2. listopadu 2013

A JSME BEZ FOŤÁKU...

Jo jo, asi už to má za sebou. Ještě ve čtvrtek jsem s ním nafotila dušičkové světýlko a dneska ex. Zapnu, dlouho nic, pak červeně blik blik a "Porucha na objektivu". No do prkýnka...

Hned jsem zkusila kontaktovat a výrobce a ten mi doporučil pozáruční servis. Ale prý moc nadějí nedává, bo foťáčkovi už je šest let a oprava bude pravděpodobně stát, co nový a modernější. A safra, teda.

Tož huvidíme... hned, jak se vrátím z druhé etapy povinného školení v Luhačkách, frčím ho nechat aspoň testnout, jestli opravit nebo na náhradní díly.

Tak jsme dneska vyrazily s malou větroplaškou ven aspoň s foťákem v mobilu. Fotky nedělá až zas tak špatné, ale nějak nejni vono... holt digitální zrcadlovka je digitální zrcadlovka, co si budem povídat, že.

Pojďte se s námi aspoň na chvilku cournout tou záplavou barevného spadaného listí a nadýchat čerstvého ovzduší (u nás to dnes celkem funí).




 

Pokořila jsem svojí další pomyslnou metu. Tuhle čepičku jsem už vloni obdivovala na fotkách v Pinterestu. Ale bylo nějak spoustu jiné práce a taky návod nikde (aspoň zadarmo) nebyl.
Návod není pořád, tak jsem si sedla, háčkovala a párala a háčkovala a párala, až to prostě vyšlo.


Tahle je zatím pro mě, snad v ní nebudu vypadat jak jójo :o) to já s oblibou v čepicím vypadám. A v pořadí je další, barevná, pro Meluzku k zimní bundičce.

Jo, a kdybyste nááááhodou měli tip na nějaký ten fotoaparáteček, žádné velké profi zařízení, tak budu povděčna.

DÍKY ZA NÁVŠTĚVU, MĚJTE SE PARÁDNĚ A KRÁSNÝ VÍKEND!

Pa, L.

 

20 komentářů:

  1. O je o je,ale ještě jedna věc: zkusila jsi, zda ten problém není v kartě do fotáku, jestli máš taovou tu plochou černou, jak se dá po počítače na přehrání, tak je tam takové jeko jistidlo, je to to zlatavé,mně se jednou podařilo to nějak prstem posunout nahoru, či dolů, a už mi to pak nešlo jako tobě, červeně to blikalo a psalo hlášku, že je něco v nepořádku,pak mi to kluk prohlídl a zjistil, že jsem si tam hnula tím cupíčkem apak už to zase šlo.IVA

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce aby to byla jenom nějaká " prkotina ". Čepice skvělá, já jsem ještě nenarazila na žádnou ve které bych vypadala jako člověk a ne jako mimozemšťan s cosi na hlavě ..........

    OdpovědětVymazat
  3. Leničko,tak to mě moc mrzí...snad to nebude tak vážné a foťák bude mít jen nějakou maličkost...z mobilu jsou fotečky taky pěkné...měj se moc krásně papa K.♥

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě bych zkusila nejprve opravu, nedávno se mi to stalo, za 500 Kč mi dali fotak na diagonostiku a pak mi rekli co mu je a kolik by to stálo - mohla jsem se rozhodnout, rozhodla jsem se pro opravu, z té částky mi těch 500 odečetli.

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, to je mrzutý! Jak si jeden zvykne na foťáček, tak chybí. Ale jak radí nade mnou, může to být prkotina... Držím palce. Jinak já jsem zrovna dostala k narozkám foťáček a dělá docela pěkné fotečky. Např. tady: http://www.megapixel.cz/olympus-xz-1?gclid=CMXOg83GxroCFbLLtAodXWIAMg
    Čepka vypadá zajímavě. Já si připadám v každé jak tydýt. ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. No,ja mam pro jistotu fotacky dva,neumim si predstavit,ze bych byla nejakou dobu bez nej,ale dnes jsou kvalitni fotacky za super cenu a delaj krasne fotky,technika jde strasne rychle dolu cenove,takze uvidis,ale ja bych se noveho nebala,mam Canon i Nikon a pro mne je tedy Canon topka.Fotecky z dneska jsou paradni,podzim je fajn.

    OdpovědětVymazat
  7. Leni, prosím, udělejte na tuhle čepku návod. Je super, také jsem na ní koukala, ale protože mě neustálé párání a zkoušení ničí a nemám hlavně takovou představivost jak by to asi mělo správně být,tak se jejíma fotkama stále jen kochám. Jinak foťáčku přeji upřímnou soustrast a zkuste třeba nějaký ten hezky barevný Canon, je to částka už lehce nad 1000,. kč, teď je všude spousta akci . "-)
    Petra K.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Lenko,
    tak podobný problém jsme řešili z naším Olympusem tak před 3 lety. Měli jsme tehdy takový trošku outdorový. Byl vodotěsný do asi 2m. Fakt krásný fotky, ale ze dne na den začal fotil jenom černou obrazovku. Nelenila jsem a volala na servis a tam mi operátor řekl, že pokud jim ho pošlu, tak si za prohlídku účtujou 1500Kč + ještě za opravu a náhradní díly už asi nebudou neb foťáček byl asi 8 let starý. Nakonec jsme koupili nový - také Olympus, vodotěsný a nárazuvzdorný neb holčička v té době a vlastně i teď ráda fotí. Nový nás vyšel asi na 2 tis. protože byl jednak poslední na krámě a ještě dobíhající model. Už měli nový. Fotky jako od profíka jsem za ty peníze nečekala (ale fotí krásně) , ale zase se nemusím bát, že když si ho náhodou děti půjči tak ho hned nerozbijí. Focení v bazénu přežil a už jim asi 2x upadl.
    Nakonec jsem docela ráda, že jsme ho nikam neposílali a koupili si nový. Při představě, že budu platit velké peníze ta to, že se kouknou a pak mi řeknou, že je neopravitelný a já budu bez peněz se mi fakt nechtělo.
    Držím palce, ať to dopadne dobře.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  9. Leni, čepička se Ti povedla, jsi šikula a s foťákem jsme to měli stejně, ono je fakt asi potom lepší koupit nový... Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Proto já mám foťáky dva:-)))
    Mrkni tady - http://www.digimanie.cz/fotoaparaty/
    Jsou tam dobré recenze.

