25. října 2016

PODKO...PODKO...PODKOLUŠKY!!!

Už jsou konečně na světě. 

Daly mi pořádně zabrat, bo jsem vzory vymýšlela za pochodu. Takže systém dvě řady uháčkuju, tři vypářu :-) znáte to.

První mě tak vyšťavila, že ne a ne se vrhnout na druhou. Musela jsem si dát aspoň týden voraz, abych to vydýchala. Ale jak jsem se přemluvila a vlítla na to, byla ta druhá hotová za necelý víkend.

Nakonec na ně padlo přes dvě a půl klubka Elian Klasik Tapestry, háčkem č. 3. Vlna by asi snesla háček silnejší, ale já se bála, že budou sloupky moc daleko od sebe a páč podkolušky hodlám nosit v zimě do kozaček k leginám nebo punčocháčům, tak aby se mi hned tak neprodřely paty.

To je hned, když se vezme nevhodná příze nebo se háčkuje či plete moc volně. To by se pak jeden vztekl.


Jsou fakt jakože dlouhý až ke kolenům, žádný drobci, budou hřát jak zběsilý.


Vzory jsem používala, jak mě napadlo, šířku jsem si průběžně přizpůsobovala. Mám totiž poctivá selská lýtka, která se hned tak někam nevlezou.


Podkolušky jsem háčkovala od špičky, přidávám vždycky po stranách, ne po celém obvodu, jako např. u čepičky. Základní návod mám z jedné starší Praktické ženy a ten zatím nic nepředčilo. Zjistila jsem, že takto tvarované sedí nejlíp.


Do vzorů jsem musela zamontovat i momentálně svůj nejoblíbenější tzv. krokodýlí vzor. Kdo nezná, jsou to ty obloučky pod horním lemem. Když se háčkují v řadách na sebou, tvoří vzhled krokodýlí kůže, nebo spíš rybích šupin. Ale komu by se líbil název "rybí vzor". No mě teda moc ne. Krokouš je prostě lepší.




No, jak vidíte, seděj jak... pozadí na kbelíček, jak by řekla moje bábuška. Upřímně, ona to říkala kapáček jinak, jadrněji, skorem se to nedá prezentovat :-).

Meluzínka už si objednala taky jeden pár, pochopitelně v mnohem zářivějších barvách. Už se na tu práci docela těším.

Tak co myslíte, povedly se mi?

Mějte se překrásně a užívejte dne!

Pá, L.


39 komentářů:

  1. Leni, jsou úžasné =o). Moc ráda háčkuji podle Tvých návodů. Děkuji Ti, že se s námi, které nejsme schopné háčkovat jen tak z hlavy, o ně dělíš.
    Krásné podzimní dny přeje Ivana z Prahy.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda ty jsou božííí!Krásné!Nádherné!Leni fakt se povedli!Věra

    OdpovědětVymazat
  3. No ty jsou bombastické!!! Moc se ti povedly. V zimních pošmourných dnech každého hned rozveselí... :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni....nemám slov...ty jsi teda kouzelnice....taková krása.
    Jsou fakt boží.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Leni, ty jsou prostě nádherné.
    Bude návod, prosím?
    A jak se cítíš v háčkovaných? Mě připadají takovénepružné, zvláštní, takže jsem se u ponožek pokorně vrátila k jehlicícm a už neháčkuju ponožky. Ale když vidím tu nádheru..
    šikulka veliká.
    Krásné dny. Bohunka

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné podkolenka !!! Tak ať se dobře nosí..já bych si netroufla na tak vzorované, protože mám lýtka poněkud barokní..:-D
    Hezký den přeji
    Daška

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi prostě jednička leni, jsou úžasnácký! Už se těším na Meluzinčiny!

    OdpovědětVymazat
  8. Teda Leni, ty jsou přímo epesní :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Leni, jsou nádherný. Moc se mi líbí barva vlny a ty vzory jsou úžasný.

    OdpovědětVymazat
  10. Leni já si nic nemyslím...já to vím...jsou bombastické :o) tohle bych z hlavy nedala ani náhodou..jsi úžasná...

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Lenka, podkolienky sú prekrásne, určite zahrejú :-). A teda ako módny doplnok sú dokonalé :-). Prajem krásny deň. Lucia

    OdpovědětVymazat
  12. No Leni, to je teda počin. Taková malá kniha háčkování :). Tak hlavně ať je ti v nich teploučko. Pá Lea

    OdpovědětVymazat
  13. Leni ponožky jsou úžasné. Háčkovat podkolenky mě nenapadlo a asi bych je ani nedala. Takhle uplést to jo. O pletených podkolenkách přemýšlím dlouho, ale vždy to zkončí u ponožek. Pak už mě to neba. Snad jednou si také upletu krásné vzorované podkolenky. Ještě nějakou pěknou vlnu a hurá do nich.
    PS: Pletené ponožky jsem schopná uplést obě aniž bych při tom zešedivěla(pletu ponožky obě najednou od špičky na jedné kruhové jehlici). Pokud bych pletla každou zvlášť, tak nikdy nedodělám druhou - vyzkoušeno. Přestane mě to bavit a nesnáším měření. Metodou co pletu je mám obě najednou a stejně velká. Spokujenost veliká.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  14. No jasně že se povedly!!! Hned bych stála frontu na své vlastní. Romana

    OdpovědětVymazat
  15. Leni, ty teda jsou! Jsi prostě borka, máš můj velký obdiv :-) Pa A.

