18. září 2016

UŠATÁ SPINKALKA

Děti prostě při usínání a spaní potřebují něco muchlat.

Starší si oblíbil obyčejnou látkovou plenku. Byla praktická, kdykoliv vyměnitelná za čistou. Ale muchlat ji potřeboval ještě i ve třech, kdy nastoupil do školky. Ostatní nosili plyšáky, náš plenku. Aspoň jsme mu na ní udělali uzel. Ale pořád to bylo divný.

U mladší jsem se zařekla, že plenku vyměníme za plyšáka. A dostala klasického čtvercového spinkacího plyšáčka s medvědí hlavičkou uprostřed. Jenže byl světle béžový a tudíž co chvíli jak čuně. Zvlášť, když si ho začala brát s sebou do školky. To jsem měla pocit, že snad pomáhá paní uklízečce a svědomitě s ním vytírá všechny kouty.

Pojmenovala ho Meňulínek (což je po batolecím "meďulínek"). Když ji naštve, což tedy nechápu, jak se plyšovýmu medvědovi může povést, huláká na něj Meňóóó!

Po víc jak osmi letech má prostě Meňa zenit dávno za sebou. Vylepšila jsem ho, jak se dalo, ale osm let je prostě osm let. Navíc poměrně brutálního zacházení, jakého je tak malé dítě schopno. Naše Meluzína dala totiž pojmu brutální zacházení s hračkami úplně nový rozměr. Neptejte se na detaily.

Žádný z nově zakoupených plyšoňů na spaní ovšem nedosáhl kvalit toho původního, a tak postupně všichni skončili v nohách postele. Žádný si nevydobyl privilegium spaní na polštáři.

Z Meňulínka se stal postupně Špínka (to je jeho současná legální přezdívka, fakt!) a jeho konec lze očekávat každým dnem. A jakkoliv jsem jinak matka hydra, jak o sobě s oblibou říkám, nemohla jsem odolat těm štěněcím očím, které na mě ta moje malá můra tak často používá, a slíbila jsem jí uháčkovat nového spinkáčka.

Kupodivu jsme se shodli na barvách, což nebývá tak často. I o tvorovi bylo jasno. Méďu má, bude to zajíček. Teda spíš zaječí holka.

Tak tady je. A jmenuje se, světe div se, Spinkalka.


Na výrobu jsem použila českou Káju. Nežmolkatí a je snadná na údržbu.



Spodní část je podle jednoho návodu na podložku pod hrnek, jen trošku rozvinutá, aby měla větší průměr.


Hlavička a uši podle návodu na amiguri zajíčka, jen větším háčkem.


A za ucho mašli,  abychom ji našli!



Od Meluzínky jsem dostala palec nahoru a komentář "Jsem věděla, že jsi ta nejlepší máma na světě!". No, kdo by tomuhle odolal?

Tak krásnou neděli a žijte blaze!

Pa, L.


10 komentářů:

  1. Leni :D U Mikeše taky vedla plínka :o) ale do školky nosil plyšáky, kde je těm dnům konec!!!
    Spinkalka je krásná, moc se ti povedla
    pa, Ilona

    OdpovědětVymazat
  2. Leni .. spinkalka je Krásná. Podělíš se o návodík ☺
    Ahojky Denisa

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, s tou se spinkat jedna radost, krásný nový týden,
    Masrcela

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Leni, krásná práce a ta pochvala! Pro tu, a pro radost v těch očkách, to stejně člověk dělá, viď :-) Taky to doma zkusím navrhnout. Treperendě jsou čtyři a na spaní doma i ve školce má plínku s obrázky, plyšáky na spaní nechce.. Ale hřeje mě fakt, že ve školce není jediná :-) Krásný den!

    OdpovědětVymazat
  5. Spinkalka je krásná, výborný nápad, prosím o popis. Mám ráda Vaše stránky, prima nápady a srozumitelné popisy. Dík
    Ren

    OdpovědětVymazat
  6. Leni spinkalka je úžasná!Moc zdravím!.-)Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že Meluzínka už všechno řekla :o)
    Leni, moc chválím a přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Pááni Leni, je naprosto úžasná.-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherná !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jindra

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý večer, Lenko. Máte moc krásné háčkované království.
    Hledám návod pro kabátek na hrneček - cca 10cm výška,10cm průměr, dole zúžený, ucho. Dcera mi odjela na studia do zahraničí, chtěla bych ji o vánocích překvapit. Překvapila bych, háčkovala jsem naposledy cca před 30ti lety....
    Nenašla jsem na Vás @, takže zkouším štěstí touto cestou. Měla-li byste typ, prosím na můj lenkadv@email.cz. Přeji další spoustu nápadů! Děkuji. Lenka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!