    OdpovědětVymazat
  11. Jééé vím co to je když fotaák doslouží --- já mám od ledna tenhle a jsem spokojená http://www.datart.cz/Digitalni-fotoaparat-OLYMPUS-SH-21-Red.html čepička je suprová Leni--užij si krásnou neděli ♥♥

    OdpovědětVymazat
  12. krásná čepice - obdivuji všechny tvořilky, co dokážou jít cestou pokus omyl ! ;)

    OdpovědětVymazat
  13. No, věci nás prostě opouštějí,že... Ach, ich, pořídíš si hezký předvánoční dárek. Foťáků doma máme několik, já loni dostala Sony Cyber shot 16.2, vejde se i do té nejmenší kabelky a nemůžu si ho vynachválit.
    Jinak čepice je jako vždy skvostná!
    Pa,Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Čepice je úžasná, počkej jak bude hřát až přijde plískanice a že v nich nevypadáme, no a co, hlavně když hřejí a chrání nás. S tím foťáčkem to je pech, taky mi upadl a blbě, na hranu, kam se dávají baterky a samozřejmě se to odštíplo a teď to blbne. Blbě se mi s tím fotí, ale radši si počkám na nový, než oprava, jde to strašně rychle dopředu a opravy jsou pomalu dražší , jak pořízení nového kamaráda. Přeji dobrou ruku při výběru.

    OdpovědětVymazat
  15. Čepice vypadá úžasně, také se těším na návod!
    Ale proč píšu - Váš blog mě inspiruje cca od května tohoto roku, kdy jsem ho objevila a kdy jsem začala háčkovat :-) nebo spíše se k háčkování vrátila. Už jsem podle vašich návodů vytvořila pár věcí a na další si "brousím zoubky". Jen mě trápí jedna věc: nevím jak na "neviditelný šev". Nemyslím teď u čepiček a tak, ale v případě, kdy máte dva identické kousky a je potřeba je sháčkovat k sobě, aby se pak daly vycpat (používám duté vlákno) a bylo to 3D. Momentálně háčkuju takové malé pěticípé hvězdičky. Podobný princip je u vašich srdíček - jak to děláte, že spojovací šev není vidět? U mě je vždycky ošklivě vystouplý nebo udělá takový ošklivý "rámeček" nebo jak to nazvat a to nechci. Poradíte mi? Jsem už naprosto zoufalá... budu vděčná za jakýkoli tip, odkaz na návod, COKOLI.

    Jinak moc děkuji za váš blog :-) je to ta nejlepší háčkovací inspirace, kterou znám!!!
    Jana T.

    OdpovědětVymazat
  16. Jarka od Poděbrad3. listopadu 2013 16:08

    Krásnou neděli Leni,
    to je pech s tím fotákem,jsem na tom stejně,postěžovala jsem si synovi ,že to dělá nějaký divný fotky,občas.Měl na to jasnou odpověd-zahod to,u mě to asi zavinily vnoučátka( HNED JSEM DOSTALA DRŠTKOVOU,ŽE TO VÁLÍM KDE NEMÁM ) tak asi napíšu Ježíškovi.Přežij ve zdraví školení a vrat se,co bychom si počaly pa Jarka

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Leni , držím palce aby si čo najskôr "našla " nejaký dobrý foťák a tiež chcem pochváliť tvoju čapicu.Ty máš neuveriteľne šikovné ruky,ja si od Teba iba tak odkukujem, ale ani zdaleka to nieje také krásne....ale vždy sa teším na další tvoj príspevok, tak nech ti to školenie rýchle prebehne aby sme si ťa mohli užiť...:-)Krásny večer

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Leni, doufám že to s foťákem dopadne dobře, my sice máme dva ale většinou ho nechám doma a pak fotím na mobil. A nebo taky podle toho, který kabel k pc je zrovna k nalezení :-) Já jsem prostě "paní fotografka" :-)
    Také se přimlouvám za návod na čepici, čepic není nikdy dost a mě by se nějaká slušivá taky hodila. Loni jsem si našla takovou krásnou pletenou čepici ale návod na ní si neumím udělat, tak na ní jen koukám, protože za 400 kč si jí nekoupím ani náhodou.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to je pech. Ale možno Ježiško nejaký aparát donesie :) Ja som bola bez foťáku cca 2 týždne, no hotová pohroma, našťastie to bola iba stará karta, ktorá odmietla spolupracovať, tak išla het. Nová vyriešila problém, ale tiež čakám, kedy foťák naposledy "vydýchne", lebo už má svoje roky tiež. Už som zvažovala, že aký, a keby bol nejaký oslík otras sa po ruke, tak by som išla do Canonu.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahojky Leničko. Doufám, že jsi už foťák vyřešila. Chci ti moc poděkovat za návody. Nákrčník a bezprsťáčky jsou hotové. Teď to budou tenisky. Díky dobrá vílo. Ivana

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!