    OdpovědětVymazat
  16. Leni "podkopodkopodkolušky" sa ti móóóc vydarili. Farbičky máš krásne skombinované. Pani zima ťa veru neprekvapí. A som rada, že "selská" lýtka nemám len ja :-) Papa

    OdpovědětVymazat
  17. No teda, podkolenky jsou úúúžasné, jak vám závidím že umíte takhle háčkovat. Klobouk dolů. vlídné dny přeji Anička

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Leni, tak tyhle podkolenkušky jsou fakt prďácké! Jsem zvědavá, zda je trumfneš těma pro Meluzínku :-D . Mějte se všici moc hezky a háčku zdar! ZUZU

    OdpovědětVymazat
  19. Jsou uplně boží jsi moc šikovná ráda jsem chodím pro návody

    OdpovědětVymazat
  20. Leni, jsou naprosto dokonalé.. Já se už týden o jedny taky pokouším, pochopitelně bych chtěla taky krásný, mnohovzorovaný a tak.. no, zatím jsem na deseti centimetrech a každou řadu si musím psát, páč bych neměla obě stejné :) jen neumím moc vzorů :/ jdu prohledat Váš blog :) mějte se parádně, Alča

    OdpovědětVymazat
  21. Jsou úžasné!!! Na to bych neměla trpělivost

    OdpovědětVymazat
  22. Leni, co napsat - jsou úžasné!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den, Lenko, objevila jsem váš úžasný blog při hledání návodu na háčkované konversky (24. 9. 2013). Chystám se i na další věci, jako jsou třeba tyhle boží podkolenky...
    Chci Vás poprosit o radu a pomoc. Při háčkování keciček jsem se zasekla u věty " Do dalších 6 ok vždy 2 ds, které sháčkujeme v jeden." Myslí se tím, že je sháčkujeme v další řadě? Z obrázku vidím, že už se špička začíná tvořit...prostě si vůbec nevím rady. Moc děkuji za případnou radu a přeji hodně tvůrčí energie. S pozdravem Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Jitko! Vítám Vás na svém blogu, jsem ráda, že jste si ke mě našla cestu. Pokud jde o ten návod: je to myšleno tak, že do dalších šesti ok vháčkujete vždy po jednom ds a přitom vždy dva a dva a dva sháčkujete v jeden, tj. šest sloupků snížíte na tři. Je to tam dobře vidět na té první fotce vlevo nahoře pod textem. Háčku zdar!

      Vymazat
  24. Wow, teda Lenko, ty jsou. Moc povedené.
    Krásné dny
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat
  25. ahoj Lenka, krasne tvorenie, pozrela som si clanky aj spätne a tesi ma, ze aspon zatial prispievas castejsie tohto roku...aj ja sa snazim...inak nahodou som hladala navod na 3D sovicku na google a hadaj, kde som ju objavila :) no predsa u teba...uz mam hotove 3 a Leuska so svojou dnes spinka prvu noc...dam foto na svoj blog :) ako som tak bludila u teba tak mozno na jar spravim ciapocku podla tvojho noveho navodu a mozno skusim aj podobnu spinkalku...na ponozky si akosi netrufam, hlavne kvoli tomu ako spravit tu pätu...tak hlavne vela zdravia a tesim sa na tvoje dalsie krasne tvorenie a navody :) mas sikovnu dcerku, ked ta takto pekne prekvapila pohostenim :) Nela

    OdpovědětVymazat
  26. Úžasná práce,ostatně jako vždy :-) bude na ně návod, prosím? Děkuji za to,že tu jste Leni. Eva

    OdpovědětVymazat
  27. Vy jste vážně hustá!!! Obdiv a respekt :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Dobrý večer, Lenko :) Prosím Vás, jak se jmenují alespoň některé použité vzory? Já už začínám mít chuť s tím praštit.. jen tak od oka mi to nějak nejde.. Děkuju :) Mějte se krásně, Alča

    OdpovědětVymazat
  29. Vaše háčkování je úžasné, moc ráda Vaše stránky navštěvuji. Prosím, šlo by poslat alespoň základní návod (od špičky po kotník) na vaše podkolenky? Předem díky
    Dende
    dende@email.cz

    OdpovědětVymazat
  30. Tedy ty jsou paradni! Ja ted holkam hackovala ponozticky, tak taky brzy hodim na blog postup. Do podkolenek se brzy asi taky vrhnu :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Jsem tak stastna ze jsi po delsi dobe zase tady. Uz 3 roky co jsem zacala hackovat sem chodim a udelala uz par veci, tve navody jsou skvele, kort pro holky co se zacinaji ucit hackovat.. pak me moc mrzelo kdyz jsi se na chvilku odmlcila a nedavno jsem potrebovala uhackovat srdicko a jupíí, je zpet holka nase ��❤ Jana stala navstevnice ������

    OdpovědětVymazat
  32. Prosím,prosím kde najdu jak se háčkují ty vaše krásné- nejkrásnější podkolenky?

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za všechny vaše milé komentáře :o) jsem ráda, že jste se u mě zastavili... A pro anonymní komentující - podepisujte se prosím, případně na sebe vložte i odkaz (pokud se známe z FB nebo MMB), jinak nemám tuchu, kdo mi to vlastně tak pěkně píše :o)!