změn a musím říct, že k dobrému. Naše školička je ekologicky zaměřená a zahrada tomu začíná už hodně odpovídat.

Nové pískoviště s prolézačkami...


Malé mělké jezírko s vodními broučky...


... a žabičkami hlídačkami na kameni uprostřed...


...vrbičkový tunel...


...mraveniště...


...zákoutí s dekorativními trávami a posezením pro rodiče...


...pohled do zahrady...


...sáňkovací kopec, v létě slouží jako "běhací", jak mi bylo se vztyčeným prstíkem vysvětleno :o)


...další nové pískoviště s mozaikovým okrajem...


Abych se jen neprocházela po zahrádce, vytáhla jsem ze skříně dalšího kostlivce. Teplejší černý svetr, který mám rozdělaný už od minulého podzimu. Snad ho letos KONEČNĚ dorazím. Už mám zadní díl, oba přední díly a jeden rukáv. Tak mi držte palec.



KRÁSNÝ VEČER A OPĚT DÍKY DÍKY MOC ZA VŠECHNY KRÁSNÉ VZKAZY A KOMENTÁŘE!!!

Pa, L.



32 komentářů:

  1. Nádherná reportáž. Člověku se po přečtení tak nějak uleví, když zjistí že i jiní lidé mají občas den plný nahodilých malých katastrof.
    A jinak tvoření ze školky je super. Mé děti bohužel kvůli vážné nemoci jednoho syna školku navštěvovat nemohou. Moc se mi líbí ten pavouček. Hned zítra se se nimi do něho pustím. Myslím, že to by už mohli zvládnout a bude je to bavit. Třeba to bude po dlouhé době zase jedna činnost u které se nezhádají. Měj se moc krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Leni, mám ten samý pocit. Do pavoučka jděte, určitě to děti bude bavit. Přinejhorším je můžeš rozesadit, jednoho třeba do kuchyně, druhého do koupelny :o) mějte se moc krásně, L.

      Vymazat
  2. Moc hezká školka, tam by se mi líbilo:-) a dětem je tam dobře:-) Budu držet palce, ten druhý rukáv dáš - vzorek je zajímavý a líbí se mi. Jsem zvědavá, jaké vymyslíš a přišiješ knoflíky:-) ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, mě taky :o) dětem je tam výborně, nechtějí ani odpoledne domů :o) druhý rukáv už finišuju, tak je opravdu velká naděje, že ho ještě letos unosím :o) díky a pá, L.

      Vymazat
  3. Leni, to teda bylo drama. Ale musím říct, že vaše tvoření a pak ty fotky z hřiště jsou super. Je fajn, když se takhle "vylepšuje".
    Měj se fajn a držím ti palce se svetrem Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maličko :o) je to moc fajn, konečně se po kolika letech dočkali, než na ně došla v obecním seznamu řada. Ale stojí to za to. Pa, L.

      Vymazat
  4. Po takovém "entrée" bych snad ani nechtěl z té školičky domů:-D Držím palce, ať zítra ráno vykročíš, tou správnou nohou!!!:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) taky se nechtělo :o) díky, pátek už byl v rámci možností OK. Pa, L.

      Vymazat
  5. Lenka tak to si mala perny den ale nakoniec vsetko dobre dopadlo...skolka je krasna a drzim palce pri dohotoveni svetru...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perny, Nellie, stál za to :o) díky moc a krásný víkend, L.

      Vymazat
  6. super článek fakt jsem se od srdce zasmála :)))

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to bol teda deň, poriadka nádielka, ako keby sa ti tam hore niekto vysmieval. Každopádne to už bude len lepšie, poznám takéto dni a vždy je to ako na húsenkovej dráhe, keď si dole ani sa nenazdáš a už si na kopci :) Lúčim sa so želaním svetlejších zajtrajškov. Pá. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla "nádielka", zaplať bůh, že je taková jen jednou za delší čas, bo by to mě to asi kleplo, mít to každý den (a že to někdo určitě má). Díky moc a krásný víkend, L.

      Vymazat
  8. Leni tak hlavně že jste to "ve zdraví" přežila, i když na vás něco leze, Moc hrozný den velmi vtipně pojatý, váš blog se mi moc líbí nejen pro jeho fotky, alei pro vaše skvělé komentáře.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, už je to lepší, asi jsem ty viry umlátila zavčasu :o) ikdyž... známe to, že... dnes nic a zítra jsem na hromadě :) díky moc a mějte se krásně! L.

      Vymazat
  9. Leničko,tak to jsi měla teda den...ale určitě když jsi to psala tak jsi se musela trošku pousmát...přeji ti aby už byly ostatní dny mnohem lepší...měj se krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to měla :o) fakt výživný :o) když jsem to psala, už to bylo za mnou a k smíchu. Díky a pá, L.

      Vymazat
  10. " a žabičkami hlídačkami na kameni uprostřed... " já bych doplnila " a ještě jednou větší růžovou žabičkou na kameni" :-)

    jinak, no někdy se den prostě nevydaří, to má každý, u mě taky když se nedaří, tak pořádně, žádné maličkosti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) jo, žabička, spíš dělová koule je to, to byla asi pětivteřinová chvilka, kdy poseděla :o) díky a pa, L.

      Vymazat
  11. Lení,
    když se daří, tak se daří !
    Ale vy jste obě holky šikovné a vtipné zároveň, takže i takovéhle věci Vás až tak nerozhodí ;-)
    Školková zahrada opravdu krásná a originální, děti se mají!
    Stejně tak jako podzimní výrobky ať Meluzínky či tvé :-)
    Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně, Ilonko, ale museli jsme to ustát. Díky moc a hezký víkend! L.

      Vymazat
  12. Jéminkote Leni tak to bylo půl dne jak dělová koule, ale ten závěr ve školce vše určitě překonal. Krásná zahrada zajisté těší nejen školkové děti, ale i rodiče (pokud mají čas si ji prohlédnout :-)...)Věřím, že jsi si den "blbec" vybrala a ty další podzimní budou jen pohodové, barevné a ještě trochu prosluněné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No byl to děs, Alenko, ale konec byl úžasná. Já doufám,že teď mě nadlouho nějaký den blbec nečeká :) pa, L.

      Vymazat
  13. Tad Leni, já valím oči na tu supr školkovou zahradu. A skvělý příspěvek, tak jak to umíš napsat jen ty :)
    Hezký den i celý víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věrko, chtělo to trochu nadhledu, jinak by to se mnou asi praštilo :o) pa, L.

      Vymazat
  14. Ty bláho..... teda na tu zahrádku koukám, je fakt naprosto supr!!
    Hele ale ta představa, jak frčíte po dálnici jak Flinstouni, ta mě teda dostala!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ajko, je supr, taky jsem jen mrkala, když jsem jí viděla :o) pa, L.

      Vymazat
  15. ...i takové dny jsou...ale Leni, ten tvůj měl parádní školkový konec! Svetr budu moc hezký a fotky školky s dovolením pošlu kamarádce jako inspiraci, učí v MŠ.
    Pohodový večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Helenko, trošku se mi ten pátek třináctého posunul na čtvrtek devatenáctého :o) ale hlavně, že to mělo dobrý konec. Pa, L.

      Vymazat
  16. Ahoj Leni supr fotky a Sem vedava jak svetr na konec je .Zdravim tebe a dik za hezky Kommentar pa Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Karin, díky moc, svetr už je hotový! Jen našít knoflíky... pa,L.

      Vymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!